Ik heb een probleempje.
Ik gebruik een kleine database.
Nu zit er een waarde in, welk moet worden verandert als erop geklikt wordt.
Standaard is de waarde 0. Klik ik op erop, opent hij een link (met id) en moet hij in 1 verandert worden. Daarna keer je weer terug naar overzicht en is het een 1. Klik je dan erop, 0 etc.
Maar nu, wat ik ook invul als waarde, hij geeft altijd "De *** is succesvol aangepast.....".
En past ook niks aan... Waar zitten mijn fouten?
Hij krijgt uit de url, ../status.php?online=*, het id nummer en overview.php heeft dus een kolom met nullen en éne die een id bevatten.
Ik gebruik een kleine database.
Nu zit er een waarde in, welk moet worden verandert als erop geklikt wordt.
Standaard is de waarde 0. Klik ik op erop, opent hij een link (met id) en moet hij in 1 verandert worden. Daarna keer je weer terug naar overzicht en is het een 1. Klik je dan erop, 0 etc.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $resultaat = mysql_num_rows( mysql_query( 'SELECT online FROM sat WHERE id = "' . mysql_escape_string( $_GET[ 'online' ] ) . '" LIMIT 1' ) ); if( $resultaat >= 1 ) { mysql_query( 'UPDATE sat WHERE id = "' . mysql_escape_string( $_GET[ 'online' ] ) . '" SET online= "0" ' ); echo 'De *** is succesvol aangepast......<br /><a href="overview.php">Ga terug!</a>'; } else { mysql_query( 'UPDATE sat WHERE id = "' . mysql_escape_string( $_GET[ 'online' ] ) . '" SET online= "' . mysql_escape_string( '1' ) . '" ' ); echo 'De *** is succesvol aangepast.<br /><a href="overview.php">Ga terug!</a>'; } |
Maar nu, wat ik ook invul als waarde, hij geeft altijd "De *** is succesvol aangepast.....".
En past ook niks aan... Waar zitten mijn fouten?
Hij krijgt uit de url, ../status.php?online=*, het id nummer en overview.php heeft dus een kolom met nullen en éne die een id bevatten.