Snow Leopard accepteert wachtwoord niet

Pagina: 1
Acties:

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
Toen ik vanochtend in wilde loggen op mijn MBP 2009 was mijn wachtwoord in ene fout, nog een keer proberen weer fout. Met 1 vinger letter voor letter typen weer fout. Dit wachtwoord gebruik ik al meer dan een jaar om in te loggen nu in ene fout?

Oke, met SL cd wachtwoord resetten, kan ik alleen van system admin account het wachtwoord resetten. Klikt logisch aangezien mijn account de enige was en dus ook systemadmin.

Na een herstart wil mijn wachtwoord nog steeds niet. Na veel gevloek en getyp mijn username in het inlog veld vervangen voor 'root' + wachtwoord wat ik zojuist aangepast had. bingo..

Echter is dit niet mijn account, sterker nog dit account heeft niet eens een eigen homefolder (in het dock staat een vraagteken als stack ipv een huisje).

Ik kan al me eigen data zien via finder (interne hdd -> gebruikers -> Martijn). Echter bij systeemvoorkeuren -> accounts is mijn account niet terug te vinden.

Als iemand een oplossing heeft hoe ik bij mijn account terug kom zonder dat ik alles opnieuw moet installeren, graag! Bijna tentamenweek dus qua timing is dit echt de wet van murphy.

Scientia potentia est

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Heb je al backups gemaakt van je belangrijke bestanden? Ik kan je verder niet helpen, maar herinstalleren of een niuew account aanmaken lijkt me een prima optie als verder niemand je kan helpen. Je zou ook nog contact op kunnen nemen met apple als je snel een antwoord nodig hebt.

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Had het een keer mee gemaakt zoiets op me oude dell laptop. Toen registreerde mijn keyboard een letter niet.
Probeer eens je wachtwoord in je usernaam veld te typen. Kan je dat ook weer uitsluiten...

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
Aangezien ik wel op dat root account kon inloggen met dezelfde letters ga ik er vanuuit dat het niet me toetsenbord is (heb er ook 3 geprobeerd)

Ben nu een timemachine backup van gisteren aan het terug zetten.. Duurt 5 uur.. *gaap*

Maar even duimen, ik vind het vooral een heel raar probleem.. Bij het googelen kwam ik eigenlijk alleen users met 10.3 tegen en ook die vonden geen echte oplossingen..

[ Voor 0% gewijzigd door Kapiteiniglo op 21-01-2011 09:40 . Reden: Autocorrect iPad ... ]

Scientia potentia est

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
even een vraagstuk opgooien: krijg je je account niet terug door de user opnieuw aan te maken? (weet niet of de homefolder dan intact blijft)

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
En het verhaal gaat verder..

Time Machine backup van gisteren is er op gezet. Echter wil me'n MBP nu niet opstarten, hij blijft langer dan een half uur hangen op het scherm met een appeltje en dat draaiende ding er onder.
Vanaf CD boot -> hdd selecteren -> zelfde
Hardware test (kort) ziet niets, (lange is nu bezig).

Veilige modus (met shift) opstarten lost het ook niet op.

Met cmd+s (single user mode) opstarten -> wilt ook niet
Met cmd+v ook niet..
Die laatste twee laten wel zien dat er inderdaad wat fout gaat *joh*. Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/1074/imag0015gl.th.jpg

Scientia potentia est

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

hier kan je je postcode intypen en opzoek naar de dichtsbijzijnde apple store. Ga daar eens heen...

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
@beatbox, naar de winkel gaan ben ik inderdaad zwaar aan het overwegen..hoewel ik hoop het gewoon zelf op te kunnen lossen.

Scientia potentia est

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb dit probleem een tijdje geleden ook gehad. Niets hielp, uiteindelijk heb ik de schijf gecontroleerd via Schijfhulpprogramma op de install-dvd. Daar kwam uit dat de schijf beschadigd was en herstellen niet mogelijk. Het enige wat toen hielp, was de harde schijf formatteren en OSX opnieuw installeren.

Wellicht dat je eerst OSX kan installeren en daarna kan proberen de backup terug te zetten? Geen idee of de backup goed wordt teruggezet (had toen nog geen Time Machine-schijf) maar het proberen waard.

Mocht dat niet werken, kan je altijd een clean install doen en daarna handmatig bestanden van de backup-schijf terugzetten via Finder.

[ Voor 15% gewijzigd door tobiasvs op 21-01-2011 14:06 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 17:00
Command/Terminal prompt als root user zijnde
code:
1
 passwd <normale username>
Werkt niet?
edit:
laat maar, had je laatste post over het hoofd gezien -O-

[ Voor 31% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-01-2011 14:10 ]

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
@Tobias, dank voor de info.. Zal na de hardware test inderdaad schijfcontrole uitvoeren..
@Linux, op het moment krijg ik überhaupt geen inlog scherm dus heb geen idee of het wachtwoorden probleem niet al is opgelost..

Scientia potentia est

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

je zou disk utility kunnen proberen vanaf de boot disc en schijf repareren?

Anders hardware diagnostics:

http://support.apple.com/kb/ht1509

Ben ook eens mijn macbook pro een week kwijt geweest om een kapotte hd :/. Gelukkig heb ik Apple Care.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
een extern osx systeem booten van af je had usb/fw? alt in houden tijdens start?
ik weet niet in hoeverre je rechtstreex van je timemachine kan booten via atl functie?
succes hoor graag als t opgelost is wat t was!

iMac 2020 i7

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
status update:
hardware controle: niets gevonden
hdd controle: niets gevonden
bestandsbevoegdheden herstellen: geen effect

Nu maar OS X opnieuw installeren... het lijkt Windows wel 8)7

Scientia potentia est

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien domme vraag, maar probeer eens te typen in qwerty/azerty ?
Ik heb een azerty toetsenbord en ik maakte het een keer mee op linux dat hij mijn wachtwoord ook niet meer accepteerde. Bleek dat hij spontaan zijn toetsenbordindeling had veranderd.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Topicstarter
Update:
OS X installatie gedaan.. start op, gaat goed :D

nog mooier nieuws het ziet er na uit dat ik alles gewoon terug heb...
Wat het probleem nu was? geen idee..

Scientia potentia est

Pagina: 1