Ik heb een vraag over de voeding van een Lenovo t60 thinkpad. Als ik bijvoorbeeld firefox opstart of op een link druk maakt de voeding een krakend geluid (lijkt op een HDD die kraakt), het is niet een heel hard geluid je hoort het alleen in een stille omgeving. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe dit kan, maar voor mij belangrijker kan dit kwaad?
Nee kan geen kwaad, is gewoon een spoel die resoneert. Gebeurt vaker.
Je kunt hem uitelkaar halen en alle spoelen bedekken met wat lijm, is alleen gevaarlijk. Zou dus een nieuwe kopen.
Je kunt hem uitelkaar halen en alle spoelen bedekken met wat lijm, is alleen gevaarlijk. Zou dus een nieuwe kopen.
Zucht...
Als het geen kwaad kan, heb ik er geen last van. Maar waardoor gaat de spoel resoneren? De voeding ligt een meter van de laptop af.
De afstand tot je computer doet er niet toe. Ik weet ook niet hoed dit precies wordt veroorzaakt, dat kun je aan de electro/adepten hier wel vragen. Zelf heb ik het met een aantal voedingen ook gehad (van laptops). Het trad bij mij op als de voeding wat ouder werd.
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse