MySQL overbrengen naar SQL

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi iedereen

Ik heb van mijn vriend een Databank query gekregen afkomstig uit MySQL maar ik zou deze graag willen overze
etten naar MS SQL 2008.

Als ik de query open in notepad en in MS SQL query plak en uitvoer dan lukt dit niet, ik veronderstel dat dit te maken heeft dat het een andere manier is van programmeren.

Ik ben ook nog niet goed in MS SQL ik ben dit namelijk nog maar aan het leren op school (1e jaar), dus daarom dat ik het hier even vraag, misschien zit er hier wel iemand die het antwoord heeft.

Groetjes Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Glazen bol ... Misschien de query en de foutmeldingen hier eens plaatsen?

Begin sowieso eens met TOP te vervangen met LIMIT, blokhaken weghalen enzo ... en zo zijn er nog meer dingen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Zitten er ook toevallig backticks (`) in de queries? Ik geloof dat andere db's dat niet altijd slikken.

[ Voor 16% gewijzigd door X_lawl_X op 21-01-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X_lawl_X schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:16:
Zitten er ook toevallig backticks (`) in de queries? Ik geloof dat andere db's dat niet altijd slikken.
SQL Server slikt deze inderdaad niet!

Verder alle gebruikte functies in je query afgaan aangezien deze in het T-SQL dialect van Microsoft vast een andere naam en/of parameters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry maar zo werkt het hier niet. We verwachten dat je zelf in eerste instantie je in de materie gaat verdiepen. Dat je iets niet weet is niet erg, maar dat je simpelweg aangeeft dat je het niet weet en dan maar ff snel een vraag gaat stellen zonder zelf eerst wat moeite erin te stoppen is dat wel. Je kan inderdaad niet zomaar de SQL uit het ene RDMBS direct in de andere RDMBS lezen. Dus probeer je eerst eens te verdiepen in de verschillen hier tussen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.