Toon posts:

Internet Snel, Netwerk traag!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers,

Ik zit met het volgende.
1 pc met vista (wifi)
1 laptop met xp (wifi)
Linksys WRT54GH draadloos router

WPA2 beveiliging

Als ik van het internet download haal ik zowel met pc als met laptop gemakkelijk de 9500kbps
als ik een bestand van pc naar laptop wil overzetten of andersom dan kom ik niet verder dan 100kbps.

Ik snap er echt niks van? hoe kan het nou zijn dat ik veeeeeel sneller van het internet kan downloaden dan dat ik intern bestanden over kan zetten?

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? ben al 2 dagen aan het zoeken naar een oplossing op internet?

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 20:34
Het kan een hardware probleem zijn, want die bepalen ook deels de overdracht snelheid.

Verwijderd

ZicoDon schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:10:
Het kan een hardware probleem zijn, want die bepalen ook deels de overdracht snelheid.
Maar dat zou dan ook invloed moeten hebben op de internetsnelheid....

interne snelheden liggen over het algemeen niet zo verrassend hoog. Ik heb ook een snellere verbinding met mn internet dan met mn externe harde schijf die op het modem is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Maar dat zou dan ook invloed moeten hebben op de internetsnelheid....

interne snelheden liggen over het algemeen niet zo verrassend hoog. Ik heb ook een snellere verbinding met mn internet dan met mn externe harde schijf die op het modem is aangesloten.
Maar op 1 of andere manier moet er toch ergens geknepen worden?
Misschien een instelling voor uploads ofzo?
Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn interne netwerk maar tot 100kbps gaat?
terwijl mijn internet snelheid wel naar behoren werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Maar op 1 of andere manier moet er toch ergens geknepen worden?
Misschien een instelling voor uploads ofzo?
Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn interne netwerk maar tot 100kbps gaat?
terwijl mijn internet snelheid wel naar behoren werkt.
Als je erachter bent, vertel het mij dan want ik zou het persoonlijk niet weten :P
Het enige waar het fout zou kunnen gaan is de router.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoe je de bestanden overzet, gewoon via de windows verkenner neem ik aan?
Eerste check: als je de netwerkmapping maakt, doe dat dan eens op IP ipv op naam. Dikke kans dat er een klein DNS of NETbios probleemje is. Toevallig DNS servers op je PC zelf ingesteld ipv alleen in je router, waardoor ie voor ieder pakketje eerst bij een externe DNS wil gaan zoeken?

2e test: na het maken van de netwerkmapping (zowel op IP als op naam) bestanden overzetten onder een commandline ipv via de verkenner. Wil nog wel eens een heel stuk schelen :)

Laatste test: Draai eens een simpel FTP servertje op 1 van de machines en probeer het daar eens mee. Als het dan wel snel gaat zit het dus zeker in de door Windows gebruikte protocollen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-02 10:19
Schakel je anti virus programma eens uit, misschien wordt elke file eerst gecontroleerd.
Pagina: 1