[win7] batchfile copy actief profiel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Regelmatig moet ik bestanden kopieeren van een pc naar een andere pc. Hiervoor wil ik een batch bestand maken. Hierbij gebruikmakend van de pcnaam en de bestanden onder een actief profiel. Op de pc's staan meerdere domein profielen. De pcnaam kan ik vragen met %choice% maar ik weet niet hoe ik het actieve profiel moet kopieeren.
Voorbeeld:
De mijn documenten onder profiel in W7: tangus moet gekopieerd worden. Op pcnaam P100. Op die pc staan ook 3 andere domein profielen.
Met %choice% vraag ik om invoer van pcnaam in de batchfile dus geef in: P100.
Daarna start ik een xcopy commando:
xcopy "\\%choice%\c$\gebruikers\%username%\mijn documenten\*.*" "\\P200\c$\kopievanprofiel\*.*" /s /r /h /y

Dit werkt dus niet. De c$ kan wel want ik ben administrator over die pc's. Het probleem zit hem volgens mij in %usernamë%. Windows weet toch niet welk profiel ik bedoel?

Hoe kun je dit het beste oplossen. Ik wil graag vanaf een server of andere pc een aantal folders van een andere pc kopieeren die onder een profiel staan. Zoals de mijn documenten en favorieten enz.
Geen gebruikmaking van een extern programma.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat zie je als je het xcopy commando echo't ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Hij zegt kan bestand niet vinden *.*

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Lijkt me stug, da's de foutmelding waardoor je weet dat ie 't niet doet.
een echo zou zoiets als
code:
1
xcopy "\\P100\c$\gebruikers\tangus\mijn documenten\*.*" "\\P200\c$\kopievanprofiel\*.*" /s /r /h /y

moeten geven, i.e. de variabelen vervangen door de waarden die ze hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dan geeft hij:

xcopy "\\P100\c$\gebruikers\tangus\mijn documenten\*.*" "\\P200\c$\corniel\kopievanprofiel\*.*" /s /r /h /y
bestand niet gevonden - *.*

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de doelfolder mag je iig die laatste \*.* weglaten. Nergens goed voor, is namelijk een doelfolder en die heeft geen wildcards ;)
Verder wil een beetje spelen met de dubbele quotes ook nog wel eens helpen :)

En last but not least: verdiep je voor de gein ook eens in de mogelijkheden die CMD.exe biedt. Gewoon cmd /? uitvoeren op de prompt en dan zie je het vanzelf. CMD /k heeft mij al een paar keer mooi uit de brand geholpen, die kun je namelijk ook aanroepen binnen de executie van een andere exec :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou daar ook liever Robocopy voor gebruiken, maar dat ben ik dan weer ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Robocopy kende ik niet. Heb er zojuist naar gekeken maar dit lukt me ook niet. Daarna de GUI gedownload maar die crasht. Als ik nu met de gui het commando kan maken en de vaste pcnummers vervang door %choice% in een batchfile ben ik er ook. Helaas lukt dat ook niet.
Het lijkt toch niet zo moeilijk te zijn een aantal mappen/submappen van een pc naar bijv. een server te kopieeren incl systeem en hidden files. Toch nog niet zo eenvoudig..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Na wat stoeien met Robocopy geeft hij in ieder geval aan dat het pad van het eerste commando niet gevonden kan worden:
\\P100\c$\gebruikers\tangus\mijn documenten\
Kan de netwerknaam niet vinden.
De computernaam wordt dus wel ingevuld alsook de gebruikersnaam waar ik %username% in heb gezet. Hij kan het netwerkpad echter niet vinden. Waarschijnlijk zit het hem in pcnaam\c$.
Heb ook geprobeerd: "\\P100\c:\gebruikers\tangus\mijn documenten
Maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Het probleem is dat de folders die ik wil kopieeren vanaf de andere machine geen share is. Kan dus niet een sharenaam gebruiken.

Wat doe ik verkeerd?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
monta schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 08:24:
Na wat stoeien met Robocopy geeft hij in ieder geval aan dat het pad van het eerste commando niet gevonden kan worden:
\\P100\c$\gebruikers\tangus\mijn documenten\
Kan de netwerknaam niet vinden.
De computernaam wordt dus wel ingevuld alsook de gebruikersnaam waar ik %username% in heb gezet. Hij kan het netwerkpad echter niet vinden. Waarschijnlijk zit het hem in pcnaam\c$.
Heb ook geprobeerd: "\\P100\c:\gebruikers\tangus\mijn documenten
Maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Het probleem is dat de folders die ik wil kopieeren vanaf de andere machine geen share is. Kan dus niet een sharenaam gebruiken.

Wat doe ik verkeerd?
P.s. Als ik via start - uitvoeren - \\pcnaam\c$\gebruikers\usernaam opgeef krijg je wel de map gebruikers te zien...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je \\pcnaam\c$\users\username ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Nielson schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 08:37:
Heb je \\pcnaam\c$\users\username ook al geprobeerd?
Yep

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Heel raar. Robocopy doet het nu wel maar met users in plaats van met gebruikers.
Hij kopieerd de mijn documenten. Kijk ik in de gekopieerde mijn documenten dan zie ik ook mijn afbeeldingen met daarin de afbeeldingen. Kijk je naar de originele mijn documenten dan zie je daar alleen een snelkoppeling naar de mijn afbeeldingen?
Wil ik mijn afbeeldingen apart kopieeren zoals het origineel dan moet je pictures als map opgeven. Ik zal dus iedere originele map na moeten lopen wat de omschrijving is van die map. Ik heb gelezen dat die snelkoppelingen alleen een verwijzing zijn naar de originele map maar waarom staat de map mijn afbeeldingen dan wel onder mijn documenten in de gekopieerde mijn documenten?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Want wat moet je doen als het de kopieen weer terug wilt zetten bijv. naar een andere pc maar dezelfde user. Dan kun je dus ook niet mijn documenten of pictures opgeven want dan noemt Windows die ook zo?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Als je gaat terugzetten wordt het een probleem. Als ik de mijn documenten terugzet naar documents krijg je 2 document mappen, dit ook voor mijn afbeeldingen. Gebruik ik documents of pictures bij het terugzetten dan schrijft hij er ook een nieuwe map bij.
Hoe los je dit op?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Het kopieeren lukt aardig alleen is er nog het probleem van de %username%. Hij kopieerd namelijk niet het profiel dat ingelogt is maar welke keuze hij precies maakt weet ik niet.
Ik geef %username% op in de batchfile en hij kopieert dan files van een username op die pc maar niet de documenten van de goede (actieve user).
Is daar ook een methode voor om te kopieeren vanaf een bepaalde user profiel met een variabele want ik wil niet iedere keer een andere naam invullen als de batchfile voor iemand anders uitgevoerd moet worden?

Heb het geprobeerd met PsExec.exe maar ook dan vult hij de ingelogde gebruiker in op de locale machine.
Commando:
Psexec \\remotecomputernaam robocop \\remotecomputernaam\c$\users\%username%\mijn documenten etc.
In de %username% of %user profile% wordt mijn naam ingevuld op het lokale systeem dus niet de inlognaam van de remotepc...

[ Voor 24% gewijzigd door monta op 23-01-2011 10:16 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Wat ik niet helemaal snap; waarom vergeet je niet het hele "c$\users\%username%" gebeuren?

Is veels te omslachtig; waarom gebruik je niet gewoon de variabele "%userprofile%"??

Zie ook Environment variables.

Dus: xcopy "%userprofile%\My Documents" doelpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
naaa schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:59:
Wat ik niet helemaal snap; waarom vergeet je niet het hele "c$\users\%username%" gebeuren?

Is veels te omslachtig; waarom gebruik je niet gewoon de variabele "%userprofile%"??

Zie ook Environment variables.

Dus: xcopy "%userprofile%\My Documents" doelpad
Omdat dit niet lukt. %userprofile% wordt \\pcnaam\c:\gebruikers\gebruikersnaam en dat lukt niet. Wel met c$ maar wellicht omdat het geen share is?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Misschien moet deze post naar programming verplaatst worden?
Het gaat ook wel over Windows 7 maar het moet wel met een batchfile gedaan worden en dat lukt niet.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee. Maar dat is ook vanzelfsprekend als je de PRG Faq gaat bekijken welke topics wel en niet daar thuishoren.

Ik, en anderen met mij, zouden het echter wel op prijs stellen als je in het vervolg wat meer van de edit-knop gebruik wil maken. Vier posts met micro-updates binnen een uur is een beetje onzinnig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1