Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Sinds december 2010 ben ik al op zoek naar een monitor. Nu weet ik dat jullie hier een beetje een hekel hebben aan mensen die hier vragen welke monitor ze moeten kopen, maar daar komt het wel op neer.

Ik zit namelijk helemaal vast, zelfs na het lezen van de handleiding. Na het lezen van de handleiding was ik erg enthousiast en ging vol van nieuwe kennis opzoek. Het is mij gelukt om een lijstje van ongeveer 2500 monitors te verkleinen naar een lijstje van approx. 15 monitoren. Wat je dan doet, is uiteraard reviews lezen en benchmarks bekijken. Dat heb ik gedaan, en dan hou je nog steeds een lijstje over van zo'n 15 monitoren, die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Namelijk dit.

Zoals jullie uit de voorkeuren wel op kunnen maken gaat het hier om een monitor die gebruikt gaat worden door een gamer. Ik game niet vaak, maar als ik game let ik wel op de kleine details en ik accepteer geen mankementen. Daarom is het zo moeilijk om een fatsoenlijke monitor te vinden (voor deze prijs). Uiteraard zijn er monitoren die je zekerheid geven zoals de Ultrasharp series, maar die zijn mij gewoon te duur. Ik besteed liever 200-250 euro aan een monitor en hou die 200€ die ik overhoud in m'n zak voor een extra HD5850.

Wat is nu het échte probleem? Dat zal ik je vertellen. De aangevinkte voorkeuren in pricewatch lijst geven monitoren met een score van goed of hoger aan. Ik heb de reviews van deze monitoren gelezen en vaak vertellen die alles maar behalve iets waar ik nou juist zo bang voor ben: input lag. Ik ben van plan om ook een high-dpi muis aan te schaffen en die wil ik natuurlijk wel optimaal benutten en ik wil dus niet tegengewerkt worden door de monitor.

Omdat in de Nederlandse handleidingen (tweakers, hwi e.d), nauwelijks wordt vermeldt wat de ghosting van de monitor is en input lag ook nooit aan de orde komt ben ik op zoek gegaan naar andere, buitenlandse sites. Daar komt input lag en ghosting wel aan de orde, maar helaas alleen bij schermen die moeilijk in Nederland verkrijgbaar zijn.

Ik zit dus helemaal vast en ik weet niet meer hoe ik nu verder moet. Ik zou graag van gamers willen weten op wat voor scherm zij spelen en of daar dan ook enige input lag en/of ghosting op te merken is. De rest kan en zal ik uiteraard zelf opzoeken in reviews.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Is ghosting tegenwoordig nog een issue dan? Ik meende dat alle schermen tegenwoordig toch snel reageerden...

Edit: Je kan toch gewoon de reactietijden opzoeken?
Onder de 8ms wordt algemeen beschouwd als ghosting vrij volgens mij. Anders ga je voor 5ms.
De eerste die ik bekeek uit je lijstje: pricewatch: Samsung Syncmaster BX2431 (willekeurig gekozen) heeft een reactietijd van 2ms.

Edit2: Ik denk dat je dat zelf ook wel had kunnen vinden. Waar ik op gegoogeld heb is:"ghosting" en "reactietijden".
Ik lees net dat input lag niet hetzelfde is als reactietijd. Wikipedia: Input lag Maar om deze te bepalen is dus per beeldscherm wel een aardige testsetup nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door crizyz op 20-01-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ghosting is tegenwoordig een non-issue... en ook qua reactietijden is het zo goed als allemaal prima. Een scherm van 5ms of sneller en je zal echt geen problemen meer gaan ondervinden. Als je echt inputlag cijfers wil weten, dan zal je de hardcore gamer forums in moeten duiken om daarover goede reviews te vinden etc. Alhoewel ook dat tegenwoordig geen echt issue meer is, alhoewel het nog altijd kan verschillen.

Ik zie dat je ook IPS had aangevinkt, maar dat gaat er echt niet bijzitten in die prijs categorie... maar kleurechtheid is bij gaming dan ook veel minder van belang dan inputlag, een TN paneel is nog altijd sneller

Waar je misschien nog wel onderscheid in zou kunnen maken is CCFL backlight of LED... ik zou voor de tweede gaan en dat hakt het aantal mogelijkheden alweer door de helft ;) Als je dan ook nog voor full-LED gaat ipv van edge-LED... dan mag je echt niet meer klagen ;) Dan hou je er nog maar 1tje over, want die andere is nergens te krijgen. Die IIyama schermen hebben eigenlijk nooit een gelikt design, maar zullen qua prestaties vrijwel nooit tegenvalen..

[ Voor 51% gewijzigd door MicGlou op 20-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou in zo'n geval kijken wat ik aan gebruikerservaringen kan vinden op grote webshopsites als www.newegg.com of www.amazon.com .

Daar kun je als het gangbare producten zijn vele tientallen ervaringen lezen van mensen die al zo'n apparaat bezitten. Dikke kans dat die voor jou belangrijke aspecten ook door andere mensen zijn beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
DavidBC schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:49:
....
Ik zit dus helemaal vast en ik weet niet meer hoe ik nu verder moet. Ik zou graag van gamers willen weten op wat voor scherm zij spelen en of daar dan ook enige input lag en/of ghosting op te merken is. De rest kan en zal ik uiteraard zelf opzoeken in reviews.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

David
Heb je al eens bij Hazro gekeken? Binnenkort komen er 27 inch modellen met high res uit, input lag 6 ms voor een prijs goed onder de 500 volgens mij. Hazro.co.uk. Ook getest bij Prad.de

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Hazro HZ27Wa, HZ27Wb en HZ27Wc moeten allemaal nog uit komen en zijn ook nog niet getest door Prad.de (ik zie überhaupt geen Hazro schermen op http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html).

Of ze echt interessanter zullen zijn dan de Dell U2711 en Fujitsu P27T-6 moet ik nog zien.
MicGlou schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:01:
Ik zie dat je ook IPS had aangevinkt, maar dat gaat er echt niet bijzitten in die prijs categorie... maar kleurechtheid is bij gaming dan ook veel minder van belang dan inputlag, een TN paneel is nog altijd sneller
Er zijn wel IPS schermen onder de €260, alleen niet van 24", link.
Waar je misschien nog wel onderscheid in zou kunnen maken is CCFL backlight of LED... ik zou voor de tweede gaan...
Dit soort uitspraken trek ik altijd slecht, waarom zou je voor LED gaan? Dat je voor LED gaat okee, maar DavidBC heeft niks aan dit soort loze uitspraken, elke vorm van argumentatie ontbreekt.

Overigens is LED lang niet altijd beter dan CCFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Kid Jansen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:02:
De Hazro HZ27Wa, HZ27Wb en HZ27Wc moeten allemaal nog uit komen en zijn ook nog niet getest door Prad.de (ik zie überhaupt geen Hazro schermen op http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html).

Of ze echt interessanter zullen zijn dan de Dell U2711 en Fujitsu P27T-6 moet ik nog zien.

[...]

[...]

Dit soort uitspraken trek ik altijd slecht, waarom zou je voor LED gaan? Dat je voor LED gaat okee, maar DavidBC heeft niks aan dit soort loze uitspraken, elke vorm van argumentatie ontbreekt.

Overigens zijn de Hazro schermen wel getest op tftcentral.co.uk, als het goed is gaan deze week de site live, overclockers.co.uk zou deze week de eerste lading binnen krijgen en over 3 weken nog een batch. Internationale kopers zouden gewoon via www.hazro.com kunnen kopen maar ook ocuk (raad ik aan ivm. garantie) .

Dit is een hazro rep:
http://forums.overclocker...?p=18716752&postcount=736

Ze verwachten dat de HZ27Wc zonder scalar en alleen DVI input rond de 400 pond gaat kosten, vind het een mooie prijs!

[ Voor 9% gewijzigd door jporter op 23-03-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dus ehm.... ... er is niet 1 van die 15 beeldschermen waarvan jullie ervaren tweakers zeggen... Die is gewoon beter dan de anderen....:/

Wat ik van de acer van 24? inch heb gehoord/heb gelezen op new-egg is dat die hele zwakke/slechte colour verhoudingen heeft...=/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:02
Er is niet te zeggen 'dat is de beste', omdat monitoren gewoon heel erg persoonsgebonden zijn. Zoals je zelf al hebt ondervonden zijn er heel veel factoren om naar te kijken bij een monitor. Jij vind x en y belangrijk, maar ik vind y met z belangrijk, een ander x en z.

Wat ik je wel van eigen ervaring kan zeggen is dat ik zelf, tot nu toe, op goedkope schermpjes game, en ik heb noot last gehad van enige input lag of ghosting. Je zegt dat je met een hoge dpi muis gaat werken? Ik heb een Logitech G9x (max 5700 dpi), en heb zelfs op instellingen boven de 5k geen last van input lag (dat deze er wel is is een zekerheid, maar dat is dan in zulke kleine mate dat ik het gewoon niet merk).

Je zou inderdaad kunnen kijken naar LED/CCFL. Spaart je een paar euro's in energie kosten en de helderheid kan wel eens verschillen. Als je alle verschillen wilt weten moet je maar wat reviews gaan bekijken met verschillen.

Daarnaast is het enige wat ik nog kan bedenken de esthetiek. Welk scherm vind je mooi, past goed in je kamer, of kan je anderen mee jaloers maken?

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Kid Jansen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:02:

[...]

[...]

Hij is uit, de hazro 27 inch en inderdaad: 399 pond. En te bestellen, ook vanuit nederland.
http://www.hazro.co.uk/index.php

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel leuk, maar ik vind het de kick niet waard. Ik gooi dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.