Toon posts:

Wlan verbinding TP-Link 1043n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo all,

Heb sinds gister een TP-Link 1043n alleen als ik draadloos download via utorrent, is de snelheid heel erg varieerend. Utorrent geeft aan dat de poorten opstaan..alleen schommelt de snelheid tussen de 4,7MB/s en 1,5MB/s. Hij download bijvorbeeld eerst met 4,7MB/s en zakt dan opeens helemaal terug na 1MB/s schiet dan weer omhoog blijft een tijdje hangen bij 4,5MB/s kijk ik weer is die opeens 3,7MB/s en zakt ie weer enz

Windows geeft aan dat de verbinding uitstekend is alle streepjes zijn vol. Drivers van me Wlan kaart heb ik ook al geupdate. Aleen der is vandaag nog een probleem bij gekomen, als ik de interface in wil zegt firefox dat hij geen verbinding kan maken waar kan dit aan liggen? (met I-e zelfde probleem)

Ik heb een beetje gevoel dat iets mijn verbinding dichtknijpt soms, en waarom ik niet meer in de config kan is me ook een raadsel..?? Iemand enig idee, of een instelling die ik aan en uit moet zetten? Heb de router nu gewoon op standaard staan niks gewijzigt..en hoe kom ik weer in de instellingen

bvd

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je het over MB of Mb, dat maakt nogal een verschil. (Zeker daar millibit niet bestaat ;) )
edit: MB dus, zie dat je het hebt aangepast.

Maar draadloos? Draadloos is voor zover ik weet niet echt geschikt voor programma's die veel connecties aanmaken, maar daar kan ik me in vergissen.

Dat van Firefox zal wel door de vele connecties komen. Zie je heel toevallig event(gebeurtenis)-id 4226 in het logboek van Windows (of welk OS je ook hebt :? ) voorbij komen? Zo ja, dan maakt uTorrent te veel (half-open) connecties.
En kijk ook even in het logboek van je router, als je daar iets a la "state table full" ziet staan, dan moet je de instellingen van uTorrent even aanpassen, het maximale aantal connecties lager zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 20-01-2011 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Klinkt inderdaad als een overbelasting, waardoor er pakketten in de wachtrij komen en zodra die wachtrij vol is wordt de boel gedropped en verlies jij verbindingen. Dit kan komen doordat er teveel connecties worden opgezet of omdat jij je upload te hoog hebt staan.
Grote kans dat de uTorrent configuratie hier de boosdoener is, deze staat default wat aggressief afgesteld soms.
Verlaag het maximum connecties en je uploadsnelheid eens, help dat iets?

Je noemt trouwens snelheden, maar je zegt niets over je verbinding. Kun je daar wat meer over vertellen? Dat maakt het verhaal namelijk wat duidelijker. Praten we met 4.7MB/s over pieken of zou je verbinding dit constant aan moeten kunnen? Wat voor verbinding heb je dus down en up?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx voor de replys...
Heb een 50MBit/50MBit glasvezel lijn hier bedraad down ik tussen de 5,1 en 5,9MB/s. Maar draadloos met wat ik eerder aangaf.

Ik heb deze router aangeschaft omdat ik dacht dat jij juist goed overweg kan met veel verbindingen. Ik heb de instellingen van Utorrnen op 45Mbit/s staan goed voor (global connections 950).

En ik kon nog steeds niet de instellingen inkomen. Stekker uit en er weer in had dit opgelost...

(Als ik download kan ik nog wel gewoon rustig snel surfen vind het alleen jmmr dat ik niet ''vol'' kan downen)

Heb overigens windows 7...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Maak van je connecties per torrent eens 100. En totale max iets van 250. Zo heb ik het hier ook in gesteld. 950 is erg veel vandaar ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu gedaan maar heeft niet geholpen.

In het begin gaat hij rap richting 2-3MB/s.....maar daarna zakt hij helmaal terug na 6-700kB/s blijft daar even, dan weer richting 3 soms 4 MB/s. Heel erg onstabiel en variabel dus, ik heb het gevoel dat is me verbinding dichtknijpt of iets dergelijks..

Verbinding is uitstekend en zijn weinig storende routers tussen.
(Met mn eerder G-router was het stabieler)...

Iemand? bvd

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HTTP downloads dan? http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin (Hier kun je wat grote files vinden.)

En probeer eens met een kabel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 21-01-2011 12:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Heb even via die link aantal dingen gedownload.

Draadloos: Gemiddeld 2,5MB/s
Bedraad: Gemiddeld 5,6MB/s

Wil hem natuurlijk wel draadloos gebruiken mn laptop, bedraad is geen optie.....Ik zit een kamer verder dan de router metertje of 6 denk ik...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 12:49 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan zal je de instellingen in je torrrent client moeten aanpassen om veel minder connecties te laten maken. Waarschijnlijk kan de AP in je router die vele connecties gewoon niet aan, of de netwerkkaart misschien (welke dat ook mag zijn...).
Wacht even, scratch that.

Daar HTTP ook traag gaat over draadloos... welke netwerkkaart heb je en zijn de snelheden hetzelfde naast de router? (Zonder muur ertussen.)

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 21-01-2011 13:02 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:58:
Dan zal je de instellingen in je torrrent client moeten aanpassen om veel minder connecties te laten maken. Waarschijnlijk kan de AP in je router die vele connecties gewoon niet aan, of de netwerkkaart misschien (welke dat ook mag zijn...).
Wacht even, scratch that.

Daar HTTP ook traag gaat over draadloos... welke netwerkkaart heb je en zijn de snelheden hetzelfde naast de router? (Zonder muur ertussen.)
Intel(R) WiFi Link 5100 AGN (had eerst een iets verouderde driver geupdate na nieuwste via intel)

Die kaart heb ik...ga dat 2e nu ff checken....

Ging letterlijk naast de router zitten maar nog steeds niet wat het moet zijn heb denk ik 200kB/s winst...Dus muur of geen muur eigenlijk hetzelfde.

Draai gwn de stock firmware de nieuwste overigens (stond er al op)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 13:12 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Wat draai je op de TP-Link, stock of DD-WRT/OpenWRT ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost lijkt het..

Heb tussen apparaat beheer gekeken bij de kaart en dan geavanceerd.

Daar stonden de instellingen bij ''kanaalbreedte-band'' niet op automatisch deze heb ik allebei op automatisch gezet en http gedownload via de link en hij begint gelijk bij 5,6mb/s te downloaden...Dus ik ben weer blij..
Afbeeldingslocatie: http://oi52.tinypic.com/ajldn6.jpg

Aleen nog 1 probleem zie ik bij utorrent hou ik hetzelfde probleem.....

Wel heel iets geholpen maar snelheid blijft hele tijd veranderen van 1,5MB/s en 3,2MB/s schiet hele tijd omhoog en omlaag..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 13:30 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:
Wel heel iets geholpen maar snelheid blijft hele tijd veranderen van 1,5MB/s en 3,2MB/s schiet hele tijd omhoog en omlaag..
Voor torrents ben je qua snelheid natuurlijk wel afhankelijk van anderen...weet je zeker dat daar de oorzaak van jouw probleem niet ligt? Hoe is je torrent client nu ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dat weet ik (ben wel thuis in het torrent wereldje:P) Torrent instellingen heb ik ook in lopen varieeren maar maakt niet heel veel uit ik kom bij lange na niet aan de 5MB/s, prik ik het draadje erin download ik gewoon volluit. Ik denk nu zelf dat het een instelling is in de router? Maar wat weet ik niet....Maja miss is het wat anders?

• lier

lier

MikroTik nerd

lier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:05:
Wat draai je op de TP-Link, stock of DD-WRT/OpenWRT ?

Verwijderd

Topicstarter
........Draai gwn de stock firmware de nieuwste overigens (stond er al op)
Denk ik dit staat er

Firmware Version: 3.12.2 Build 100820 Rel.41891n

Hardware Version: WR1043N v1 00000000

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 13:48 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Dan moet je maar niet naar boven editten...

Een optie om eens met een andere firmware aan de gang te gaan?

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:48:
[...]

offtopic:
Dan moet je maar niet naar boven editten...

Een optie om eens met een andere firmware aan de gang te gaan?
Ja wil ik best proberen zit nu kijken op dd-wrt website, alleen ik ziet dat er staat:

TP-Link TL-WR1043ND 1.1 / 1.4
en
EDIT: Onder op mn router staat dat ik versie 1,8 heb....

Kan ik hem dan wel flashen ofnie?

(Als ik hem dat kan flashen moet ik deze gebruiken::
TP-Link WR1043ND v1.1/v1.4 Firmware: Webflash image tl-wr1043nd-webflash.bin ?? )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 13:59 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices staat bij jouw router "1.x" onder H.W. rev en "WR1043ND v.24 SP2 - build 13972 - 20100223" onder min required DD-WRT version, lijkt me dat het dan ondersteund wordt.

En in het topic specifiek over jouw router: http://www.dd-wrt.com/php...=62217&highlight=wr1043nd

devil-strike
For the 3th time someone know if dd-wrt also working on v1.8
buralien
Hello,

I have v24-sp2 working out of the box on v1.8 device.

Router Model TP-Link TL-WR1043ND
Firmware Version DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std - build 14896
zvereva
Absolutely. I have it working like a charm. Only problem is not being able to send emails with attachments from a wireless client. Otherwise no problems. Use stock firmware.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 21-01-2011 16:15 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
thnx flashen is me gelukt kom nu alleen niet verder dan 1,7MB/s 8)7 Iemand een idee waarom??

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, misschien een idee om je AP en NIC niet op automatisch maar vast op N zetten? Of zijn er apparaten die geen N ondersteunen?

En loop alle instellingen even na, flashen van firmware heeft die waarschijnlijk eruit gegooid.

Oscar Wilde

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 09:31
Standaard bij DD-WRT had ik bij mijn WR1043ND maar een 130 mbit verbinding via wireless. In de router kan je de wireless network mode op ng-mixed zetten, vervolgens kan je dan de channel width op 40 MHz zetten waarmee je de 300mbit 'unlockt'. Ik kan dan over wireless naast de router met ~ 17MB/s bestanden kopieren. Bij de 130mbit was dit ongeveer de helft.

Verwijderd

Topicstarter
hberntsen schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:43:
Standaard bij DD-WRT had ik bij mijn WR1043ND maar een 130 mbit verbinding via wireless. In de router kan je de wireless network mode op ng-mixed zetten, vervolgens kan je dan de channel width op 40 MHz zetten waarmee je de 300mbit 'unlockt'. Ik kan dan over wireless naast de router met ~ 17MB/s bestanden kopieren. Bij de 130mbit was dit ongeveer de helft.
Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd maar zonder succes download blijft haken op 2 MB/s...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ff bij de advance instellingen zitten kijken en heb de snelheid nu richting 5 MB/s gekregen.
Wat ik heb gedaan is het volgende: (bij wireless settings dus) (advance)

Wireless Network Mode: N-G mixed
Channel Width: Turbo 40mhz
Wireless Channel: 4 (bij netwerk kaart ook op 4 gezet)
Short Preamble: Enable
TX Antenna Chains: 1+2+3
RX Antenna Chains: 1+2+3
Sensitivity Range: 300 (default was 2000)

Dit heeft voor mij gewerkt, ik dacht ik zet het ff neer misschien handig voor andere mensen..
Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1