Dubbel abonnement, helft niet betaald. Melden?

Pagina: 1
Acties:

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
Hallo :)

Op 10 december had 1dayfly.com een aanbieding:
Jaarabonnement Top Gear Magazine van €59.95 voor €34.95.
Die wilde ik wel, dus besteld. Betaling gedaan met iDeal, maar daar waren op dat moment problemen en ik kreeg ook direct een mailtje van 1dayfly met de volgende tekst:

"Geachte,

De betaling is fout gegaan.

Vriendelijke groet,
Het 1DayFly support team"

Vraag gesteld aan een medewerker via het commentaarsusteem op de site, en inderdaad, ik moest het later nog eens proberen. Dus later nog eens geprobeerd, en alles ging goed, betaald en bevestiging ontvangen, niets aan de hand.

Een tijd later zit ik echter door de bij- en afschrijvingen van mijn rekening te kijken en kom er achter dat er gewoon wél 2 maal het bedrag is afgeschreven. Mijn account op 1dayfly gecontroleerd en daar stonden 2 orders voor het abonnement op het blad. Dus meteen diezelfde dag een mailtje gestuurd, uitgelegd wat ik hierboven ook heb uitgelegd.
Snel reactie terug gekregen, ik kreeg gewoon m'n geld terug en een van de bestellingen werd geannuleerd:

"Dank voor uw mail.
Wij hebben uw ordernummer ******* gecanceld en zullen deze per omgaande aan u terugbetalen.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,"

Geld stond de dag erna netjes op m'n rekening. Mooi afgehandeld dacht ik :)

Dat dacht ik dus niet goed, het was nog veel mooier dan ik gedacht had. Gisteren kreeg ik het eerste nummer (van februari) op de mat. Twee maal. Dus toch. Account op 1dayfly weer gecheckt, en jawel, de "geannuleerde" bestelling was helemaal niet geannuleerd, maar het geld heb ik dus wel terug gekregen.

Nou mijn vraag dus:
Moet ik hier melding van maken of krijg ik lekker elke maand 2 nummers voor de prijs van 1? :>

Ik doe mijn zaken hierin dus met 1dayfly, maar achterop de folie om het blad staat een retouradres van Abonnementenland uit Uitgeest. Daar doen zij dus hun zaken waarschijnlijk mee en daar zit de fout dus neem ik aan. Moet ik me hier mee bemoeien?

Alvast bedankt :)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 15:13
Mja, je zou nog een keer 1dayfly kunnen benaderen. Je hebt verder ook niets aan 2x hetzelfde magazine toch?

Maar meer als dat zou ik er ook niet voor doen.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:13
De fout zit inderdaad in de communicatie tussen 1dayfly en Abonnementenland. In principe hoef je hier niks van te zeggen. Of je er daadwerkelijk wat van zegt, hangt natuurlijk af van hoe eerlijk je zelf bent. ;P Ik denk dat het in dat geval het makkelijkst is contact op te nemen met 1 dayfly.. Verder is het inderdaad niet jouw probleem..

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 21-01-2011 15:14 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01 10:16

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is een fout gemaakt. Het is wel zo netjes om dit dus te melden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Ik neem aan dat jij geen baat hebt bij 2x hetzelfde blad.. Dus ik zou gewoon eventjes contact opnemen. Dikke kans dat ze zeggen dat jij het 2e nummer mag houden/weggeven of whatever je er mee wilt doen. En dat je vanaf nu maar 1 blad per maand gaat krijgen.

En als je er geen melding van maakt is het eigenlijk gewoon diefstal, ook al is het hun fout :+

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2011 15:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58

MsG

Forumzwerver

Tja als je wel op je achterpoten staat als het dubbel wordt afgeschreven is het misschien wel zo eerlijk om dan zelf ook netjes aan te geven dat je nog wel dubbel het abonnement krijgt. Je hebt het geld immers ook terug gekregen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Of je het nou meld of niet. Wanneer je ervan afwil zou ik wel dubbel checken dat je bij beide "abonnementen" hebt opgezegd.

Verwijderd

Het lijkt me wel dat je inspanningsplicht hebt om de schade van een ander te verkleinen ja. Daarnaast, stel dat je het niet doet, kom je hier dan over een paar maanden een topic openen als ze een dubbele rekening sturen?

• Melkunie
Ik heb ze gisteren even gemaild hierover. Nog geen reactie gehad tot nu toe. Zal de reactie later hier nog even melden. Heb het extra nummer nog netjes in de seal laten zitten. Mogen ze wettelijk eigenlijk van mij vragen om dat nummer nog terug te sturen? Zou ik op zich geen problemen mee hebben, als zij het dan maar wel voor me betalen. Lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat ze het vragen, maar gewoon uit interesse :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat mogen ze vragen meen ik me uit een ander topic te herinneren. Echter zullen ze dat niet doen, die administratie is duurder dan jou dat ding laten houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Melkunie
Zojuist reactie gekregen.

Geachte heer,

"Dank voor uw mail.
En dank voor uw melding.
Wij gaan het doorgeven aan het bedrijf dat de abonnementen verzorgd.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,"

Dan denk ik dat het nu gewoon afgehandeld is :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat denk ik ook :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1