Onlangs heb ik met mijn studentenhuis een feest gegeven waarbij behoorlijk wat winst gemaakt is. Een deel van deze winst gaan we gebruiken om te investeren in een versterker en speakers. Ik heb de taak gekregen om hier een beetje voor te researchen dus heb ik me wat laten adviseren en ben ik van de week eens naar wat audiozaken (BCC, Correct, MM) gestapt om eens wat aan te gaan horen. Helaas worden hier toch vooral speakers en verstekers in een wat hogere prijsklasse tentoongesteld, en is dit ook het enige waar ze me over kunnen adviseren.
Nu wil het dat een vriend van me een aantal jaar geleden ook speakers met een versterker voor in zijn huiskamer heeft gekocht. Het gaat om de JBL Control 1's . De ruimte waar deze worden gebruikt is ongeveer vergelijkbaar met de onze. Het is dus wel zo dat dit inmiddels al een aantal jaren geleden is en ik durf niet te zeggen of dit nog "best is what money can buy".
Het gaat om een woonkamer van ongeveer 15m2 (het is klein, but it does the job
) waar regelmatig feesten gegeven worden.
Voor nu heb ik mijn ogen dus op de volgende speakers en versterker laten vallen:
JBL Control One:
pricewatch: JBL Control One 2.0 Zilver
Pioneer A-109
http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=189744
Mijn vraag is: Zijn de control 1's nog steeds hun geld waard in deze tijd of zijn er betere alternatieven binnen het budget? En haal ik er met deze versterker uit wat erin zit? (De ruimte waar ze gebruikt worden in het achterhoofd gehouden) .
Nu wil het dat een vriend van me een aantal jaar geleden ook speakers met een versterker voor in zijn huiskamer heeft gekocht. Het gaat om de JBL Control 1's . De ruimte waar deze worden gebruikt is ongeveer vergelijkbaar met de onze. Het is dus wel zo dat dit inmiddels al een aantal jaren geleden is en ik durf niet te zeggen of dit nog "best is what money can buy".
Het gaat om een woonkamer van ongeveer 15m2 (het is klein, but it does the job
Voor nu heb ik mijn ogen dus op de volgende speakers en versterker laten vallen:
JBL Control One:
pricewatch: JBL Control One 2.0 Zilver
Pioneer A-109
http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=189744
Mijn vraag is: Zijn de control 1's nog steeds hun geld waard in deze tijd of zijn er betere alternatieven binnen het budget? En haal ik er met deze versterker uit wat erin zit? (De ruimte waar ze gebruikt worden in het achterhoofd gehouden) .