Toon posts:

Macbook defect, hdd intact, backup maken?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Door een ongelukje van de katten die met een bloemenvaas speelde is mijn macbook verdronken.

Macbook weggebracht naar een erkend servicebedrijf, conclusie: 1200 euro schade.

Ofterwel weggooien.
Nu heb ik ze gevraagd of ze de harde schijf nog konden benaderen en dus mijn bestanden konden redden, nee ging niet harde schijf ook kapot etc. je kent het wel.

Nu heb ik zelf de hdd eruit gehaald, aan een windows xp machine gehangen, macdrive 8 geinstalleerd en voila, alles toegankelijk... 8)7

Nu doe ik iig even heel simpel de complete schijf kopieren naar een externe hdd zodat ik zowiezo nog overal aan kan komen mocht die er toch onverwachts mee ophouden.
Maar op het oog van een nieuwe macbook, hoe kan ik alles het beste hierna nogmaals opslaan zodat het weer geimporteerd kan worden in een nieuwe machine en ik niet alles opnieuw hoef te installeren? is dit uberhaupt mogelijk?

alvast bedankt

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
Zelf heb ik dit een keer meegemaakt, alleen had ik last van een goed glas Duvel })

Ik heb een externe SATA-Tray gekocht, die kan je aansluiten via USB. Uitgaande dat je een andere Mac koopt kan je je HDD zo in je nieuwe gooien, en verder gaan, of je plaatst je oude in de cradle, en dan kan je gewoon je gemounte disk benaderen vanaf je nieuwe klapdoos.

Wel zuur overigens ;( Zijn altijd dure grappen :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 15:44
schijfje in een externe bay steken zodat het via usb of firewire toegankelijk is.

bij een vers geinstalleerde mac importeer je je instellingen en bestanden via migration assistant (onder utilities)

of gewoon je hdd kopieren naar je nieuwe, voordeel van osx is dat het hardware onafhankelijk werkt,
dus nieuwere macbook is geen probleem.
(wel opletten van eventuele slechte sectoren op je schijf in dat geval)

[ Voor 2% gewijzigd door dark.druicca op 20-01-2011 17:52 . Reden: typfouten ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je schijf nog werk zodra je je nieuwe macbook hebt kun je de schijf clonen met Carbon copy cloner of super duper. Werkt prima meemt alleen de bootcamp niet mee. Die moet je dan weer klonen met een windows tool zoals ghost.

En even een vraagje in eigen belang... Wat doe je met de overgebleven hardware van de macbook?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
Overigens zijn er genoeg gratis tooling beschikbaar voor het overzetten in de mac zelf. Mocht je geinteresseerd zijn dan moet ik even kijken hoe het ook alweer heette.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dat zeg ik Carbon Copy Cloner en Super Super zijn ook gewoon gratis.

http://www.bombich.com/
http://www.shirt-pocket.c...uperDuperDescription.html

Ghost uiteraard niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!
Roman schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:46:
En even een vraagje in eigen belang... Wat doe je met de overgebleven hardware van de macbook?
Eerst even met de verzekering praten over de inboedelverzekering wat daarmee kan, mocht de laptop niet ingenomen worden dan hoor ik graag van jou wat je plan is en wat het je waard is ;)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

d:)b

Ik heb extra een katten clausule in bij mijn verzekering.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij nog een tip geven voor het kopieren van bestanden van een mac schijf naar een windows pc ( externe hdd die ook al hsf is geformateerd)

Gaat tergend langzaam, en ik krijg om de haverklap een foutmelding dat er iets beveiligd was dus het kopieren mislukt..

Moet ik dan met iets als ghost gaan werken zodat ik gewoon een soort image ervan maak?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nu is het vertrouwen helemaal nul tegenover dat bedrijf
Ik dacht, zal het gewoon nog eens proberen.

aanknopje induwen... grijs scherm en een mapje met een vraagteken, dat is nieuw!

snow leopard cdtje erin, starten met c ingedrukt en we hebben al geluid en een grijs scherm met apple logo...

schiet mij maar lek!
Pagina: 1