Zojuist even een wandeling gemaakt door de Ooijpolder hier, en ik dacht best wat aardige plaatjes te hebben geschoten van o.a. de reflectie van de ondergaande zon op het water. Voor deze plaatjes, en nog wat andere, had ik sluitertijden van zo'n 1/1000 à 1/2000 s gebruikt. Die zouden prima scherp moeten zijn, zou je denken. Dat viel dus tegen; het leken wel handheld plaatjes op 1/5 of zo.
Nu had ik Image Stabilization (IS) op mijn lenzen (Canon EF-S 17-85 en 55-250) aanstaan, zoals ik eigenlijk altijd heb als ik niet vanaf statief schiet. Kan het zijn dat de IS motion blur geeft op hele korte sluitertijden? Ik heb even gegoogled en vond wel wat hierover (iemand op een ander forum die hetzelfde probleem leek te hebben met een Nikon-lens), maar erg weinig.
Nu had ik Image Stabilization (IS) op mijn lenzen (Canon EF-S 17-85 en 55-250) aanstaan, zoals ik eigenlijk altijd heb als ik niet vanaf statief schiet. Kan het zijn dat de IS motion blur geeft op hele korte sluitertijden? Ik heb even gegoogled en vond wel wat hierover (iemand op een ander forum die hetzelfde probleem leek te hebben met een Nikon-lens), maar erg weinig.