Nieuwe PC aangeschaft en aangesloten. Nu heb ik in Windows dat lettertypes (meer last van in browser dan in windows zelf), maar ook bijvoorbeeld fotos vreemd worden weergegeven. Bij fotos lijkt het of ze teveel naverscherpt zijn. Bij lettertypes zien sommige er normaal uit, maar anderen lijkt het of er een wit randje omheen zit.
Ik heb een Radeon HD 6870, Samsung Syncmaster P2370HD @ 1920x1080 @ 60 Hz op Windows 7 64-bit.
De monitor is met een HDMI kabel aangesloten op de videokaart.
Zelf geprobeerd:
- Nieuwste drivers videokaart + monitor geinstalleerd
- True type fonts aan en uit gezet, maakt weinig uit.
- Verscherpen, een optie in het Beeldmenu van de monitor, op 0 gezet, dit gaf enige verbetering.
Mijn vragen:
- waar kan dit aan liggen? Is het toevallig een bekend probleem met deze monitor?
- Zijn er ergens "optimale" instellingen voor de monitor?
- Welke instellingen in windows/monitor/drivers zou ik kunnen proberen mee te spelen?
Ik heb een Radeon HD 6870, Samsung Syncmaster P2370HD @ 1920x1080 @ 60 Hz op Windows 7 64-bit.
De monitor is met een HDMI kabel aangesloten op de videokaart.
Zelf geprobeerd:
- Nieuwste drivers videokaart + monitor geinstalleerd
- True type fonts aan en uit gezet, maakt weinig uit.
- Verscherpen, een optie in het Beeldmenu van de monitor, op 0 gezet, dit gaf enige verbetering.
Mijn vragen:
- waar kan dit aan liggen? Is het toevallig een bekend probleem met deze monitor?
- Zijn er ergens "optimale" instellingen voor de monitor?
- Welke instellingen in windows/monitor/drivers zou ik kunnen proberen mee te spelen?