Regelmatig moet ik bestanden kopieeren van een pc naar een andere pc. Hiervoor wil ik een batch bestand maken. Hierbij gebruikmakend van de pcnaam en de bestanden onder een actief profiel. Op de pc's staan meerdere domein profielen. De pcnaam kan ik vragen met %choice% maar ik weet niet hoe ik het actieve profiel moet kopieeren.
Voorbeeld:
De mijn documenten onder profiel in W7: tangus moet gekopieerd worden. Op pcnaam P100. Op die pc staan ook 3 andere domein profielen.
Met %choice% vraag ik om invoer van pcnaam in de batchfile dus geef in: P100.
Daarna start ik een xcopy commando:
xcopy "\\%choice%\c$\gebruikers\%username%\mijn documenten\*.*" "\\P200\c$\kopievanprofiel\*.*" /s /r /h /y
Dit werkt dus niet. De c$ kan wel want ik ben administrator over die pc's. Het probleem zit hem volgens mij in %usernamë%. Windows weet toch niet welk profiel ik bedoel?
Hoe kun je dit het beste oplossen. Ik wil graag vanaf een server of andere pc een aantal folders van een andere pc kopieeren die onder een profiel staan. Zoals de mijn documenten en favorieten enz.
Geen gebruikmaking van een extern programma.
Voorbeeld:
De mijn documenten onder profiel in W7: tangus moet gekopieerd worden. Op pcnaam P100. Op die pc staan ook 3 andere domein profielen.
Met %choice% vraag ik om invoer van pcnaam in de batchfile dus geef in: P100.
Daarna start ik een xcopy commando:
xcopy "\\%choice%\c$\gebruikers\%username%\mijn documenten\*.*" "\\P200\c$\kopievanprofiel\*.*" /s /r /h /y
Dit werkt dus niet. De c$ kan wel want ik ben administrator over die pc's. Het probleem zit hem volgens mij in %usernamë%. Windows weet toch niet welk profiel ik bedoel?
Hoe kun je dit het beste oplossen. Ik wil graag vanaf een server of andere pc een aantal folders van een andere pc kopieeren die onder een profiel staan. Zoals de mijn documenten en favorieten enz.
Geen gebruikmaking van een extern programma.
monta