OK, terug on topic met wat objectieve statements in plaats van subjectief geschreeuw. Kijk
hier eens, daar worden een aantal qua koelprestaties goed presterende kasten met elkaar vergeleken in een review van de Silverstone Raven RV02.
Ik zie Tweakers hier allemaal dat ding aanraden omdat A. veel mensen 'm hebben en B. het ding express word gemarket als 'super high airflow case'. Lees eens reviews jongens
Je ziet dat de HAF op zich aardig koelt, maar dat de hier relatief onbekende Silverstone Fortress het beste uit de bus komt. Verder een belangrijke issue op het gebied van koeling is de geluidsproductie, in die review word verscheidene keren opgemerkt dat de HAF prima koelt maar daarbij absoluut niet stil is CQ een takkenherrie maakt.
Het enige nadeel van de Silverstone Fortress is dat 'ie relatief duur is, maar volgens deze review is het dé keus als je een kast wil die makkelijk z'n hitte kwijtraakt. De TS vroeg om de beste aircooled case, volgens mij is dit 'm.
BTW over de opmerkingen over de side intake, ik vind het een beetje onzin daar een intake neer te zetten, beter plaats je een outtake die direct de hitte van je videokaart af zuigt in plaats van deze door de hele kast te verspreiden. Dit is vooral cruciaal bij videokaarten die hun lucht de kast in blazen in plaats van de PCI-slot uit, zoals veel hedendaagse aftermarket opties. Zo'n intake die een beetje lucht eroverheen blaast haalt dan geen moer uit, je wil van die hitte af, dus zet je sidepanel fans op outtake...
Sowieso wil je meer outtake dan intake. De truc van goeie luchtkoeling is zo snel mogelijk de hitte je kast uit te werken, niet er zoveel mogelijk lucht in te blazen. Het hele gedoe met 'positive pressure' tegen het stof is een beetje onzin, werk met fanfilters, dat helpt een beetje, voorderest zal je pc altijd stoffig worden dus beter maak je 'm gewoon periodiek schoon met perslucht.
Zo. Einde van mijn betoog, hoop dat je er wat aan hebt
[
Voor 6% gewijzigd door
Singular1ty op 21-01-2011 01:28
]