Hallo tweakers,
Ik heb vanmiddag een ram geheugen module getest die ik nog had liggen. dit betreft een:
- transcend 1gb 667mhz ddr2 SDRAM 5-5-5 (1 module)
Normaal heb ik in mijn pc zitten:
- Adata 2gb 800mhz 5-5-5 (2 modules)
Mijn moederbord heeft slechts 2 ram sloten (goedkoop moederbord, heb het niet zo breed)
merk en typenummer van mijn moederbord is:
- MSI G31M3 v2
Ik heb de geheugenmodules(de Adata's) eerst voorzichtig eruit gehaald. (eerst stopcontact aangeraakt tegen statische elektriciteit). Vervolgens heb ik de transcend ram module in mijn desktop gedaan en goed vast geklikt. Vervolgens zet ik mijn desktop aan en ik krijg geen beeld op mijn scherm. Ook de ventilator van mijn videokaart blijft op volle toeren draaien en ik blijf een constante oneindige piep horen. Ik heb nog niet kunnen vinden welke error dit is. Als ik opstart zonder ram geheugen krijg ik deze constante oneindige piep ook, ook zonder mijn videokaart. Toen heb ik mijn oude ram modules terug geplaatst, maar het probleem bleef bestaan.
wat ik al gedaan/geprobeerd heb:
- ram geheugen verwisseld met ander slot
- allebij de Adata modules apart getest op allebei de sloten
- mijn videokaart eruit gehaald en monitor op onboard videokaart aangesloten
- alle kabels van de voeding eruit gehaald en er opnieuw in gedaan
- de harde schijf losgekoppeld
- opgestart zonder ram geheugen (er gebeurde exact hetzelfde als wat er daarvoor gebeurde)
- harde schijf losgekoppeld
Dit heeft allemaal tot niks geleid, mijn systeem bleef maar hangen bij het opstarten. Aangezien ik alles uit mijn systeem gehaald heb behalve de voeding, de cpu (inclusief koeler) en het moederbord denk ik dat het probleem daar ergens ligt. Aangezien mijn pc niet afslaat denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt.
specificaties van mijn systeem:
- processor: intel q9550 processor
- ram: Adata 2x 2gb 800mhz ddr2 800mhz 5-5-5
- voeding: cooler master realpower 500 watt
- grafische kaart: nvdia geforce gtx260 van xfx, core 216
- hdd: hitatchi 1tb hdd 32mb cache
- moederbord: MSI G31M3 v2
- kast: cooler master centurion 5
Dit is mijn eerste eigen topic dus commentaar is altijd welkom!
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb vanmiddag een ram geheugen module getest die ik nog had liggen. dit betreft een:
- transcend 1gb 667mhz ddr2 SDRAM 5-5-5 (1 module)
Normaal heb ik in mijn pc zitten:
- Adata 2gb 800mhz 5-5-5 (2 modules)
Mijn moederbord heeft slechts 2 ram sloten (goedkoop moederbord, heb het niet zo breed)
merk en typenummer van mijn moederbord is:
- MSI G31M3 v2
Ik heb de geheugenmodules(de Adata's) eerst voorzichtig eruit gehaald. (eerst stopcontact aangeraakt tegen statische elektriciteit). Vervolgens heb ik de transcend ram module in mijn desktop gedaan en goed vast geklikt. Vervolgens zet ik mijn desktop aan en ik krijg geen beeld op mijn scherm. Ook de ventilator van mijn videokaart blijft op volle toeren draaien en ik blijf een constante oneindige piep horen. Ik heb nog niet kunnen vinden welke error dit is. Als ik opstart zonder ram geheugen krijg ik deze constante oneindige piep ook, ook zonder mijn videokaart. Toen heb ik mijn oude ram modules terug geplaatst, maar het probleem bleef bestaan.
wat ik al gedaan/geprobeerd heb:
- ram geheugen verwisseld met ander slot
- allebij de Adata modules apart getest op allebei de sloten
- mijn videokaart eruit gehaald en monitor op onboard videokaart aangesloten
- alle kabels van de voeding eruit gehaald en er opnieuw in gedaan
- de harde schijf losgekoppeld
- opgestart zonder ram geheugen (er gebeurde exact hetzelfde als wat er daarvoor gebeurde)
- harde schijf losgekoppeld
Dit heeft allemaal tot niks geleid, mijn systeem bleef maar hangen bij het opstarten. Aangezien ik alles uit mijn systeem gehaald heb behalve de voeding, de cpu (inclusief koeler) en het moederbord denk ik dat het probleem daar ergens ligt. Aangezien mijn pc niet afslaat denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt.
specificaties van mijn systeem:
- processor: intel q9550 processor
- ram: Adata 2x 2gb 800mhz ddr2 800mhz 5-5-5
- voeding: cooler master realpower 500 watt
- grafische kaart: nvdia geforce gtx260 van xfx, core 216
- hdd: hitatchi 1tb hdd 32mb cache
- moederbord: MSI G31M3 v2
- kast: cooler master centurion 5
Dit is mijn eerste eigen topic dus commentaar is altijd welkom!
Alvast bedankt voor de hulp.