Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 21:24
Goedenavond medetweakers,
Gisteren moest het er dan toch eens van komen.. Het glas van mijn iPhone 4 breekt op een zeer stomme manier! (Tussen het mechanisme van een klapzetel terechtgekomen) En ik baal nog het hardste dat de voorkant stuk is i.p.v. de achterkant.

Jullie kijkvoer:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/7392/dscn5337d.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6453/dscn5338b.th.jpg
Afbeelding 1 Afbeelding 2

Gelukkig werkt het toestel nog, maar ik ben wel van plan de digitizer te vervangen.
Op iFixit vind ik de handleiding om het display te vervangen, en daar kan ik ook het onderdeel kopen, dit zou neerkomen op zo'n €140. iFixit URL
Ook hier verkopen ze hem iets goedkoper.
Heeft iemand er nog een liggen of weet een goedkopere site?

Maar wat ik me nog het meest van al afvraag is of de digitizer echt niet afzonderlijk vervangen kan worden..? Ik zie er verschillende op het internet: Amazon, 2dehands, ebay
Op verschillende fora en in de reviews op amazon staat dat het echt niet vervangbaar is, hetzij met een warmtepistool en dan moet je nog opletten dat je je LCD niet verziekt.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het vervangen van het glas op een iPhone 4 of me verder kan helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door bn326160 op 22-01-2011 17:08 ]

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen leedvermaak voor ons, want je foto's doen het niet...

Ik zou je aanraden om de hele digitizer-unit te vervangen. Ja, vervelend en duur, maar de kans dat je anders iets stuk maakt is wel heel erg groot en dan ben je verder van huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:04:
Geen leedvermaak voor ons, want je foto's doen het niet...

Ik zou je aanraden om de hele digitizer-unit te vervangen. Ja, vervelend en duur, maar de kans dat je anders iets stuk maakt is wel heel erg groot en dan ben je verder van huis...
Heb zelf ook vorige maand het touch screen van een iPhone 4 moeten vervangen. Aanvankelijk had ik alleen de digitizer gekocht, maar tijdens het loshalen van de digitizer van het scherm ging inderdaad het LCD ook mee. Uiteindelijk gewoon de hele unit gekocht en deze in één keer vervangen. Overigens, als iemand het wel lukt heb ik dus nog een digitizer te koop :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 21:24
Zo, de foto's even gefixt!

Ik ben ook nog op deze site uitgekomen, wat dus zou neerkomen op €95 in het totaal..

Maar dan zag ik ook dat er een iPhone 4 White conversion kit is. Dan zou ik het scherm toch niet 'voor niets' gebroken hebben. Iemand ervaring hiermee? Zijn er officiële 'white' parts verkrijgbaar? En dan vraag ik me af of ik er dan ook een wit supporting frame bij krijg? Waarmee het toestel officiëel zal uitgerust worden.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb wat krasjes op de voorkant staan, en ben toevallig net aan het kijken wat dit kost.

Ik kwam net op deze site terecht: http://shop.smartphoneworld.nl/site/iphone-4-reparatie.html.

Is dit niet veel goedkoper en met minder risico doordat je het laat doen?