Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Allereerst hoop ik dat dit het juiste forum is voor de volgende vraag:

Ik heb meer dan 1000 mappen met afbeeldingen en deze wil ik allemaal verkleinen. Nu zijn er tal van programma's waarmee ik foto's binnen een map in een batch kan resizen, maar ik heb nog geen enkel programma kunnen vinden waarbij ik meerdere mappen kan selecteren om vervolgens de inhoud ervan te verkleinen (en eventueel de originelen kan verwijderen).

Iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

1972 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:40:
Allereerst hoop ik dat dit het juiste forum is voor de volgende vraag:

Ik heb meer dan 1000 mappen met afbeeldingen en deze wil ik allemaal verkleinen. Nu zijn er tal van programma's waarmee ik foto's binnen een map in een batch kan resizen, maar ik heb nog geen enkel programma kunnen vinden waarbij ik meerdere mappen kan selecteren om vervolgens de inhoud ervan te verkleinen (en eventueel de originelen kan verwijderen).

Iemand een tip voor me?
Je kan ook gewoon in Photoshop een action aanmaken en die als batch over de mappen laten gaan. Dus al die mappen even in 1 andere map zetten dan zeg je gewoon dat PS de subdirs ook moet doen. Zou prima moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 20-01-2011 21:49 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:56
IrfanView werkt al sinds jaar en dag goed voor me. Je kan recursief door mappen heen laten gaan om batchverwerking uit te voeren.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Ah, inderdaad Infranview kan wat ik wil _/-\o_

(Het was wel even door de verschillende menu's heen browsen: File -> Batch Conversion/Rename -> Use advanced options -> Advanced -> Resize)

Bedankt voor de tip!