[W7] Geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, maar volgensmij is het een probleem met het OS en niet met de hardware/het netwerk. Het probleem is als volgt: Op een oude(re) computer die wel voldoet(niet ruim) aan de specificaties aan Windows 7 heb ik:
  • De harde schijf in 2 partities opgedeeld: een deel voor de oude Windows Vista Ultimate instalatie+bestanden, en eentje voor de nieuwe Windows 7 installatie
  • Windows 7 (succesvol) geïnstalleerd
Toen ik daarna in de windows 7 omgeving was opgestart, kon ik met geen mogelijkheid verbinding maken, via een draadloze netwerkkaart in de pc, met het internet, nogal vervelend, want internetten was het primaire doel van deze pc. Internet op deze pc werkt echter nog wel gewoon in windows vista(dit is ook waarom ik in dit forumdeel mijn probleem heb gedropt). Ik hoop dat jullie het snappen. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Drivers van je Wireless kaartje wel geïnstalleerd in Windows 7?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Nee, die kan ik dus niet downloaden..... Ik heb ook geen idee waar ik die kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je de Vista drivers al in W7 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb niet echt een idee hoe ik die over moet zetten.... Als ik naar de map windows-->drivers ga in de vista partitie zie ik ±30 .dll files met namen die ik niet echt begrijp....... Moet ik die hele map drivers kopieëren?

[ Voor 9% gewijzigd door Beatboxx op 21-01-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je kunt toch gewoon kijken wat voor een wireless kaartje erin zit en daar de driver van bij de fabrikant van de site downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik nam vooralsnog aan dat de OP dat gedaan had en daar geen W7 drivers kon vinden. Aangezien er blijkbaar wel Vista drivers zijn bedoelde ik dat die daar dan waarschijnlijk wel te downloaden zijn en dat hij die dan kan proberen.

Maar niet vermelden om welke hardware het precies gaat is ehhh... niet ideaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:38
check de specs van je PC/notebook. Mocht je er niet uitkomen geef dan hier je notebook merk+model of merk van je wireless kaart/stick.

is het trouwens een notebook of een PC? Wellicht kun je er een kabel insteken voor je netwerk....heb je in ieder geval internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb de pc opengeschroefd, aangezien ik softwarematig het modelnummer van de netwerkkaart niet kon vinden. Dit was alles wat op de netwerkkaart stond:

FFC ID: Q87-WMPGV41
ID No: 0023696CE134
IC: 3839A-WMPGV41
Serial No: MDI4OJ130383
Van linksys. Ik kan nergens überhaupt iets aan drivers vinden, noch vista, nog xp, niets. De netwerkkaart zelf werkte overigens erg brak, overal in huis snelheden van >10Mb/s, deze kwam niet verder dan 1Mb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt in Vista toch in apparaatbeheer kijken hoe het apparaat benoemd wordt en wat er bij de driver vermeld staat over de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:10:
Nee, die kan ik dus niet downloaden..... Ik heb ook geen idee waar ik die kan vinden....
Naam van netwerkkaart is vaak nog wel bij apparaatbeheer te vinden (overige apparaten)

command: devmgmt.msc onder het kopje netwerkadapters.

http://sites.google.com/s...rt61/hardware/wmp54g-v4-1
Dit lijkt me de kaart

drivers.
http://homesupport.cisco....eless/lbc/WMP54G/download

kies versie 4.1 en probeer de Vista driver ;)

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had hem op het FCC nummer ook gevonden maar het zou versie 2 zijn. Daar zijn echter de laatste drivers uit 2003. Maar aangezien de 4.1 de enige is die Vista drivers lijkt te hebben zal die versie het ook wel zijn die blijkbaar onder Vista werkt. Redelijke kans dat die onder W7 ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Het internet werkt, weliswaar niet optimaal, maar ik heb verbinding via draadloos internet:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:53:
Het internet werkt, weliswaar niet optimaal, maar ik heb verbinding via draadloos internet:D
Wat was de oplossing? :D
Pagina: 1