[VS2010] hoe een installatie upgrade maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:21

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Eerst en vooral: ik twijfelde of dit topic hier paste, of bij software, maar aangezien het software is die ik zelf maak in .NET, dacht ik dat het hier past.

Welnu, ik heb een groot programma gebouwd in .NET.
Dit programma werkt goed, maar er moeten nog zaken aan gebouwd worden.
Ondertussen heb ik het al op verschillende computers geïnstalleerd, zodat de mensen het konden gebruiken.

So far so good, echter als ik nu een nieuwe installatie compileer, wilt deze niet installeren.
Er verschijnt de melding dat de vorige versie eerst moet verwijderd worden.

Ik heb nu al goed zitten zoeken, en ik vind uiteenlopende zaken van dat ik zaken moet meegeven in een .INF bestand tot iets van UpgradeCodes en dergelijke.
Echter vind ik nergens een duidelijke uitleg over hoe ik dit moet doen, daarom dat ik het hier kom vragen.

Ik maak een setup project met Installshield LE (welke nu standaard in VS2010 zit).

Dus: iemand een duidelijke uitleg of een goeie bron waar ik verder mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De gebruiker eerst via add/remove programs je oude prog laten verwijderen geen optie?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in de eigenschappen van de setup "RemovePreviousVersions" op true staan? En heb je version opgehoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Als je het via click once deployment doet gaat dat AFAIK automatisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Guldan op 21-01-2011 12:14 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?