Ik krijg geen bios scherm te zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort start ik mijn computer op, zonder dat ik eerst de bios scherm krijg te zien.
Ik krijg pas beeld als ik in mijn inlog scherm sta van Windows, dus waar ik mijn gebruikersnaam in kan typen.
Tot die tijd staat mijn monitor op stand by.

Kan iemand mij helpen met een oplossing.
Groet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helaas, mijn glazen bol is stuk :'(

Oftewel: je zult toch echt meer info moeten geven willen we kunnen helpen :)

Welke Windows praten we over, wat heb je voor BIOS / moederbord, welke videokaart / monitor, hoe zit je monitor op je PC aangesloten, etc :)
Het kan heel goed zijn dat als je je monitor op de andere uitgang zet (indien aanwezig), dat je dan wel beeld hebt :) D'r wordt er namelijk eentje primair gebruikt, de tweede gaat idd pas beeld geven als Windows start.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Toch denk ik dat the Eagle hier al op het goede spoor zit. Je hebt waarschijnlijk je monitor op de secundaire uitgang zitten, maar die als primair aangemerkt in Windows. Dan merk je geen verschil in Windows, maar zie je natuurlijk geen BIOS. Dat weet namelijk niet wat jij allemaal hebt uitgespookt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn tekort gekomen info die ik geplaatst heb,

Windows 7 home premium.
Ik weet niet veel van computers, het is dat ik helemaal neit het scherm krijg om op ''F1 of Del of F12'' te klikken.
Ik heb hem wel in de primaire gestopt. Een digitale kabel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat zijn de specs van je systeem. Je bios heeft namelijk niets met je OS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

MaximusTG schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:14:
Toch denk ik dat the Eagle hier al op het goede spoor zit. Je hebt waarschijnlijk je monitor op de secundaire uitgang zitten, maar die als primair aangemerkt in Windows. Dan merk je geen verschil in Windows, maar zie je natuurlijk geen BIOS. Dat weet namelijk niet wat jij allemaal hebt uitgespookt.
Ik krijg hier anders op beide uitgangen van mijn videokaart de BIOS tijdens het booten?
Ik heb dual-screen, en tijdens het booten zie ik op beide monitoren de bios, en ook GRUB e.d.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat zal best kunnen, maar heb precies hetzelfde als TS beschrijft al eens gezien, en dat kwam dus door een monitor op een secundaire uitgang, die als primair in Windows stond. Blijkbaar verschilt dat per videokaart/moederbord.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al geprobeerd:? Je zegt in de primaire gestopt...sluit hem eens via de andere aan en kijk of dat werkt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024
Compizfox schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:26:
Ik krijg hier anders op beide uitgangen van mijn videokaart de BIOS tijdens het booten?
Ik heb dual-screen, en tijdens het booten zie ik op beide monitoren de bios, en ook GRUB e.d.
Inderdaad, hier ook. Ik lees steeds vaker dat mensen zeggen dat de BIOS alleen op uitgang 1 wordt weergegeven. Dat ben ik nog nooit tegengekomen. Naar mijn idee bestaat dat ook helemaal niet.
Ik heb het hier dan over een losse GPU met 2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dennie-DP schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:30:
[...]

Inderdaad, hier ook. Ik lees steeds vaker dat mensen zeggen dat de BIOS alleen op uitgang 1 wordt weergegeven. Dat ben ik nog nooit tegengekomen. Naar mijn idee bestaat dat ook helemaal niet.
Ik heb het hier dan over een losse GPU met 2 aansluitingen.
Het BIOS wordt inderdaad op beide schermen weergegeven, maar de POST in sommige gevallen maar op één. Ik heb zelf al jaren twee monitoren en heb beide meegemaakt. Mijn huidige GTX460 boot bijvoorbeeld ook alleen op het primaire scherm. Pas in Windows activeert het tweede scherm. Bij de 8800GT die ik hiervoor gebruikte was dat precies hetzelfde, maar bij mijn X1950XT deden beide monitoren het vanaf het begin.

Maar goed, als dit het niet blijkt te zijn, geef dan s.v.p. een volledig antwoord op de vraag van Terw_Dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 21-01-2011 13:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Je kan ook je drivers deinstalleren en dan rebooten. Vervolgens drivers herinstalleren. Dan detect hij automatisch alles opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de monitor staat op "automatisch" wat betreft ingang en duurt het even voordat ie door heeft om welke ingang het gaat.
Zet hem eens op "handmatig" en dan op de gebruikte ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bielie993 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:57:
Je kan ook je drivers deinstalleren en dan rebooten. Vervolgens drivers herinstalleren. Dan detect hij automatisch alles opnieuw.
In windows heeft hij wel beeld, dus ik verwacht niet dat dit gaat helpen. Het gaat er juist om dat hij geen beeld heeft vanaf het indrukken van de power-switch totdat windows (en dus de driver) ingeladen is

Welk moederbord en welke videokaart heb je, en zit de kabel op het moederbord of op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

r00n schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:44:
[...]
Het BIOS wordt inderdaad op beide schermen weergegeven, maar de POST in sommige gevallen maar op één. Ik heb zelf al jaren twee monitoren en heb beide meegemaakt. Mijn huidige GTX460 boot bijvoorbeeld ook alleen op het primaire scherm. Pas in Windows activeert het tweede scherm. Bij de 8800GT die ik hiervoor gebruikte was dat precies hetzelfde, maar bij mijn X1950XT deden beide monitoren het vanaf het begin.
Bij mij wordt al het low-level spul voor het OS (Dus ook POST, eventuele bootloaders, dat scherm van Windows wat je krijgt als je vlak voor het booten van Windows op F8 drukt...) op beide uitgangen weergegeven.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een videokaart verwisseld, en nu is dat probleem opgelost.
Het kan dus daar aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Lijkt me sterk dat je bios niet te zien is en windows wel.
Mischien heb je gewoon een enorm donkere bios achtergrond (zwarte achtergrond + lage helderheid beeldschermen?)
Gaat het lampje van je monitoren bijv wel van oranje naar groen tijdens de boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monitor blijft op stand by tot ik de inlogpagine krijg te zien, dus waar ik mijn wachtwoord moet intikken.
dan krijg ik wel een groen lichtje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:41
Kun je het eens proberen met je andere grafische kaart (je originele dan), en dan in je windows je scherm te laten identificeren? Dit geeft aan of het effectief op de hoofduitgang zit.
In windows, in je balkje gewoon even "schermstand wijzigen" drukken en dan 'identificeren'. Komt er bij jou een 1 op?

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasH op 23-01-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En geef nou eindelijk eens antwoord op de vragen die al een paar keer gesteld zijn.

Welk moederbord heb je?
Welke videokaart heb je?
Waar is de monitor op aangesloten (videokaart of onboard)

Extra vraag:
krijg je wel beeld als je net na het opstarten op DEL of F12 of zoiets drukt (knop waarmee je in je bios kan komen, zoek in de handleiding van je moederbord welke dit is)

Je zegt dat je de videokaart verwisseld hebt. Welke had je eerst, welke heb je nu? Welk probleem is er precies opgelost? Heb je nu wel je POST in beeld?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar zonder antwoord hierop blijft het gokken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Ik heb ook een multimonitor setup en ik krijg bij alle monitors gewoon de BIOS window. Daar mag het dus niet aan liggen. Kan natuurlijk wel dat deze te snel weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Dus alle zwanen zijn wit?

Nee, zoals eerder gezegd, blijkbaar is dat niet voor iedereen het geval. Ook hier (verschillende resoluties op DVI/VGA, 8800GT) heb ik alleen de POST/BIOS op m'n primaire scherm.

Grote kans dat het daar dus fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afbeeldingslocatie: https://www.thesilvermountain.nl/img/glazen-bol.jpg

Serieus:

Ook na meerdere verzoeken geef je ons totaal geen informatie. Welke videokaart(en) gebruik je? Op welke uitgang zit de monitor? Etc. etc...

Als jij ons geen info geeft kunnen wij jou niet helpen. Daarom verwachten we op GoT dat je duidelijk aangeeft wat het probleem is (incl volledige specs) en wat je zelf gedaan hebt om het op te lossen.

Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.