[iTunes] Hoe artist aanpassen, maar in dezelfde CD krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ok, de titel klinkt misschien gek, maar het is wat het is.

Als ik CD's op mijn mac zet via iTunes, dan heb je soms liedjes op een CD staan die met samenwerking van een andere artiest zijn.

Voorbeeld: Duran Duran feat. Justin Timberlake.

Echter, deze vermelding zorgt er voor dat wanneer ik alleen nummers van Duran Duran wil afspelen, de nummers met Justin Timberlake niet geselecteerd worden.
Dus wat doe je dan: juist, je past de artiest aan naar Duran Duran.

Nou nee, want dan zegt iTunes; dit nummer staat niet op de CD Red Carpet Massacre, dus ik gooi hem uit de tracklist van dit album en zeg lekker eigenwijs: ONBEKEND ALBUM

Dit is meer dan schijt irritant, want ja, albums van Thievery Corporation bevatten soms wel 13 nummers met 13 verschillende artiesten.

Is hier een mooie truc voor? Google leverde niks op behalve dan HOE je dingen kunt aanpassen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Je kunt het album artiest en de song artiest apart instellen. Als je dan de CD artiest instelt op Duran Duran en dan bij de nummers ft. Justin Timberlake instelt, zou dit goed moeten gaan.

Wat ik overigens altijd deed is de extra's zoals ft. Justin Timberlake in haakjes in de title zetten. Bijvoorbeeld:
code:
1
Duran Duran - Hungry Like The Wolf (ft. Justin Timberlake)

Mijn redenatie was dat dit namelijk een afgeleide is van het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat iTunes er 'Onbekend album' van maakt is trouwens een bug. (Het is niet zo dat iTunes checkt of het nummer echt op de cd staat).

Als er 'onbekend album' komt te staan:

- Toon info van het nummer
- Zet achter de albumnaam een '1' (Je ziet de JUISTE album naam als het goed is bij 'toon info')
- klik op OK
- toon info van nummer weer
- haal de '1' weer weg
- klik ok

Komt bij mij wel eens voor met verzamelalbums waar ik een nummer aan toe voeg.
Heel irritant...

[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 24-01-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Helaas zijn genoemde oplossingen niet toepasbaar:

Dit is hoe de nummers er nu in staan:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/Screenshot2011-01-21at22240PM.png

Hier pas ik de artiest aan:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/Screenshot2011-01-21at22319PM.png

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/Screenshot2011-01-21at22330PM.png

Als ik nu Onbekend Album ga aanpassen, dan gebeurd er niks; je drukt op Enter en hij springt weer terug naar Onbekend Album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ik weet niet wat de oorzaak van je probleem is, maar ik denk dat je gewoon zelf een deel de problemen veroorzaakt door de artiest onjuist aan te passen.

Als je alleen liedjes van Duran Duran wil horen, dan ga je toch gewoon naar albums, duran duran albums, en zet je die op? (en dan hoor je dus alle liedjes inclusief featuring guest artists?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Doe eens right-click->Get info en wijzig het daar eens in het juiste veld.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Tharulerz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:36:
Ik weet niet wat de oorzaak van je probleem is, maar ik denk dat je gewoon zelf een deel de problemen veroorzaakt door de artiest onjuist aan te passen.

Als je alleen liedjes van Duran Duran wil horen, dan ga je toch gewoon naar albums, duran duran albums, en zet je die op? (en dan hoor je dus alle liedjes inclusief featuring guest artists?)
Nou, nee dus! Daarom wil ik juist de artiest aanpassen ;)
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:40:
Doe eens right-click->Get info en wijzig het daar eens in het juiste veld.
Ook dat werkt niet. Dan nog gooit iTunes hem in Onbekend Album.

[ Voor 20% gewijzigd door Naboo op 22-01-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
Heb je het al geprobeerd als je aanvinkt dat het deel van een verzameling is?
Want ik had soort van hetzelfde maar hij wist wel welk album het was maar plaatste het buiten de rest van het album, maar toen ik bij de info deel van verzameling aan had gevinkt werd hij op de goede plek gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Nu nog briljanter. Ik deed het bij een CD van de Freestylers. Die hebben bijna elk nummer wel een "Feat. Artist"
Ik daar weggehaald, Onbekend Album. Verander ik hem terug met een FOUTE feat. gaat ie terug naar het album, dus ik corrigeren naar GOEDE feat., gooit ie hem weer naar Onbekend Album.

* Naboo gaat maar eens kijken voor Windows Media Player voor Mac. Daar had ik nooit problemen met aanpassen en nam iTunes de info zonder problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Pompi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:45:
Heb je het al geprobeerd als je aanvinkt dat het deel van een verzameling is?
Want ik had soort van hetzelfde maar hij wist wel welk album het was maar plaatste het buiten de rest van het album, maar toen ik bij de info deel van verzameling aan had gevinkt werd hij op de goede plek gezet
Alle albums staan bij mij standaard op deel van een verzameling. (zelf nooit aangezeten) Maar die optie had ik inderdaad al aan en uit gevinkt. Doet niks. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb je mijn tip al geprobeerd via rechts-klik toon info?!
Dat is precies probleem wat ik dus ook had.

Probleem bij mij is alleen bij verzamelalbums. Als het geen verzamelalbum is zou ik dat uitzetten (als tags goed staan). Anders krijg je foute sortering in iTunes en op je iPhone of iPod.
Alle nummers in album selecteren - rechts klik - toon info - en op juiste tabblad 'deel v verzameling' uitvinken.

[ Voor 59% gewijzigd door kaassouffle op 23-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
kaassouffle schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:44:
Heb je mijn tip al geprobeerd via rechts-klik toon info?!
Dat is precies probleem wat ik dus ook had.

Probleem bij mij is alleen bij verzamelalbums. Als het geen verzamelalbum is zou ik dat uitzetten (als tags goed staan). Anders krijg je foute sortering in iTunes en op je iPhone of iPod.
Alle nummers in album selecteren - rechts klik - toon info - en op juiste tabblad 'deel v verzameling' uitvinken.
Als ik dat uitvink gooit ie het nummer ook naar Onbekend Album, dus als ik ze allemaal uitvink, gooit ie ze ALLEMAAL naar Onbekend Album, waarna je vervolgens niet de album titel mag aanpassen naar de juiste Titel.

Jammer maar helaas, iTunes is gewoon een boutprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik had het in eerste instantie over deze tip: kaassouffle in "[iTunes] Hoe artist aanpassen, maar in d..."

En dat dus doen via 'toon info'.

Dat je de titel niet 'mag' aanpassen? Je moet dat ook niet doen door op de titel te klikken.. dan springt ie inderdaad terug naar 'onbekend album'. Zoals ik zei: Als album naar 'onbekend' springt: rechts klikken en toon info klikken. Hier kun je wel nieuwe album naam opgeven. Als goed is staat daar zelfs de originele album naam nog!

Dus mijn tip is: Type daar iets achter (bijv. een '1') > klik op OK en DOe dan weer hetzelfde en haal de '1' weer weg!

Wel precies de stappen volgen.. en niet info proberen te wijzigen door gewoon in je hoofdvenster op de titel of artiest te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Met de rechter muisklik album artiest kolom toevoegen bovenin iTunes en vervolgens de Album artiest hetzelfde houden voor alle nummers. Dan kun je de losse nummers andere artiesten geven maar blijft het een cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Stouten schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:19:
Met de rechter muisklik album artiest kolom toevoegen bovenin iTunes en vervolgens de Album artiest hetzelfde houden voor alle nummers. Dan kun je de losse nummers andere artiesten geven maar blijft het een cd.
Maar daar los je het 'onbekend album' ding niet mee op... dus pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
kaassouffle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:35:
Ik had het in eerste instantie over deze tip: kaassouffle in "[iTunes] Hoe artist aanpassen, maar in d..."

En dat dus doen via 'toon info'.

Dat je de titel niet 'mag' aanpassen? Je moet dat ook niet doen door op de titel te klikken.. dan springt ie inderdaad terug naar 'onbekend album'. Zoals ik zei: Als album naar 'onbekend' springt: rechts klikken en toon info klikken. Hier kun je wel nieuwe album naam opgeven. Als goed is staat daar zelfs de originele album naam nog!

Dus mijn tip is: Type daar iets achter (bijv. een '1') > klik op OK en DOe dan weer hetzelfde en haal de '1' weer weg!

Wel precies de stappen volgen.. en niet info proberen te wijzigen door gewoon in je hoofdvenster op de titel of artiest te klikken.
Klopt. Heb ook via de Get Info manier dingen proberen aan te passen, echter als je daar op klikt bij de nummers die in "Onbekend Album" staan, dan geeft Get Info nog wel steeds de juiste CD-titel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Precies! En dan dus mijn tip doorvoeren? Ik kan niet opmaken of je dat al geprobeerd hebt?
Achter de juiste albumtitel dus een '1' zetten - OK - en weer weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
kaassouffle schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:14:
Precies! En dan dus mijn tip doorvoeren? Ik kan niet opmaken of je dat al geprobeerd hebt?
Achter de juiste albumtitel dus een '1' zetten - OK - en weer weghalen...
Yes! Het werkt nu eindelijk. Gister ook geprobeerd, maar toen werkte het dus even niet. Nu wel. Top.

Het is omslachtig voor de albums die veel nummers hebben met "feat. bla bla", maar het is het waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mooi! :)
Zoals ik al zei heb ik het alleen bij verzamelalbums... misschien dat weghalen?
Mijn truuk kun je ook doen met alle nummers geselecteerd en dan 'toon info'.
Pagina: 1