iPod touch 4G scherm zit "los"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds oktober heb ik me de nieuwe iPod Touch 4G aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden van ben, maar deze week heb ik een (nogal onaangename) ontdekking gedaan. Toen ik mijn iPod even uit mijn hoes haalde om het stof er eens onderuit te halen, merkte ik op dat mijn scherm aan de linkerkant wat omhoog zat.
Als ik er op duw voel ik het scherm een beetje naar beneden gaan. Het is maar een heel klein beetje, ongeveer 1/3 van een millimeter. Het kan ook aan mij liggen aangezien ik nogal een freak ben op vlak van netheid met dit soort zaken.

Ik heb even gegoogeld of andere gebruikers dit ook hadden, maar zo te zien is er nog niets over de 4G te vinden. Wel kon ik talrijke mensen vinden die hetzelfde probleem hadden, maar dan met de iPod Touch 2G. Ook heb ik gelezen dat dit waarschijnlijk komt door het warm worden van de iPod in de linkerbovenhoek, waardoor de boel (lijm?) wat losser komt te zitten. Verder is er geen enkel probleem met mijn iPod, het scherm werkt perfect, niets aan de hand. Maar omdat dit toch een dure investering van 300€ is geweest, maak ik me er zorgen over of dit nog bij anderen voorkomt. Daarom zou ik willen vragen aan iedereen die ook een iPod Touch 4G heeft, om dit even te controleren of dit bij hen ook het geval is.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door egonolieux op 22-01-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:58
heb ik ook... hij ligt nog op mijn bureau om opgestuurd te worden naar de winkel..
de glazen gedeeltje zit 2mm omhoog...

[ Voor 23% gewijzigd door saveljos op 21-01-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kan hem ook iets indrukken. Ik denk dat je met een nieuwe precies hetzelde hebt. No worries.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:43
Het klopt dat alle iPod Touches dit euvel hebben. Het glas (+alle elektronica erachter) zit namelijk vastgelijmd aan het moederboard, en de randen worden een klein beetje vastgehouden door het metaal eromheen, maar dit is dus niet de primaire verbinding. Althans, dit is wat een Apple medewerker mij vertelde toen ik langsging met hetzelfde mijn mijn vroegere iPod Touch.

Het is dus niets om je zorgen om te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
En bestaat de kans dan niet dat dit probleem erger wordt? Ik vind het toch een redelijk grote blunder van apple, zeker voor zo iets duur dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde met mijn iPhone 3GS, bij mij zit het al maanden zo inmiddels en ik heb niet het idee dat het erger wordt. Maar als je het niet vertrouwt ga je toch gewoon terug voor garantie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Satch schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 02:31:
Ik heb precies hetzelfde met mijn iPhone 3GS, bij mij zit het al maanden zo inmiddels en ik heb niet het idee dat het erger wordt. Maar als je het niet vertrouwt ga je toch gewoon terug voor garantie? :)
Ja, maar ik heb hem via Apple Store online besteld, en als ik hem opstuur gaan ze waarschijnlijk zeggen dat er niets aan de hand is. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om bij een Apple premium Reseller langs te gaan (op 15km van mijn deur) en daar eventueel garantie aanvragen, of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er is ook niets aan de hand. Geniet nou gewoon van je iPod. Zo is de touch gewoon gebouwd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoort gewoon zo, als je hem opstuurd krijg je weer een die dat heeft.
Heb ik bij de 2G gehad en ook bij deze 4G, als mijn klasgenoten hebben het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik had het bij mijn oude Touch 2G ook, dacht eerst dat het kwam omdat ik hem op de tegel vloer had laten donderen, maar was dus gewoon normaal. :P

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik ben vandaag eens in de lokale Mediamarkt binnengesprongen en de ipods daar blijken hetzelfde te hebben, zoals jullie reeds zeiden. Nu ben ik er dus helemaal zeker van dat dit wel degelijk normaal is, ook al vind ik het nogal scheef van apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:43
Het is inderdaad een beetje vreemd, voelt net alsof het niet naar behoren is gemaakt, maargoed, alle iPod Touches en pre-iPhone 4's hebben er last van. Misschien is het juist om te voorkomen dat een impact op een van de randen het glas laat breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amplified schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:59:
alle iPod Touches en pre-iPhone 4's hebben er last van.
?
Ik heb nu een iPhone 3G in m'n handen maar het glas ligt er nergens onder of boven, en kan het ook niet indrukken. Toestel is snaarstrak.
Misschien snap ik het probleem niet? (heb namelijk nog nooit een ipod touch in handen gehad)
Pagina: 1