Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 08:40
Ik heb een batchscript en die wil ik graag laten draaien als de gebruiker uitlogd of afsluit.
Dit lukt als ik via gpedit.msc->user configuration->windows settings->scripts->logoff het script toevoeg dat ik in de juiste map heb gezet (degene die naar voren komt als je op show files klikt)

Maar nu wil ik het graag automatisch laten doen, dus ook via een batchfile.

Ik heb nu in het register gezocht op de naam van de batchfile om te kijken waar gpedit hem neerzet en deze keys geexporteerd. Nu alles uit gpedit en het register verwijderd. Als ik nu alle sleutels weer toevoeg wordt hij niet zichtbaar in gpedit, en hij draait ook niet bij het afsluiten of uitloggen.

Kan iemand mij hier verder bij helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Even een vraagje. Zijn de systemen waarop je het logoff script toe wil passen lid van een Active Directory domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Nee, het zijn losstaande pc's.

Ik zie trouwens dat ik het OS ook niet gemeld heb. Het gaan om Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 09:42
Je kunt toch gewoon een batch toevoegen als logoff script in de msc? To be honest heb ik hier alleen in active directory ervaring mee en geen XP bak voorhanden om te kijken of ik daar iets herkenbaars zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix.

Ga eens kijken naar het commando
net user
wat je daar allemaal mee kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Bedankt voor de suggestie, ik heb gekeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar volgens mij kan je alleen een logon script toevoegen met /scriptpath:pathname.

Of hem geforceerd af laten sluiten met [/FORCELOGOFF:{minutes | NO}] [/MINPWLEN:length]
Maar ik kan niks vinden over een script laten uitvoeren tijdens het uitloggen.

Heeft iemand nog meer suggesties? Of zie ik bij net user iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:35

FlippieAI

aka Tweek

Volgens mij moet dit prima lukken in een lokale GPO. Dus op het werkstation "Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc". Daar kun je vervolgens onder "Gebruikersconfiguratie -> Windows-instellingen -> Scripts (Aanmelden/Afmelden)" je script kwijt. Daar dus even op Afmelden klikken en het script toevoegen.

Ik weet alleen niet voor wie het dan allemaal geld, dus of het alleen de huidige gebruiker is of voor alle lokale gebruikers. In ieder geval iets om te proberen ;). Succes!

Sorry ontzettend niet goed gelezen... maar misschien een regkey waar je wel wat aan hebt:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
Die gebruik ik om na het imagen een bestand te laten uitvoeren welke de computernaam wijzigt naar een unieke naam. Volgens mij moet er hierbij ook wel in plaats van RunOnce een key staan met iets van alleen Run. Misschien kun je hier iets mee?

[ Voor 30% gewijzigd door FlippieAI op 24-01-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Nou, dit is volgens mij ook alleen bij het opstarten/inloggen en het gaat er bij mij om bij het afsluiten/uitloggen.

Het zou toch ergens toch mogelijk moeten zijn om via het register iets goed in te voeren zoals het in gpedit gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb vroegah nog wel eens (naast de regkeys) de GroupPolicy subfolder vanuit %windir% overgezet naar XP machines in een werkgroep, dat werkte toen iig nog wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 24-01-2011 18:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Harstikke bedankt voor de hulp, dankzij de laatste opmerking ben ik eruit gekomen:

In de GroupPolicy\User\Scripts-folder staat een (verborgen)ini-file. Met deze wordt de data waarschijnlijk echt aangeroepen want als ik die meekopieer naast de regkeys en de bat-file lukt het!

Ik ben helemaal blij!
Pagina: 1