Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179946

Topicstarter
Na een weekje Android (2.2) (LG Optimus One) in gebruik te hebben ziehier mijn beperkingen tov mijn vorige windows mobile phone:

-zonde dat ik niet rechtstreeks tekst kan selecteren. Er moet eerst naar menu gegaan worden om dan de optie tekst selecteren aan te duiden.

-idem voor mails: deze dien je elk afzonderlijk aan te vinken. Aantikken, vasthouden en de gewilde mails selecteren is helaas niet mogelijk op een multitouch phone.

-optie voor het leegmaken van de volledige prullenbak ontbreekt, nu dien je alle mails eerst aan te vinken...

-de Android email client (ik gebruik pop3 accounts) geeft mij soms meldingen van nieuwe mails terwijl dit mails zijn die eerder al zijn binnengehaald. Na verwijderen of markeren als gelezen krijg ik soms na een paar uren toch opnieuw de melding van nieuwe berichten. Rondneuzen op forums leert mij dat verschillende mensen dit probleem hebben. (uiteraard staan de accountinstellingen op 'email verwijderen van server als ik verwijder uit mijn postvak in)

-bij het weergeven van sms threads zie ik bij mijn ontvangen berichten een fototje van de zender (foto toegevoegd aan het contactprofiel). Helaas staat bij mij een leeg kader. Het zou netjes zijn geweest mocht je jezelf kunnen voorzien van een profiel met foto.

-Het aanmaken van een eigenaarsprofiel ontbreekt. Dit is toch wel handige info op je startscherm voor als de phone ooit verloren gaat en je een eerlijke vinder hebt.

Dit is zeker geen kritiek op Android maar eerder mijn persoonlijke tekortkomingen van Android tov mijn WM ervaring. Android heeft tov WM uiteraard ook voordelen maar dit zijn voor mij persoonlijk enkele 'minpuntjes' die kunnen bijgeschaafd worden. Zeker de verloren handelingen voor tekst en/of verschillende mails te selecteren en de prullenmand met 1 aktie leeg te maken zijn imho 'not done' voor een user interface anno 2010-2011. Ik twijfel er niet aan dat Google in de toekomst Android nog zal bijschaven en verfijnen dus laten we hopen dat er nog mensen zijn met dezelfde wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat lege kader kan je vullen door met Facebook te syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 21:51
Anoniem: 179946 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:16:
Na een weekje Android (2.2) (LG Optimus One) in gebruik te hebben ziehier mijn beperkingen tov mijn vorige windows mobile phone:

-zonde dat ik niet rechtstreeks tekst kan selecteren. Er moet eerst naar menu gegaan worden om dan de optie tekst selecteren aan te duiden.
Is met mijn Legend wel mogelijk. Dat zal dan wel een Sense ding zijn.
-idem voor mails: deze dien je elk afzonderlijk aan te vinken. Aantikken, vasthouden en de gewilde mails selecteren is helaas niet mogelijk op een multitouch phone.
Zit bij mij ook een "alles aanvinken" in. Zal dan ook wel een Sense ding zijn.
-optie voor het leegmaken van de volledige prullenbak ontbreekt, nu dien je alle mails eerst aan te vinken...
Hier hetzelfde
-de Android email client (ik gebruik pop3 accounts) geeft mij soms meldingen van nieuwe mails terwijl dit mails zijn die eerder al zijn binnengehaald. Na verwijderen of markeren als gelezen krijg ik soms na een paar uren toch opnieuw de melding van nieuwe berichten. Rondneuzen op forums leert mij dat verschillende mensen dit probleem hebben. (uiteraard staan de accountinstellingen op 'email verwijderen van server als ik verwijder uit mijn postvak in)
Geen idee, heb ik in ieder geval nooit last van.
-bij het weergeven van sms threads zie ik bij mijn ontvangen berichten een fototje van de zender (foto toegevoegd aan het contactprofiel). Helaas staat bij mij een leeg kader. Het zou netjes zijn geweest mocht je jezelf kunnen voorzien van een profiel met foto.
Hier zie ik ook gewoon foto's
-Het aanmaken van een eigenaarsprofiel ontbreekt. Dit is toch wel handige info op je startscherm voor als de phone ooit verloren gaat en je een eerlijke vinder hebt.
Klopt, maar dat zou ik toch niet gebruiken. Hangt dus vooral van je persoonlijke voorkeur af.
Dit is zeker geen kritiek op Android maar eerder mijn persoonlijke tekortkomingen van Android tov mijn WM ervaring. Android heeft tov WM uiteraard ook voordelen maar dit zijn voor mij persoonlijk enkele 'minpuntjes' die kunnen bijgeschaafd worden. Zeker de verloren handelingen voor tekst en/of verschillende mails te selecteren en de prullenmand met 1 aktie leeg te maken zijn imho 'not done' voor een user interface anno 2010-2011. Ik twijfel er niet aan dat Google in de toekomst Android nog zal bijschaven en verfijnen dus laten we hopen dat er nog mensen zijn met dezelfde wensen :)
Zoals je ziet, maakt het ook nogal uit welk android toestel je hebt. Ik heb van de dingen die je noemt geen last. Dit is misschien een "zwak" punt van android, dat je nooit goed weet wat je telefoon nu allmeaal precies kan, en dat het per producent zoveel verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met meerdere mails selecteren.

Ik kan gewoon meerdere mails aanvinken en dan met 1 druk verwijderen. (ik heb een simpele kale android telefoon, zonder sense-achtige dingen)
Ook kan ik via het menu kiezen voor 'alles selecteren' en daarna kan ik ze met 1 druk verwijderen.

Tekst handmatig kopieren heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat je daar ook meer een multitouch telefoon voor nodig hebt (heb ik niet).

Onnodige mail-waarschuwing heb ik ook soms.
Het heeft volgens mij met ongelezen mails te maken. Althans, dat gevoel heb ik.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:16
ik heb een Desire HD en kan wel gewoon een eigen contact aanmaken hoor ;)
maar is dan misschien idd iets van HTC Sense

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een voordeel van Android is natuurlijk de Market, met heel veel applicaties. Waaronder natuurlijk ook mail applicaties. Dus als de mail-applicatie die je nu standaard hebt gekregen niet bevalt, zijn er vast wel alternatieven.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Zou die topictitel niet veranderd moeten worden in iets als 'Wat ik niet goed vind aan Android?'. Of ga je de OP nog aanvullen met de zaken die je wel goed vindt?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quacka schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:48:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met meerdere mails selecteren.
Als je bv op een mail langdurig 'klikt' dan selecteer je deze en indien je dan naar beneden of naar boven gaat met je vinger dan selecteert hij de mails waarover je sleept.

De mails manueel één voor één aanvinken en dan met 1 knop verwijderen kan ik ook maar het is juist dat 1 voor 1 aanvinken dat zo langzaam gaat. (als je veel mails in je mailbox krijgt bv).

Wat betreft de mails die terug binnengehaald worden heeft het naar mijn gevoel niets met 'markeren als gelezen' te maken... Heb sommige mails reeds opnieuw gemarkeerd en toch komen ze soms nog eens opnieuw binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 21-01-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antaresje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:42:
Zou die topictitel niet veranderd moeten worden in iets als 'Wat ik niet goed vind aan Android?'. Of ga je de OP nog aanvullen met de zaken die je wel goed vindt?
"Minpuntjes van Android" was misschien inderdaad beter geweest! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 21-01-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Interesant, ik wil ook van Windows Mobile (6.5) over op An,droid :) Misschien is het leuk als je het aanvult met pluspunten die Android heeft op Windows. Een groot pluspunt lijkt mij de market en vele apps. Windows Mobile ben ik vooral heel erg gewend, ik gebruik het al sinds Windows Mobile 2003 (of hoe het toen ook heette), in gebruiik is dat in de verschillende versies eigenlijk weinig veranderd in al die jaren waardoor het nu ouderwets aandoet (Windows Mobile 7 is denk ik wel weer echt iets nieuws)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:55:
Interesant, ik wil ook van Windows Mobile (6.5) over op An,droid :) Misschien is het leuk als je het aanvult met pluspunten die Android heeft op Windows. Een groot pluspunt lijkt mij de market en vele apps. Windows Mobile ben ik vooral heel erg gewend, ik gebruik het al sinds Windows Mobile 2003 (of hoe het toen ook heette), in gebruiik is dat in de verschillende versies eigenlijk weinig veranderd in al die jaren waardoor het nu ouderwets aandoet (Windows Mobile 7 is denk ik wel weer echt iets nieuws)
Wat er beter aan is? Moeilijk te zeggen na een week... Ik kan met Android niets meer dan ik met WM kon en vice versa... Het grootste voordeel van Android tov WM is zoals je zelf al aangeeft de modernere looks en interface. Maar echt specifiek OS gericht denk ik niet dat het ene moet onderdoen voor het andere. (qua functionaliteit)
Uiteraard zal Android wel een grotere community hebben en het aanbod van apps zal ook alleen maar gigantisch toenemen. Feit is ook dat het sociale gebeuren (facebook en allerhande sociale 'onzin') nu naadloos geintegreerd is. Dus als je een Fb of Twitter freak bent, dan is Android daarvoor alleen al goed genoeg. Ben je iemand zoals ik die niet zo veel (om niet te zeggen geen) waarde hecht aan al die sociale dingen, dan 'mis' je wel een deel van de functionaliteit en gebruiksgemak waarmee deze 'extra features' zijn geintegreerd in Android.

Na deze korte periode van gebruik kan ik moeilijk zeggen wie de betere is... Het snelst merk je natuurlijk de 'gebreken' op of de zaken die vroeger eenvoudig waren en waar je nu de eerste keer achter moet zoeken.
Voor mij persoonlijk mis ik WM niet en ben ik tevreden over Android. Zoals iedereen zal aangeven kan je de telefoon zodanig personaliseren door de duizenden apps dat het principe helemaal aan jezelf ligt over wat je met je phone wilt doen. MAAR dit praat de huidige tekortkomingen (voor mij) niet goed imho. Het is niet omdat het door apps via derden kan opgelost worden dat daardoor Google Android niet meer vatbaar is voor verbeteringen. Een uitleg van: tja er zijn waarschijnlijk wel vervangende apps in de market place is in feite niet de manier waarop het hoort. Ze zouden hun software zelf moeten bijschaven en verbeteren.

De market place is inderdaad een zeer waardevol middel om features en/of gebreken op te vangen. Maar van de duizenden apps zijn er echter maar een paar honderd de moeite waard. Ik denk dat de market voor 95% gevuld zit met eyecandy gadgets die in principe kompleet nutteloos zijn en enkel dienen om de looks aan te passen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen het customizen van een phone maar voor mij moet het ding gewoon uit de box werken punt. Ik gebruik de telefoon dan ook niet om mijn tijd op te vullen op school of tijdens het treinreizen... bij mij moet hij functioneel/praktisch en probleemloos kunnen presteren zodat mijn werk verlicht wordt. Persoonlijk denk ik dat OS'en zoals WM en Blackberry op dit gebied net iets meer 'af' zijn.

Ik somde eerdere punten op gewoon omdat dat voor mij de grootste gemissen zijn tov mijn oude WM telefoon.
Het selecteren door te 'sweepen' met je vinger is voor mij onvergeeflijk dat dit niet op Android staat. Links en rechts zijn er nog een paar kantjes die kunnen bijgeschaafd worden (mails) maar voor de rest ben ik er zeer tevreden over.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 21-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 179946 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:39:
[...]

"Minpuntjes van Android" was misschien inderdaad beter geweest! :)
Prima, maar vertel dan ook even wat het is dat je met dit topic wil bereiken. Wat voor punt wil je maken? Of wil je juist oplossingen voor je problemen? Vul de TS svp even aan, dan bak ik een passende titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik wilde gewoon mijn eerste ervaringen met Android delen en uiteraard hopen om van mede Android gebruikers te horen te krijgen dat er voor de minpuntjes al reeds oplossingen zouden zijn.

Misschien dat andere mensen hier ook hun 'wanted features' kunnen neerpennen zodat mogelijke Android kopers een soort van thread hebben waar ze zeker op moeten letten bij aankoop van een Android phone.
Forums staan vol over problemen mbt specifieke apps of toepassingen maar zelden is er een soort van 'overzicht'. Stel dat iemand overweegt om een Android phone te kopen dan zou hij alle afzonderlijke topics moeten doorpsitten en doorlezen om te kijken of het OS alles kan wat hij ervan verlangt.

Als ik potentiele koper ben van iets dan ga ik niet op zoek om te lezen over hoe knap/mooi/goedkoop iets is... nee dan ga ik juist zoeken naar problemen mbt het toestel of apparaat aan de hand van de verwachtingen die ik wil dat het gaat inlossen. Het is via de 'tekortkomingen' en wensen die anderen hebben dat je een idee kan opmaken of dit voor jou ook zo zal zijn of niet.

Nog even ter verduidelijking; ik heb het dus niet over toepassingen of apps van derden, maar over Android in z'n blootje zoals het bij mij op het toestel stond.

Indien jullie een andere mening hebben, dan hoor ik deze graag en mogen jullie dit bijgevolg afsluiten indien nodig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 21-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Je kunt alle mails selecteren door 1 te selecteren en dan op de menu knop te drukken.

Sense style. :)

Ik ben zelf ook terug naar Winmo 6.5 totdat er een echt goede android phone komt.

Voor mij enige voordeel is:

Whatsapp
De beter werkende NSreisplanner
De uitgebreide 9292OV app

Nadelen:
Android kan geen voicecalls opnemen zonder op luidspreker te staan.
Winmo wel! En dit gebruik ik ALTIJD.

Idd de manier van tekst selecteren.
En op me DHD kon ik geen telefoonnummer plakken in de dialer.

Voor de rest... Tsjah, tuurlijk het is sneller, maar zet windows 6.5 op een DHD en dan is het ook snel. :)

Ik mis op dit moment niks behalve het bovenstaande.

Wil over een paar maanden een nieuwe telefoon voor het dan mogelijke 1080 P filmen.
Pagina: 1