WRT54GC v2 draadloos bereik tussen 2 panden creeren

Pagina: 1
Acties:

• siz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02-2025
hai!

Ik heb een vraagje, ik wil graag een draadloos signaal tussen 2 panden creeren (jaren 60 style) er zit ongeveer 100 meter ( een tuin tussen, geen belemmeringen dus)

Wanneer ik bij het raam van pand 2 sta, heb ik heel afentoe bereik. Wat ik nu wil doen is een nieuwe router aanschaffen ( upc kabel), en deze linksys dan als accespoint instellen in pand 2. Echter ik kan nergens terugvinden in de wrt54gc hoe deze als accespoint in te stellen, + zou ik graag van jullie waten wat nu een goed" eerste modem" zal zijn.. moet ik een linksys aanschaffen zodat ze beter met elkaar communcieren? (Vooropgesteld dat ik de wer54gc als accespoint/repeater kan instellen natuurlijk)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp/info!

ps.. ik ben geen digibeet, maar ook niet een hele grote nerd;) (al werk ik wel bij een internetbedrijf :) ) Ben niet zo heel erg thuis in alle termen!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:18
Om afstanden te overbruggen van 100m twijfel ik eraan of de linksys voldoende zendbereik heeft (twee richtingen). Vergeet niet dat ook al ontvang je wat van het signaal je nog altijd voldoende kracht moet hebben om terug te sturen. Misschien moet je maar eens kijken wat je kan met grotere/krachtige antennes.

Zowiezo raad ik je ook eens aan om te kijken naar alternatieve firmware voor je router. DD-WRT is hier een mooi voorbeeld van en daar zit de functie om als wireless bridge te functioneren standaard ingebakken (wireless bridge is wat je nodig hebt ;))

[ Voor 29% gewijzigd door ItsValium op 21-01-2011 13:51 ]

• siz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02-2025
dank voor de info! Moet eerlijk zeggen dat het inladen van alternative firmware me nu al angst inboezemt ;) maar ik ga het proberen! wat suf he, dat linksys dat dus blijkbaar niet ondersteunt in dit type.. dacht eigenlijk dat liksys best een goed merk was! maarja, modem is ook al minstens 4 jaar oud, dus ach, miss dat ik maar gewoon 2 nieuwe koop.
ik zat te denken aan : als eerste modem http://www.routershop.nl/...point-300mbps-11b-g-n.htm en dan nog een tweede " repeater" of iets dergelijks erachter,... wat denk je, zou dit wat zijn? (dit is ook ongeveer wel de pricerange waar ik aan zit te denken.

Overigens wil ik dan een harde schijf/mediacenter aan het eerste modem hangen zodat ik filpmjes en series via het netwerk kan bekijken en delen,en via een hdmikabel kan aansluiten op de tv. (popcornhour schijnt wel ok te zijn toch? ) Lol, nuja, wil heel veel maar het nu nog aansluiten en door de vele aanbiedingen het bos nog zien te vinden ;)

anyway, ty voor de snelle reactie!
grtz,
internetnerdin-in-wording ;)