• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb sinds vorge week een nieuwe pc aangeschaft en merk sinds een dag of 3 dat ik een vervelende ruis door m'n beeldscherm heb lopen (in alle soorten resoluties en vernieuwingshz).
Ik heb het nog even getest met m'm oude Medion PC en daar heb ik geen problemen met ruis o.i.d.
De specs van m'n nieuwe pc:

Acer Xspire X3400
AMD Athlon II X4 635 Processor 2.90 Ghz.
4 GB RAM
NVIDIA GEFORCE 9200 videokaart

De monitor betreft een Samsung SyncMaster 740 BF

Ik kan me toch haast niet voorstellen dat de videokaart nu al stuk is?
Overigens treed de ruis op na een aantal minuten...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:09
dvi of vga aangesloten? pc al aan een andere monitor gehangen?

• brotherlouie99
arvidbeheerder schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:56:
dvi of vga aangesloten? pc al aan een andere monitor gehangen?
Uhh, de ouderwetse VGA manier. (RGB In zit ie in, de ander is DVI op m'n scherm) Heb helaas geen andere monitor in huis.
Ik zit te denken om deze monitor te vervangen, maar wel met de garantie dat ik dan geen ruis meer heb.

Overigens, is het mogelijk dat deze videokaart te nieuw is voor m'n beeldscherm?

[ Voor 5% gewijzigd door brotherlouie99 op 20-01-2011 23:00 ]

Verwijderd

Tsja ... tis en blijft een Acer. Niet lullig bedoelt kunnen hele leuke apparaten zijn, ben er alleen zelf totaal geen fan van.

Kan best wezen dat je videokaart stuk is. Want lijkt me heel sterk dat je videokaart "te nieuw" is voor het scherm.

Mijn advies is om het stroom er nog 1 keer helemaal af te halen en weer te proberen. Anders even contact opnemen met Acer?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 23:02 ]

• brotherlouie99
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:01:
Tsja ... tis en blijft een Acer. Niet lullig bedoelt kunnen hele leuke apparaten zijn, ben er alleen zelf totaal geen fan van.

Kan best wezen dat je videokaart stuk is. Want lijkt me heel sterk dat je videokaart "te nieuw" is voor het scherm.

Mijn advies is om het stroom er nog 1 keer helemaal af te halen en weer te proberen. Anders even contact opnemen met Acer?
De andere optie is 'm weer terugbrengen naar de MediaMarkt (liever niet, maar als ik er echt niet uitkom..)
Ik ga de tips nog wel even opvolgen.
Is de videokaart misschien alleen goed met een DVi aansluiting? Of staat dat er helemaal los van

Verwijderd

Het zou in principe gewoon moeten werken met vga. Goed advies is om inderdaad even een ander
Beeldscherm er op aan te sluiten. Zou even kunnen bij buren of lokale ict winkel. Als het echt aan de pc ligt ben ik toch bang dat je terug moet voor garantie.

• brotherlouie99
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:18:
Het zou in principe gewoon moeten werken met vga. Goed advies is om inderdaad even een ander
Beeldscherm er op aan te sluiten. Zou even kunnen bij buren of lokale ict winkel. Als het echt aan de pc ligt ben ik toch bang dat je terug moet voor garantie.
Ik heb de nieuwste drivers van deze maand er nog even opgezet en het beeld lijkt tot dusver weer rustig te zijn.
Laten we nu hopen dat het zo blijft :)

Verwijderd

Aaaah kijk drivers ook niet verkeerd. Was ik al helemaal vergeten. Goedzo.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

ik denk eerder dat het met je voeding te maken heeft....

paar jaar geleden een hp op mn werk gehad die had ook vibratie/ruis in het beeld. De voeding van die pc overleed toen en hebben er een nieuwe voeding in geplaatst en het probleem was weg.

bij mijn moeder heeft een acer veriton gestaan, niets anders dan problemen mee gehad, waarvan onderandere een vibratie/ruis in beeld....
de acer is een paar keer voor reparatie weggeweest en de oude pc werd aangesloten, vibratie/ruis was weg, kwam de acer terug kwam de vibratie ook terug....
nu staat er door de aanhoudende problemen een HP touchscreen en is de monitor naar mn zus gegaan en die heeft nergens last van....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• brotherlouie99
WPN schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:59:
ik denk eerder dat het met je voeding te maken heeft....

paar jaar geleden een hp op mn werk gehad die had ook vibratie/ruis in het beeld. De voeding van die pc overleed toen en hebben er een nieuwe voeding in geplaatst en het probleem was weg.

bij mijn moeder heeft een acer veriton gestaan, niets anders dan problemen mee gehad, waarvan onderandere een vibratie/ruis in beeld....
de acer is een paar keer voor reparatie weggeweest en de oude pc werd aangesloten, vibratie/ruis was weg, kwam de acer terug kwam de vibratie ook terug....
nu staat er door de aanhoudende problemen een HP touchscreen en is de monitor naar mn zus gegaan en die heeft nergens last van....
Thanx voor je ervaringen!
Ik heb m'n pc nu een uur aan en hij begint weer vrolijk te ruisen.
Aangezien ik 'm nu precies 7 dagen heb, heb ik nog een week de tijd om 'm evt. te ruilen.

Dat doe ik natuurlijk pas als ik alle opties heb doorlopen. Ik denk dat ik 'm morgen naar mn ouders breng en m daar aansluit op de monitor. Werk dat niet dan ga ik gewoon terug.
Lijkt me de beste oplossing...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Heb je al een DVI-kabel geprobeerd? Hoe lang is de VGA-kabel? Loopt hij langs andere kabels met een hoog voltage?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• brotherlouie99
Johnny schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:45:
Heb je al een DVI-kabel geprobeerd? Hoe lang is de VGA-kabel? Loopt hij langs andere kabels met een hoog voltage?
Ik heb helaas geen DVI kabel hier liggen.
De VGA kabel loopt wel langs andere kabels, maar dat zijn USB kabels voor het toetsenbord, muis en externe HD.
Overigens heb ik er niet continue last van. Dan verdwijnt het weer voor een tijdje en dan zie ik het weer licht over mn scherm ruisen.
Vaag verhaal vind ik t.
Pagina: 1