Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Mijn camera is denk ik zojuist dood gegaan,\
Ik post hier toch even een topic, misschien zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren.

Ik wilde een foto nemen, nadat de foto genomen is (vermoed ik) bleef het gordijn hangen (iig toen ik de lens van de body afhaalde). De camera krijgt er iig geen beweging in, geeft errorcode 20 en adviseerd mij de camera uit en in te schakelen (wat niet helpt).

Heeft iemand hetzelfde ervaren en is er een trucje voor om het gordijn weer in beweging te krijgen? Of word het een retourtje reparatiecentrum?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Na wat zoeken op Internet zou ik zeggen dat Error 20 een mechanisch probleem is, dus of er is iets mis met de spiegel of de sluiter. Nu geef je zelf aan dat je denkt dat het de sluiter is, en dat is dan ook het probleem denk ik.

Helpt de batterij verwijderen misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door G-Tus op 20-01-2011 19:49 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
zonder lens geprobeerd en met een andere accu.

Kan ook zijn dat de spiegel niet omlaag klapt, deze staat nl naar boven gericht, en dat het gordijn dicht blijft ter beveiliging van de chip

[ Voor 19% gewijzigd door ThaStealth op 20-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

Ik zeg ook maar eens wat: kun je in het menu ook handmatig de spiegel opklappen (voor het reinigen van de sensor)? Probeer dat anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Het menu kom ik helaas niet in, zodra ik de camera inschakel hoor ik kort een ratelgeluid (net alsof er iets geblokkeerd is), vervolgens krijg ik errorcod e20 in beeld en reageert de camera nergens meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Wat ik her en der lees is dat je weinig kan doen om het zelf op te lossen. Dus hoe rot het ook is om je camera te moeten missen, ik zou toch niet zelf gaan "vogelen" en het apparaat lekker terug sturen.

Door zelf te gaan knutselen bestaat de kans dat je de camera permanent beschadigd en je garantie ook meteen vervalt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Ja daar was ik zelf ook al bang voor, ik heb eens met een vinger proberen te voelen, maar het voelde allemaal zo iel aan dat ik niets durfde te doen.

Moet ik hiervoor naar de winkel (Mediamarkt, heb bon helaas niet meer...) of kan ik ook rechtstreeks met canon contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
ThaStealth schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:57:
Ja daar was ik zelf ook al bang voor, ik heb eens met een vinger proberen te voelen, maar het voelde allemaal zo iel aan dat ik niets durfde te doen.

Moet ik hiervoor naar de winkel (Mediamarkt, heb bon helaas niet meer...) of kan ik ook rechtstreeks met canon contact opnemen?
Zover ik weet:
Binnen de garantie> mediamarkt
Daarbuiten > Canon

Maar ik denk dat als je canon belt, zij hier ook niet echt moeilijk over doen. Ik weet dat Nikon hier in iedergeval heel coulant in is...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Je kunt voor de reparatie met een aankoopfactuur gewoon contact opnemen met TechRepair. http://www.techrepair.nl/
Pagina: 1