Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Een week geleden (di 11-01) heb ik een nieuwe laptop besteld omdat m'n oude laptop er na jaren trouwe dienst mee op was gehouden. De laptop is de dag erna (wo 12-01) bezorgd. In de dagen daarna heb ik de laptop in gebruik genomen, Linux geinstalleerd naast Windows, backups van m'n oude laptop overgezet, enz... In die tijd merkte ik een aantal mankementen op:

- De onderkant van het scherm is helderder dan de bovenkant, onafhankelijk van de kijkhoek. Het is geen gigantisch verschil, maar wel duidelijk zichtbaar.
- De laptop bevriest af en toe. Gemiddeld 1x per dag. Zowel in Windows als in Linux. Geen enkele input reageert dan en programma's lopen niet door (makkelijk te zien aan de klok die stilstaat). Een harde reboot is de enige oplossing.
- Het draadloos netwerk valt af en toe weg. Opnieuw verbinden werkt wel, maar eventuele verbindings-gevoelige programma's vinden dit niet leuk. Dit gebeurt op verschillende draadloze netwerken waar andere laptops geen problemen ondervinden.

Oke, dus contact opgenomen met de winkel. Op maandag (17-01) een mail gestuurd naar de klantenservice. Hier heb ik de dag erna (di 18-01) reactie op gekregen met het verzoek de laptop terug te sturen. Vandaag (21-01) de laptop afgegeven aan de post voor verzending.

Bij navraag blijkt dat als de laptop nog in verkoopbare staat is, deze omgeruild wordt en ik direct een nieuwe toegestuurd krijg. Maar als dit niet zo is, dan wordt het gebruikelijke RMA proces afgelopen en duurt het 3 tot 4 weken (volgens de webshop) voordat ik de laptop terug kan verwachten.

Nu is de laptop van zulke materialen gemaakt dat als je er alleen maar naar kijkt er al vegen en vingerafdrukken op verschijnen. Voor mijzelf geen probleem, maar ik verwacht niet dat de webshop zal oordelen dat de laptop in nieuwstaat is, ondanks dat ik alle boekjes/CDs/enz in originele verpakking heb teruggestuurd.

Het ziet er dus naar uit dat ik 3-4 weken moet wachten om weer een werkende laptop te hebben, hoewel de laptop nog geen week oud was toen ik de problemen rapporteerde. Moet ik hier genoegen mee nemen? Als ik vantevoren had kunnen weten dat ik toch een maand zou moeten wachten op een werkende laptop, dan had ik het hele ding beter niet kunnen kopen en had ik gewacht op een Sandy Bridge model.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de laptop nog geen week gebruikt, betekent dat niet dat de laptop nog onder de wet kopen op afstand valt? Of valt reparatietijd ook onder de termijn van 7 werkdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Als dat zo'n beetje een maand van je garantie gaat kosten zou ik gewoon een nieuwe vragen.
In dit geval is het imo een soort van DOA (hoewel niet echt dood), dit moet gewoon niet kunnen.

Wat is het merk/model if i may ask? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:23:
Je hebt de laptop nog geen week gebruikt, betekent dat niet dat de laptop nog onder de wet kopen op afstand valt? Of valt reparatietijd ook onder de termijn van 7 werkdagen?
Op de ConsuWijzer website staat dat je voor de KoA wet het product wel mag uitpakken en aanzetten om het testen, maar het niet in gebruik mag nemen. Ik heb de harddisk geherpartitioneerd, wat bloatware verwijdert, Linux geinstalleerd, bestanden uit m'n backup teruggezet, enz... In mijn ogen valt dit vrij hard onder in gebruik nemen en lijkt me dat KoA (helaas) niet van toepassing is.

@JapyDooge: Asus N53JQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
Ze moeten de laptop repareren of vervangen zonder dat het jou al te veel hinder oplevert, is 3/4 weken hinder voor jou? Dan mag je zelf kiezen.

Met de reparatie tijd zou ik sowieso niet akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Wat hierboven staat, klopt niet. De winkel heeft volgens de wet een 'redelijke termijn' om je problemen op te lossen. Wat redelijk is, staat niet exact gedefinieerd. In dit geval noemt de winkel een termijn (3 tot 4 weken), als er na 4 weken nog niets geleverd is (gerapareerd of vervangend product), dan kun je de winkel in gebreke stellen etc.

Het is dus niet zo dat jij kan aangeven dat je 1 week redelijk vind en dat de winkel het dan daarvoor maar moet doen. Je kunt wel tegen de winkel zeggen dat je 3 weken erg lang vind en misschien een kortere termijn eruit slepen, of een leenlaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Linux partitie verwijderen en lege ruimte mergen met de Windows partitie. Daarna Windows opnieuw installeren via de herstelpartitie, dus inclusief alle bloatware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 23 januari 2011 @ 03:06:
Linux partitie verwijderen en lege ruimte mergen met de Windows partitie. Daarna Windows opnieuw installeren via de herstelpartitie, dus inclusief alle bloatware. :)
Is niet meer van toepassing want vanaf 12 januari zijn er al 7 werkdagen voorbij en kan hij dus sowieso geen beroep meer doen op de wet KoA.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de volledigheid; er is een uitspraak gedaan door een geschillencommissie (geen idee welke rechten je hieraan kunt ontlenen): https://loket.degeschille...5b9-6d9f73c72ac5&cvt=2413

Kortom, je moet de laptop kunnen proberen en als je daarvoor Windows moet activeren, so be it. IMO moet je zelfs Linux eroverheen kunnen gooien, mits de laptop maar in originele staat is te herstellen (muv die activatie dan).

Ik hoop dat je alle verpakkingen nog hebt bewaard. Als je alles netjes terug in de doos kunt doen, dan heb je kans dat je aanspraak kunt maken op een DOA regeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De laptop is inmiddels al op de post gedaan. Ik heb alle dingetjes gewoon weer in de doos gedaan en meegestuurd. Enige probleem is dat ik de beschermfolie die er op het beeldscherm / touchpad zit niet mee heb gestuurd. Eenmaal verwijdert kun je dat ook niet echt meer in originele staat herstellen. Daarnaast zit het apparaat al redelijk onder de vingerafdrukken en vegen. Puur vanwege het materiaal dat hier super gevoelig voor is, verder heb ik er geen bijzondere dingen mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 14:34
Ik kan opmaken dat je hem bij een webshop hebt aangeschaft? Dan moet je het zo zien:

Als het een vrij grote keten is, is jou laptop waarschijnlijk niet direct aan de beurt, gaan een aantal dagen over.
Voordat men jou laptop dan heeft beoordeeld en aangemeld bij Asus gaan er ook weer een paar dagen voorbij.

Dan zit je al bijna op 1 week.

Dan gaan hij daar de deur uit, naar Asus. Ofja, naar een repaircentrum van Asus. Waarschijnlijk DynaFix of Comserve (ik hoop voor jou de laatstgenoemde) *snip* Onnodig.
Echter voordat dit deel weer is afgerond zijn we ook al 2 weken verder.

Dan wordt de laptop weer door de winkel getest en hopelijk goedgekeurd en opgestuurt.

Kan ook makkelijk een weekje duren.

Dan zit je al snel rond de 3-4 weken!

Helaas pech, maar gewoon afwachten vrees ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:46:
De laptop is inmiddels al op de post gedaan. Ik heb alle dingetjes gewoon weer in de doos gedaan en meegestuurd. Enige probleem is dat ik de beschermfolie die er op het beeldscherm / touchpad zit niet mee heb gestuurd. Eenmaal verwijdert kun je dat ook niet echt meer in originele staat herstellen. Daarnaast zit het apparaat al redelijk onder de vingerafdrukken en vegen. Puur vanwege het materiaal dat hier super gevoelig voor is, verder heb ik er geen bijzondere dingen mee gedaan.
Welke procedure heb je doorlopen? Ik neem aan dat je voor een reparatie een RMA hebt moeten indienen? Of heb je met ze gesproken over een DOA regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De webshop heeft niet expliciet een procedure genoemd, maar ik ga uit van een RMA. Ze gaven aan dat als het ding in originele staat zou zijn, ze hem direct zouden omwisselen, anders wordt het reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Een update met, tot nu toe, een happy end.

Na vrijdag de laptop opgestuurd te hebben kreeg ik dinsdag ochtend een mailtje van de webshop (Laptopshop / CoolBlue) dat het pakket in ontvangst was genomen. 's Avonds kwam een mailtje dat "mijn bestelling" was ingepakt en dat deze was verzonden (zelfde mail als bij een nieuwe bestelling). Vanochtend vond ik een pakket met een nieuwe laptop bij de receptie van mijn werk.

Uiteindelijk maar 5 dagen zonder laptop gezeten, waarvan 2 weekend-dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Dus al met al 3 werkdagen. Lijkt me netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:15:
Een update met, tot nu toe, een happy end.

Na vrijdag de laptop opgestuurd te hebben kreeg ik dinsdag ochtend een mailtje van de webshop (Laptopshop / CoolBlue) dat het pakket in ontvangst was genomen. 's Avonds kwam een mailtje dat "mijn bestelling" was ingepakt en dat deze was verzonden (zelfde mail als bij een nieuwe bestelling). Vanochtend vond ik een pakket met een nieuwe laptop bij de receptie van mijn werk.

Uiteindelijk maar 5 dagen zonder laptop gezeten, waarvan 2 weekend-dagen.
Dat hebben ze dan supersnel en goed opgelost, warme douche waard ;)

ik had ooit problemen met mijn fan van een hp laptop gekocht bij office centre die het weer op hun beurt doorstuurde naar een ander reparatie bedrijf.

2x is dat ding opgestuurd geweest (eerste keer niks gedaan maar wel rekening schrijven) 2e keer eindelijk de fan vervangen. 2x 6 weken kwijt en proberen me af te zetten terwijl ik garantie had :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:38
Noordvogel schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:38:
Dus al met al 3 werkdagen. Lijkt me netjes opgelost.
inderdaad prima afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

CoolBlue is dan ook best een prettige winkel om zaken mee te doen :P

http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:04:
[...]

Dat hebben ze dan supersnel en goed opgelost, warme douche waard ;)

ik had ooit problemen met mijn fan van een hp laptop gekocht bij office centre die het weer op hun beurt doorstuurde naar een ander reparatie bedrijf.

2x is dat ding opgestuurd geweest (eerste keer niks gedaan maar wel rekening schrijven) 2e keer eindelijk de fan vervangen. 2x 6 weken kwijt en proberen me af te zetten terwijl ik garantie had :r
Ongeveer dezelfde ervaring met Office Centre gehad. Laptop (3 weken oud, harde schijf kapot) kwam terug van reparatie en bleek ernstig bekrast en zij wilden hem weer opsturen. Uiteindelijk na veel zeuren mijn geld teruggekregen.

Bij de ts is het wel erg netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat heb ik wel eens minder beleefd met Dell en mijn lappie...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1