Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

Topicstarter
Ik heb hier thuis meerdere computers die ik op afstand kan laten opstarten d.m.v. WOL. Dit werkt allemaal uitstekend, ook wanneer de computers volledig zijn afgesloten.

Nu ben ik met een computer bezig die in het buitenland gebruikt gaat worden in een vakantiehuis. Deze zal dus regelmatig gebruikt gaan worden door huurders. Om de computer helemaal up to date te en schoon te houden, wil ik regelmatig de computer bijhouden/controleren (vanuit nederland), zodat huurders geen problemen ondervinden. Voor het opstarten van WOL over internet heb ik al een oplossing (Linksys met DD-WRT).

Deze computer heb ik in mijn thuis netwerk werkend met WOL, echter werkt dit ALLEEN uit standy/slaapstand/sluimerstand(S3/S4). Wanneer de computer volledig afsluit werkt dit niet (S5).
Nu weet ik dat er al heel veel topics over dit probleem gaande zijn, maar mijn probleem is anders. het werkt gewoon écht niet.

ik heb het volgende gedaan om het werkend te krijgen:
ACPI instellingen in BIOS: PCI Devices Power On: Enabled
Boot settings Configuration in BIOS: Boot From Onboard LAN: Enabled
In eigenschappen van netwerkcontroller in windows:
Activeren na Magic-Pakket: Ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst: Ingeschakeld

Voor de duidelijkheid; de lampjes van de netwerkkaart blijven branden.

Ik heb gezocht op internet naar soortgelijke problemen en kwam continu terecht op de ACPI instellingen, die ik dus al goed heb staan. Wat me echter wel opviel is dat in de eigenschappen van de netwerkcontroller bij de meesten ook de optie: "herstarten vanuit afsluiten" vermeld staat, wat inhoudt dat de computer vanuit uitgeschakelde toestand kan starten (en niet alleen vanuit S5?). Dit staat bij mij niet vermeld, heb ik een andere driver nodig? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Mijn moederbord is een Asrock N68PV-GS (BIOS v.2) met een Nvidia Nforce networking Controller.

Zie onderstaande afbeeldingen voor meer info.
ACPI instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hockey-foto.nl/opslag/got/ACPI.jpg
Boot settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.hockey-foto.nl/opslag/got/Bootsettings.jpg
BIOS info:
Afbeeldingslocatie: http://www.hockey-foto.nl/opslag/got/BIOSinfo.jpg
Nvidia networking controller:
Afbeeldingslocatie: http://www.hockey-foto.nl/opslag/got/nvidia.jpg
Slaapstand instellingen:
* het maakt hier niet uit wat ik instel. als ik het uitvink werkt het ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.hockey-foto.nl/opslag/got/nvidia2.jpg

Wie o wie kan mij verder helpen?

[edit 1]
Zojuist de BIOS ogeflashed naar P2.00 . Buiten het feit om dat het opstarten nu vééél sneller gaat nog steeds geen via WOL opstartbare pc wanneer volledig afgesloten(S5). Vanuit Standby/Sluimerstand wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126285 op 21-01-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 19:29
heb je al geprobeerd de nieuwste "Nvidia Nforce networking Controller" Drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
skoolhaas schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:17:
heb je al geprobeerd de nieuwste "Nvidia Nforce networking Controller" Drivers te installeren?
yesss. De nieuwste drivers staan er reeds op (15.49 WHQL). Op de specificaties van de Asrock site staat vermeld dat er een Realtek 8211CL chip in hoort te zitten en ook daar heb ik de drivers van opgezocht. Deze worden helaas geweigerd bij de installatie. Ik hoopte dat daar meer instelfuncties in zouden zitten namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:34

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 126285 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:32:
[...]

yesss. De nieuwste drivers staan er reeds op (15.49 WHQL). Op de specificaties van de Asrock site staat vermeld dat er een Realtek 8211CL chip in hoort te zitten en ook daar heb ik de drivers van opgezocht. Deze worden helaas geweigerd bij de installatie. Ik hoopte dat daar meer instelfuncties in zouden zitten namelijk :-)
Ik vraag me af of het motherboard wel wake on lan vanaf S5 ondersteunt.
Uit de manual:
PCI Devices Power On
Use this item to enable or disable PCI devices to turn on the system from the
power-soft-off mode.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Glewellyn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:
Ik vraag me af of het motherboard wel wake on lan vanaf S5 ondersteunt.
Uit de manual:
Power-soft-off is toch hetzelfde als S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 07:34

Glewellyn

is er ook weer.

Nielson schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:46:
[...]
Power-soft-off is toch hetzelfde als S5?
Duh! 8)7

Ben toe aan weekend geloof ik.

edit:
Nog even een vraag aan TS: Hoe is de machine aangesloten op je netwerk, en hoe verstuur je het magic packet?

[ Voor 22% gewijzigd door Glewellyn op 21-01-2011 12:55 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glewellyn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Duh! 8)7

Ben toe aan weekend geloof ik.

edit:
Nog even een vraag aan TS: Hoe is de machine aangesloten op je netwerk, en hoe verstuur je het magic packet?
haha :P De computer is aangesloten via een Gbit Netwerk Switch van Netgear verbonden aan een netgear WNDR3700 router. Op diezelfde switch zijn 2 andere computers aangesloten die wel werken vanuit S5.
Ik verstuur de magic packtets m.b.v. WOL.EXE - Wake-On-Lan Utility. tja, zo heet ie :-P Hij komt van Gammadyne Corporation. overigens als ik via mijn Linksys WRT54G met DD-WRT software een magic packet verstuur werkt het ook niet (en met de andere pc's wel).

p.s. Ik had dat stukje vanuit de manual ook al gelezen, dus ga er van uit dat het wel moet werken? ik ben nu trouwens met die drivers aan het knooien. Ik zag dat de driver die erop stond van Windows Corporation was. Nu probeer ik die drivers die nvidia biedt handmatig te overschrijven, alleen kom daar nog niet echt uit. Ik krijg de Nvidia drivers niet geinstalleerd, de Microsoft drivers wel 8)7

[FINAL EDIT:]
problem solved!! Na heel veel geknooi heb ik het werkend gekregen. De schuldige was de driver van Microsoft. Deze gaf om een bepaalde reden zichzelf zo'n hoge prioriteit dat ik er geen enkele andere driver over heen kan instaleren, ook de driver niet van NVIDIA (omdat deze ouder was). Ik heb vervolgens via een miniwindows XP de microsoft driver bestanden verwijderd en deze overschreven met die van Nvidia. computer opnieuw opgestart met resultaat: geen netwerkdrivers gevonden. het werkte nog niet! Toen een WLAN stickje geinstalleerd en drivers gezocht via windows update. Bij het zoeken op de computer werd de juiste driver opeens wel gevonden, warrempel met de nvidia driver die ik al dagen probeer de installeren! haha :P Windows toch :P Plots verscheen in geavanceerd de optie: Start from Shutdown, en die heb ik op 'enabled' gezet. probleem opgelost! Werkte in één keer. Wat raar dat die optie trouwens niet aanwezig is in de driver van Windows. }:O

Bedankt voor de hulp! _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 126285 op 21-01-2011 13:41 ]

Pagina: 1