Ford Travelpilot FX

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392671

Topicstarter
Wat een leuk forum, veel te vinden. Helaas nog niet helemaal wat ik zoek:

In mijn Ford Mondeo Wagen MK4 van 2010 zit een ingebouwd Blaupunkt Travelpilot FX navigatiesysteem dat werkt met een SD-slot waarop de navigatiesoftware en kaarten staan. Nu zit in mijn auto een kaart van de Benelux, maar dus bijvoorbeeld geen Frankrijk en Zwitserland.

Gezien de naderende wintersport- en zomervakantie ben ik eens gaan rondkijken naar nieuwe kaarten en wat blijkt: Bij de Ford dealer vragen ze voor een suf SD kaartje met Europe-navigatie een bedrag waar ik een hele nieuwe TomTom met europakaarten voro op de voorruit plak! Ik hoor jullie ook denken: "BELACHELIJK".

Nu blijkt het kopieren van dergelijke software nog niet zo makkelijk omdat in de versleuteling het ID-nummer van de SD-kaart gebruikt wordt. Echter, op marktplaats zie ik SD-kaarten gaan tegen een prijs, waarvan het mij doet denken, dat deze onmogelijk origineel van Ford afkomstig zouden zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk systeem en/of kaarten via Marktplaats e.d.?
Bestaat er een manier om deze kaarten voor eigen gebruik te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry, maar aan het omzeilen van beveiligingen op navigatiekaarten en dus het helpen met illegale software kunnen we helaas niet meewerken. Lees Het algemeen beleid eens door :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.