Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:56
Tweakers,

Ik heb een probleem met een wireless CardBus Card. De ZyAIR G-100 van ZyXEL. Dit is al een oud kaartje, en het is dan ook een oudere laptop van vrienden die ik moet herinstalleren. Herinstalleren ging prima, tot op het punt van dit kaartje. Na drivers zoeken heb ik op deze site: http://www.zyxeltech.de/zyairg100.htm de ''nieuwste'' drivers gepakt die ik kon vinden. Maar, waar er vroeger gewoon met netwerken verbinding gemaakt kon worden doet deze nu niks. Het gaat om windows XP, 32bit.

Ik verdenk dit ervan; 64/128-bit WEP Encryption and WPA support ensure wireless data securit, een zinnetje over de specs in de datasheet, van de hierboven genoemde website. Wat ik hieruit opmaak, is dat hij eigenlijk alleen met WEP-beveiligde wifi verbindingen kan werken. Maar, degene van wie ik de laptop even onder de loep neem zegt dat hij er wel eerst gewoon wireless mee had (zelf nog met eigen ogen gezien, ondanks dat ga ik het toch nog maar eens navragen). Zijn wireless beveiliging is WPA2-Personal. de kaart vindt ook mijn wireless netwerk hier niet, en bij hem verder wel (bij mij ook WPA2-Personal; aldus netwerkcentrum).

Opties die ik al ondernomen heb;

oudere drivers geinstalleerd (die van de website)
via google gezocht op nieuwere drivers; geen resultaat
echte site van fabrikant over product is er niet, genoemde site in dit stukje is enige ''restant''

Wie weet waar het probleem 'm in zit? Ik kom er niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:56
anyone?