Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Sessions worden geleegd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een probleem:

Probleem
Ik upload een bestand via Uploadify (een upload geval die met Flash de status van de upload opvraagt en dit netjes weergeeft in een progressbar). Wanneer het bestand is geupload wordt een PHP script uitgevoerd waarin een aantal checks worden gedaan, de file netjes wordt neergezet op mijn server, en de locatie naar het bestand wordt opgeslagen in een sessie.

Indien de upload voltooid is dient de gebruiker op 'Verder' te klikken waarna er nog wat checks worden gedaan. Deze checks kunnen niet in het andere bestand worden gedaan omdat ik waardes ophaal met $_POST. Dit omdat er geen post plaatsvindt maar dit via Javascript loopt. Vervolgens wordt de locatie van het bestand uitgelezen uit de zojuist opgeslagen session. Echter wat blijkt: m'n session is leeg.

Wat ik heb geprobeerd
Ik heb netjes overal gelogd wat er exact op wordt geslagen. De session wordt in het eerste bestand netjes opgeslagen. In het tweede bestand is dezelfde session leeg.

Verder heb ik op elke pagina waar ik sessions gebruik session_start() staan, dit zou dus gewoon goed moeten gaan.

Iemand enig idee waarom mijn sessions niet over komen :?

Bestand 1:
PHP:
1
$_SESSION['tempimage'] = $tmpname . $ext; //werkt

Bestand 2:
PHP:
1
$ses = $_SESSION['tempimage']; //$ses is leeg

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2011 15:20 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Omdat de session-variabele uit de cookie niet meegestuurd wordt.

Oplossing in de FAQ van uploadify: http://www.uploadify.com/...d-to-the-back-end-script/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
jeroenikke schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:20:
Omdat de session-variabele uit de cookie niet meegestuurd wordt.

Oplossing in de FAQ van uploadify: http://www.uploadify.com/...d-to-the-back-end-script/
Thanks, ik ga kijken of ik dat werkend kan krijgen :)

Yep, het werkt zo te zien :D

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2011 15:34 ]