Hoe een digitaal werkbon van Mobile 5 naar Access 2003?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit...

De vraag ik het volgende, ik kan aan een aantal Rugged PDA's komen welke voorzien zijn van Barcode scanning, GSM, Wlan etc.
Momenteel vullen de monteurs een werkbon in voor inspectie bezoeken die ze uitvoeren, dit wordt op kantoor overgetypt in een access database. Nu vroeg ik mij af of ik door middel van VPN / Webdesign? Access mobile?
De data direct van de klus realtime in access kan krijgen. Ik weet dat er legio pakket aanbieders zijn voor dit soort oplossingen. Maar benieuwd of ik zelf iets in elkaar kan zetten.

Mobile access programma's zijn allemaal niet van microsoft,
zoals, Pendragon Forms, en DB anywhere.

Wat is wijsheid? Wat is veilig? wat is werkbaar?
Wie kan me op weg helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:12
Het meest simpele zou bijvoorbeeld e-mail kunnen zijn. Als je de werkbon per mail naar de PDA stuurt en de medewerker doet een reply met de juiste informatie, bijvoorbeeld in een soort template ingevoerd, dan kan dat vrij eenvoudig weer ingelezen worden.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.access-program...s/showthread.php?t=102238

Zo kan je al mailtjes inlezen. Je kan tevens eenvoudig de geldigheid checken en anders een e-mail terugsturen dat de invoer niet klopt.

Het voordeel is met name dat de verbinding niet noodzakelijk is en dat het niet per direct verzonden wordt maar wel als je bereik hebt.

Eventueel kan je een simpel programma maken wat de vragen stelt die ingevoerd moeten worden en dan de mail verzenden.

Een stap verder is het maken van een applicatie waarmee je dit proces kan stroomlijnen. Je zal vrijwel altijd een back-up mogelijkheid moeten hebben als je geen verbinding hebt. Dat sowieso genomen kan je dus een app ontwikkelen die kijkt of er verbinding is en vervolgens de juiste informatie ophaalt of verzend. Die verbinding kan je op diverse manieren leggen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:49:
Momenteel vullen de monteurs een werkbon in voor inspectie bezoeken die ze uitvoeren, dit wordt op kantoor overgetypt in een access database. Nu vroeg ik mij af of ik door middel van VPN / Webdesign? Access mobile?
De data direct van de klus realtime in access kan krijgen. Ik weet dat er legio pakket aanbieders zijn voor dit soort oplossingen. Maar benieuwd of ik zelf iets in elkaar kan zetten.
VS2008 heeft emulators voor WM5 zodat je ook Mobile applicaties compleet met een portable SQL versie kunt maken die via een subscription op een bestaande database kunnen syncen.

Is maar een ideetje..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device