Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webhostingbedrijf beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.143 views

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, ik wil graag een klein webhosting-bedrijfje beginnen.
Ik heb al verschillende topics gelezen over dat er heel veel bij komt kijken, maar ik wil het nog geen professioneel bedrijf laten zijn, gewoon even testen hoe alles in elkaar zit (qua software/hardware).
Welke dingen heb ik nodig? Ik beschik al over een server, en shared hosting.
Ik heb ervaring met Ubuntu.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:30
Deze markt is inmiddels al zo verzadigd en hosting kost echt geen drol meer bij bijvoorbeeld grote partijen als Strato, daar kan je als beginners bedrijf nooit tegen op boksen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Hari-Bo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:13:
Deze markt is inmiddels al zo verzadigd en hosting kost echt geen drol meer bij bijvoorbeeld grote partijen als Strato, daar kan je als beginners bedrijf nooit tegen op boksen.
Je kunt er wel tegenop boxen, maar op de prijs ga je het gewoon niet winnen. Je zult dus moeten zorgen voor unieke punten die jij wel kunt bieden, maar een dergelijk bedrijf niet.

blub

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:30
Foamy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:30:
[...]

Je kunt er wel tegenop boxen, maar op de prijs ga je het gewoon niet winnen. Je zult dus moeten zorgen voor unieke punten die jij wel kunt bieden, maar een dergelijk bedrijf niet.
Wat zouden de unieke punten dan worden? Alleen dat je directer kan schakelen mochten er problemen zijn, maar bij grotere partijene is er meer expertise, en daar kan je ook je sites laten bouwen/beheren etc, dus ik zou niet weten wat een kleine partij als voordeel heeft?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Wil je kijken of je een webserver kan inrichten/draaien of wil je echt een bedrijfje beginnen...?

Dat je LAMP kan installeren (als voorbeeld) is denk ik het meest minimale aspect van het geheel. Hoe ga je om met SLA's, op welke doelgroep wil je je gaan richten, wat wil je gaan aan bieden...en, waarom?

Verder is het denk ik goed om je vraag te herformuleren. "Welke dingen heb ik nodig?" is nogal beperkt.
Hari-Bo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:33:
Wat zouden de unieke punten dan worden? Alleen dat je directer kan schakelen mochten er problemen zijn, maar bij grotere partijene is er meer expertise, en daar kan je ook je sites laten bouwen/beheren etc, dus ik zou niet weten wat een kleine partij als voordeel heeft?
Deze vragen moet je aan de TS stellen (voor zover dat niet je bedoeling was).

[ Voor 36% gewijzigd door lier op 21-01-2011 11:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Je noemt in je voorbeeld Strato. Ik heb voor klanten e.e.a. met hen omgezet en zij zijn naar mijn mening een absolute ramp in het communiceren met klanten. Ik denk dat er op dat gebied bij de meeste webhosters nog wel wat te verbeteren valt. Als goede, snelle en duidelijke support kunt leveren is dat zeker uniek in webhostingland. Maar goed, daar heb je als eenpitter niet de kracht voor.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:36:
Wil je kijken of je een webserver kan inrichten/draaien of wil je echt een bedrijfje beginnen...?

Dat je LAMP kan installeren (als voorbeeld) is denk ik het meest minimale aspect van het geheel. Hoe ga je om met SLA's, op welke doelgroep wil je je gaan richten, wat wil je gaan aan bieden...en, waarom?

Verder is het denk ik goed om je vraag te herformuleren. "Welke dingen heb ik nodig?" is nogal beperkt.

[...]

Deze vragen moet je aan de TS stellen (voor zover dat niet je bedoeling was).
Webserver draaien
Gewoon dat het allemaal draait, dat ik een bedrijf zou kunnen beginnen.
Ga ik waarschijnlijk niet doen (veel kosten, heb al andere topics gelezen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:43:
[...]

Je noemt in je voorbeeld Strato. Ik heb voor klanten e.e.a. met hen omgezet en zij zijn naar mijn mening een absolute ramp in het communiceren met klanten. Ik denk dat er op dat gebied bij de meeste webhosters nog wel wat te verbeteren valt. Als goede, snelle en duidelijke support kunt leveren is dat zeker uniek in webhostingland. Maar goed, daar heb je als eenpitter niet de kracht voor.
En deel de mening!

Zitten al een behoorlijke tijd bij Exonet welke absoluut niet de goedkoopste is. Maar kwa servive is het een 10 waard!! Ik moet er niet aan denken dat mocht er iets verkeerds gaan ik 2 dagen moet gaan wachten voordat ik een antwoord of oplossing krijg..

• lier

lier

MikroTik nerd

Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:17:
Webserver draaien
Gewoon dat het allemaal draait, dat ik een bedrijf zou kunnen beginnen.
Ga ik waarschijnlijk niet doen (veel kosten, heb al andere topics gelezen)
Meest interessante voor jou is dan om uit te zoeken hoe je zaken als onderhoud en beheer wil doen. Misschien eens beginnen met thuis een servertje in te richten (eventueel via Internet beschikbaar stellen) en daarvan leren.

Daarna kan je eens kijken hoe je anderen toegang wil verlenen tot de server (FTP, Plesk, ed) en hoe je bijvoorbeeld quota moet instellen en hoe je bandbreedte verbruik per gebruiker kan registreren.

Leuke van bovenstaande is dat het voornamelijk een investering in tijd (en jezelf) is.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:30:
[...]

Meest interessante voor jou is dan om uit te zoeken hoe je zaken als onderhoud en beheer wil doen. Misschien eens beginnen met thuis een servertje in te richten (eventueel via Internet beschikbaar stellen) en daarvan leren.

Daarna kan je eens kijken hoe je anderen toegang wil verlenen tot de server (FTP, Plesk, ed) en hoe je bijvoorbeeld quota moet instellen en hoe je bandbreedte verbruik per gebruiker kan registreren.

Leuke van bovenstaande is dat het voornamelijk een investering in tijd (en jezelf) is.
Dat weet ik dus allemaal niet.
Dat is een beetje het probleem...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Trial en error. Neem thuis een oude bak, installeer er een server OS op (linux bijvoorbeeld) en begin met kloten.
Apache erop, php erbij, mysql server, python ondesteuning toevoegen, ftp server opzetten, kloten met rechten, subdomeinen opzetten, misschien zelfs een mailservertje.
Het vereist het gewoon een heleboel inlezen, we gaan het je niet voor kauwen. ;-)

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Dan raad ik je aan om geen webhostingbedrijf op te starten.

Ik ga als informaticus toch ook geen restaurant openen als ik niet kan koken, een kledingwinkel openen als ik niets ken van mode of een kapperszaak als ik niet kan knippen?

Ofwel leer je eerst wat je wil doen en kom je over 3 jaar nog eens terug (dan ben je waarschijnlijk ook mentaal iets verder dan "Ik wil een bedrijf opstarten"), ofwel zoek je een ander domein waar je wel kaas van hebt gegeten.

• lier

lier

MikroTik nerd

Tharulerz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:20:
Dan raad ik je aan om geen webhostingbedrijf op te starten.

Ik ga als informaticus toch ook geen restaurant openen als ik niet kan koken, een kledingwinkel openen als ik niets ken van mode of een kapperszaak als ik niet kan knippen?

Ofwel leer je eerst wat je wil doen en kom je over 3 jaar nog eens terug (dan ben je waarschijnlijk ook mentaal iets verder dan "Ik wil een bedrijf opstarten"), ofwel zoek je een ander domein waar je wel kaas van hebt gegeten.
Misschien is de TS in kwestie een ondernemer en hoeft hij helemaal geen kennis van IT (in dit geval) te hebben...

;)

offtopic:
Overigens betwijfel ik dat de TS ondernemend is...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laat dat maar gewoon weg.

[ Voor 76% gewijzigd door IEF op 22-01-2011 23:23 ]

Iperf

Verwijderd

no offence maar als je hier om advies komt vragen voor een eigen bedrijf heb je duidelijk totaal geen kaas gegeten van wat je moet doen en zul je ook geen succes worden.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

jep

Je bent enigsinds laat, maar het kan. Tips:

* Automatiseer álles
* Hoge kwaliteit bieden, geen lowbudget spul (Nadeel; kost om te beginnen heel veel geld)
* Zorg dat je support snel en goed is
* Doe het alleen als je veel kennis van zaken hebt

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit topic is op deze manier nogal nutteloos.

'Welke dingen heb ik nodig' ? Zo werkt dat niet op GoT. Je verwachten van jou eigen inzet, en specifieke aandachtspunten waar je vragen over hebt.

Indien je er echt helemaal niets vanaf weet, dan ga gewoon eens rondkijken in topics waar software besproken wordt die bij webhosting gebruikt wordt, en zet zoiets zelf op. Je komt dan vanzelf met vragen.

Wij gaan jou natuurlijk niet aan het handje houden, terwijl je zelf lekker achterover ligt en wacht op de tips.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.