Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GPO wordt toegepast maar script wordt niet uitgevoerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het uitrollen van een logon script via een GPO. Het scipt zorgt ervoor dat er een RDP shortcut op het bureaublad wordt geplaatst van bepaalde gebruikers.

Dit is wat ik heb gedaan/geprobeerd:

1. Global Security Group gemaakt met de betreffende gebruikers.
2. GPO gemaakt en aan goede OU gehangen.
3. GPO wordt gefilterd op de groep uit stap 1.
4. Script staat onder: User Configuration -> Windows Settings -> Scripts -> Logon

Simpel toch? Alleen werkt het niet.

Het script is een VBS script en staat in
\\domein.local\SysVol\domein.local\Policies\{guid van de policy uit stap 2}\User\Scripts\Logon.
Als je op Show Files klikt in de Logon Properties zie je ook dat het script daar in staat en daar link ik in de policy ook naartoe.

Ik heb het script geprobeerd te runnen vanuit een batch bestand door rechtstreeks het UNC pad te openen en ook door eerst een DOS boxje te laten open en vanuit daar te laten uitvoeren.
Daarnaast heb ik geprobeerd om het script op een netwerkshare te plaatsen waar iedereen bijkan en volledige rechten heeft. Het werkt voor zowel administrators als gewone gebruikers niet.
Als ik op een testsysteem gpresult /v intik dan zie ik ook dat de GPO wordt toegepast. Kijk ik echter bij Group Policy Results dan zie ik dat het script hier niet bij staat maar ook hierin wordt aangegeven dat de policy wel wordt toegepast.
Hebben jullie enig idee wat ik verder kan proberen?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Is het misschien zo dat het script wel draait maar er geen output is waardoor het lijkt alsof die niet draait?

Je zegt dat je het script rechtstreeks vanaf commandline hebt gedraait (cmd.exe), wat gebeurt er dan? Misschien kan je wat debug dingen in je script zetten om vast te stellen of het wel of niet draait?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet dat script eens in de Netlogon share neer en gebruik dat UNC pad dan?
Natuurlijk moet je script zelf wel werken, als je het zonder GPO al niet eens kan laten runnen (en dat doe je met cscript of wscript - niet met cmd.exe) heeft het alsnog weinig nut.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 17:52
Het is, zeker in testfase, ook handig om even wat logging in je vb scriptje te stoppen. Al is het maar een stukje logging wat aangeeft dat het script inderdaad is gaan draaien en bijvoorbeeld aan het eind een eventuele foutmelding wegschrijft. Voor dat laatste gebruik je het "Err" object. Even googlen, is genoeg over te vinden.

|Mijn systeem