Gisteren heb ik de define xl binnen gekregen en ben ik begonnen met het inbouwen van mijn spullen. Toen alles er op zat ben ik in windows 7 mijn temperatuur gaan testen met coretemp en prime 95 alleen schrok ik van de temperaturen die ik voorbij zag komen.
Idle was de temperatuur ongeveer zo 35/42 alleen toen ik prime 95 aanzetten toen schoten de temperaturen van 35 naar 70, dit was nog geen 20 in de test dus ik dacht dat de cooler er niet goed op zit dus ging ik voelen aan het coolblok en die werd ook helemaal niet warm, dus had ik alles uit tezet en gedemonteerd om te kijken of de Mugen 2 er wel goed op zat.
Nadat ik hem er opnieuw opgedaan heb ben ik weer in windows gaan testen nu weer meet het zelfde resultaat. Toen schoot mij een idee binnen ik drukte de cooler van boven aan toen schoten de temperaturen van 70 naar 50 binnen 3 sec, alleen heb ik de Mugen 2 volgens het boekje aangesloten wat overigens niet het makkelijke manual is.
Hebben mensen hier nog meer last van of doe ik toch echt iets verkeerd.
Mijn hardware:
Define xl
Intel core i5
Corsair 1333 ram 1.5v
Ati 4870 1 gb
2x samsung f3 500 gb
Corsair hx520w
Asus xonar hdav deluxe
Idle was de temperatuur ongeveer zo 35/42 alleen toen ik prime 95 aanzetten toen schoten de temperaturen van 35 naar 70, dit was nog geen 20 in de test dus ik dacht dat de cooler er niet goed op zit dus ging ik voelen aan het coolblok en die werd ook helemaal niet warm, dus had ik alles uit tezet en gedemonteerd om te kijken of de Mugen 2 er wel goed op zat.
Nadat ik hem er opnieuw opgedaan heb ben ik weer in windows gaan testen nu weer meet het zelfde resultaat. Toen schoot mij een idee binnen ik drukte de cooler van boven aan toen schoten de temperaturen van 70 naar 50 binnen 3 sec, alleen heb ik de Mugen 2 volgens het boekje aangesloten wat overigens niet het makkelijke manual is.
Hebben mensen hier nog meer last van of doe ik toch echt iets verkeerd.
Mijn hardware:
Define xl
Intel core i5
Corsair 1333 ram 1.5v
Ati 4870 1 gb
2x samsung f3 500 gb
Corsair hx520w
Asus xonar hdav deluxe
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n