Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem COM-USB converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een probleem met de verbinding tusen een randapparaat en computer waar ik al weken mee bezig ben en maar geen oplossing voor kan vinden:

De bedoeling is een weegschaal aan de computer te hangen, met de seriële kabel is dit geen enkel probleem, werkt gewoon. :)

Echter zul je zien dat deze poort al bezet is, dus dacht ik dit wel effe met een USB-RS232 converter kabel te verhelpen, niet dus... :-(

Drivers van de kabel geïnstalleerd, bij apparaatbeheer COM2 toegekend, instellingen als bitrate etc overgenomen zoals deze ook in de weegschaal ingesteld staan.

Ga ik nu naar de hyperterminal om de verbinding te testen, zegt deze in 1e instantie "Kan COM2 niet openen. Controleer poortinstellingen. Vervolgens beeïndig ik de verbinding (in de hyperterminal), maak een nieuwe aan (met exact dezelfde instellingen als zojuist) en de verbinding kan plots wel gemaakt worden en vanaf dan kan ik ook gewoon gegevens uitlezen.

Dit ritueel moet ik dus elke keer uitvoeren nadat de computer opgestart/herstart is, bij aan/afmelden blijft de verbinding wel oké...

Ik heb al in de BIOS gekeken, verschillende nummers van COM-poorten gebruikt, meegeleverde drivers van converterkabel voor zowel Win98 als XP geprobeerd, tussen de Windows Services gekeken of hier iets Automatisch moest starten ipv Handmatig, 2 verschillende type weegschalen gebruikt, zowel computer als laptop geprobeerd, maar dat maakte allemaal geen verschil. :(

Zoals ik het zie lijkt het ergens in de software kant te zitten, aangezien na de 2e x de verbinding te testen met hyperterminal het wel altijd lukt. Iemand een idee waar ik deze blokkade moet zoeken? :?

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:43
Voor zover ik het begrepen heb, werkt zo'n convertor niet goed met 8- of 16-bit software. Als dus je weegschaalprogramma in 8 of 16 bit geschreven is, jammer... Eventueel een PCI-com kaartje?

BVB: http://cbm.click2shop.be/...5.ASP?searchstr=PCI+RS232

[ Voor 18% gewijzigd door Kerberos84 op 20-01-2011 18:07 ]

No Gillette, No Minette

Verwijderd

Topicstarter
Het programma waarmee uiteindelijk gewogen wordt werkt prima; maar ook hier geldt weer, zolang ik maar weer via de hyperterminal die verbinding tot 2x toe gestart heb...

Ik heb inderdaad ook al gekeken naar zo'n pci-kaartje voor extra seriële poorten, maar er is helaas geen ruimte meer in de systeemkast; dus dat betekent een heel nieuwe pc...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MIschien moet je beide com poorten even compleet disabelen in het bios
en wat ook de moeite loont is de hidden devices wegknikkeren (com1 etc)

At command prompt, type set devmgr_show_nonpresent_devices=1, and then press ENTER. Type Start DEVMGMT.MSC, and then press ENTER. Click View, and then click Show Hidden Devices.

Iperf