Toon posts:

[outlook 2007] Mail verdwenen uit archief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Twiztid2004
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Hallo allemaal,

Ik zit met een "leuke" uitdaging. Een van mijn collega's heeft een beetje problemen gehad met zijn pc, en daar is een schone installatie van windows op gedaan. Bij het terugzetten van alle userdata, en daarmee het opnieuw koppelen van zijn mail archief (welke op de server staat) is er iets vreemds aan de hand. Het archiefbestand is vele malen groter als outlook aangeeft, en de mail erin is voor een groot deel niet te zien.

Na deze constatering heb ik een oudere versie uit de backup teruggehaald, en ook daar blijkt dit probleem te zijn. Dit teruggehaalde archief dateerd van voor de herinstall, en bevatte de dag van backup wel alle mail.

Met het een en ander aan mogelijkheden van google heb ik een aantal pogingen ondernomen om de archiefbestanden door te nemen, om te kijken of alles er wel in zit. Hierbij is gebleken dat er beduidend meer mail in staat, dan outlook aangeeft, maar ook deze tools hebben niet alles kunnen vinden.

Het mailarchief is ongeveer 5x zo groot in bestandsgrootte als outlook aangeeft bij de mapgrootte.

Ik vermoed dat het eraan ligt dat de outlook van de slechte install iets raars gedaan heeft met het bestand, of de index ervan, en daar prima mee kon werken, maar de "goede" install niet. Ik heb het archief op meerdere machines geprobeerd te openen, daar ziet het er hetzelfde uit als op de betreffende machine, en een archief van iemand anders opent gewoon normaal als ik deze bij deze collega open.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ja, veel lege ruimte in het archief omdat daar van alles uit verwijderd is zonder 'm eens te compacten.

De info staat er waarschijnlijk (al lang) niet meer in.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ontbreken er ook echt mailtjes of is dit alleen een vermoeden doordat het bestand 5x zo groot is?

Doordat het bestand op een netwerkschijf staat werkt meestal het "autocompacten" niet meer en blijft het pst-bestand dus groeien en wordt ruimte gecreëerd door verwijderde items niet meer terug gegeven en ook niet altijd meer overschreven door nieuwe data.

Verbinding maken naar pst-bestanden welke op een netwerkschijf staan is echt een no-go en wordt ook niet ondersteund door Microsoft. Zie; Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

Zeer waarschijnlijk bevat het pst-bestand nu ook corrupties welke herstelt kunnen worden met scanpst.exe.

Om eventuele verwijderde data toch nog terug te halen uit een pst-bestand zie;
http://www.howto-outlook....itemsfromanoutlookpst.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Twiztid2004
@ Coach4All

ik weet heel zeker dat het geen lege ruimte is, omdat het er niet meer staat... dan had ik niet (letterlijk) een jaar lang mail teruggevonden die niet in outlook te zien is, maar wel in het bestand zit...

@ Roady81,

Helaas ontbreken er een heleboel mails. Namelijk alle ingekomen en uitgaande mail van 2009 en 2010...
2008 is nog wel zichtbaar...

Je linkje heb ik bekeken, en is een methode die ik nog niet gezien had, dus daar gaan we maar eens mee aan de slag :)

Thnx :)

• Twiztid2004
Update:

Scanpst.exe, heeft na het aanpassen der header, 19 mappen en 6891 items gevonden... herstel loopt :)

ben benieuwd...

• Twiztid2004
hmmm...

nogsteeds niet alles terug, ik mis dus nogsteeds ruim een jaar aan mail...

wel een groot deel terug gelukkig, nu de rest nog :)

• Roady81
Had hij niet toevallig nog andere pst-bestanden?

Verder even scannen met een recovery tool (die uit het artikel is een van de beste) en kijk of er überhaupt nog meer te recoveren valt. Als delen van het pst-bestand al overschreven zijn, dan gaat het niet werken.

Eventueel kan je het recovery proces herhalen op de oudste backup waarvan je weet dat het die data nog/al had. Je hebt natuurlijk nu alweer een tijdje met dat bestand gewerkt en verschillende handelingen op los gelaten waardoor bepaalde delen wellicht overschreven zijn.

• Twiztid2004
Helaas doen ook recovery tools en backuped archieven niet veel meer...

Volgens de betreffende collega is het 1000% zeker dat bestand, al begin ik mijn twijfels te hebben of het niet stiekem een lokaal archief geweest is, welke dus niet gebackupped is... (hij heeft zowiezo meerdere archiefbestanden, maar geen met deze mail erin...)

maar goed... Met recovery ga ik er niet uitkomen ben ik bang, dus ik denk dat ie zijn verlies moet nemen, en voorzichtiger moet zijn waar hij het laat ;)

Mijn dank voor het meedenken :)

• Roady81
Graag gedaan!

Het is wellicht handig om de pst backup tool van Microsoft te installeren. Op deze manier kun je je pst-bestanden lokaal laten staan en je iedere dag laten herinneren (of iets minder vaak) om een kopie weg te schrijven naar de server zodat deze weer mee genomen kunnen worden in de backups. Met 1 klik kun je al je pst-bestanden laten kopiëren. Mocht je deze tool willen gebruiken met Outlook 2010, zie dan ook; http://www.msoutlook.info/question/421

Een nog betere oplossing is natuurlijk een archief systeem integreren met je mail server en het hele pst-gebruik in Outlook uitschakelen, maar dat is meestal (financiëel of technisch) niet haalbaar voor ieder bedrijf.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee