Toon posts:

2 beamers, 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort zou er een voorstelling moeten plaatsvinden op 2 beamers (gekloond).
Nu vraag ik me af hoe ik dit het best oplos:

Op de computer is een VGA en een DVI poort aanwezig. De beamers situeren zich op pakweg 10 en 20 meter van de computer. Kan ik dit realiseren met een doorsnee grafische kaart? Dient die niet een extra krachtig signaal uit te zenden om dit te bekomen?

Ook nog, op de DVI poort zou ik een DVI > VGA adapter willen aanbrengen op de computer daar de beschikbare kabels enkel VGA zijn.

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02 11:57
Of je de afstand haalt is in principe niet afhankelijk van je kaart maar van de kabel. Ik weet zo even uit mijn hoofd niet hoeveel meter max is voor Vga maar volgens mij is 20 meter niet echt schokkend ver.

Je kunt van dvi naar VGA met een simpel plugje, kabel, splitter ertussen en dan 2 kabels naar de beamers. actieve splitter (met stroom) is dan het beste want dat versterkt weer het signaal.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat kan, of je over 20 meter nog goede beeldkwaliteit krijgt is een tweede. Met goede kabels en eventueel een VGA versterker moet dat wel lukken, een extra sterke videokaart gaat weinig helpen.
Adapter kan je ook prima gebruiken mits er een DVI-I poort op zit en geen DVI-D.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N