HDD Hot swap werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
Maf probleempje, ik wil een Samsung 2TB F4EG in de hot swap bay van mijn CM 690 gebruiken.

SATA poorten staan op Hot-Swap Enabled.
Een 80gb Laptopschijfje werkt perfect in het dock.

De Samsung spint wel op, maar wordt niet aangemeld in windows.

Als ik de sata kabel die van het dock naar het mobo loopt even los trek en er weer in druk(met de hdd nog steeds in het dock) dat wordt hij wel aangemeld en kan ik erbij.

Het lijkt er dus op dat HS bij deze Samsung alleen werkt als hij eerst power krijgt en past later SATA, het dock heeft echter slechts 1 connector dat beiden afhandeld.

Iemand tovallig een idee? Mis ik een setting van de Samsung?
Volgens mij ben ik de pisang en moet toch elke keer de kast open, ondanks het dock ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

Staat de SATA controller wel op AHCI. Anders is er geen mogelijkheid tot hotswappen (Officieel gezien dan).

Hierbij wel even toevoegen: Er is wel een grote kans dat je je OS opnieuw moet installeren. Alhoewel er wel mogelijkheden zijn om je OS "om te zetten" naar AHCI modus.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 20:45
Een OS versie wil nog wel eens helpen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
Uiteraard staat AHCI aan, anders ondersteunen de poorten helemaal geen hot-swap, ook niet met de Laptop schijf (een hitachi)

Het OS is Windows 7 X64 Ultimate, ik had me niet gerealiseerd dat dat uit kon maken.

Let wel de Samsung doet het WEL als ik eerst power en dan SATA aansluit, en doet het NIET als beiden in 1 keer aangesloten worden (zoals in mijn Dock, waar beiden in 1 connector verwerkt zijn).

Ik zoek de fout dan ook eerder in de Samsung dan in het Mobo of diens instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet precies hoe linux omgaat met hotswapping, maar misschien is het een poging waard om het via een Live CD'tje te proberen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 20:45
Rapier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:45:
Uiteraard staat AHCI aan, anders ondersteunen de poorten helemaal geen hot-swap, ook niet met de Laptop schijf (een hitachi)

Het OS is Windows 7 X64 Ultimate, ik had me niet gerealiseerd dat dat uit kon maken.

Let wel de Samsung doet het WEL als ik eerst power en dan SATA aansluit, en doet het NIET als beiden in 1 keer aangesloten worden (zoals in mijn Dock, waar beiden in 1 connector verwerkt zijn).

Ik zoek de fout dan ook eerder in de Samsung dan in het Mobo of diens instellingen.
Dan lijkt het mij simpel, dat de schijf niet geschikt is voor hotswap... Zulke fouten mag een hotswap schijf niet maken...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Chipset drivers goed geinstalleerd (en de evt raid driver).
Pagina: 1