Ik heb hier thuis meerdere computers die ik op afstand kan laten opstarten d.m.v. WOL. Dit werkt allemaal uitstekend, ook wanneer de computers volledig zijn afgesloten.
Nu ben ik met een computer bezig die in het buitenland gebruikt gaat worden in een vakantiehuis. Deze zal dus regelmatig gebruikt gaan worden door huurders. Om de computer helemaal up to date te en schoon te houden, wil ik regelmatig de computer bijhouden/controleren (vanuit nederland), zodat huurders geen problemen ondervinden. Voor het opstarten van WOL over internet heb ik al een oplossing (Linksys met DD-WRT).
Deze computer heb ik in mijn thuis netwerk werkend met WOL, echter werkt dit ALLEEN uit standy/slaapstand/sluimerstand(S3/S4). Wanneer de computer volledig afsluit werkt dit niet (S5).
Nu weet ik dat er al heel veel topics over dit probleem gaande zijn, maar mijn probleem is anders. het werkt gewoon écht niet.
ik heb het volgende gedaan om het werkend te krijgen:
ACPI instellingen in BIOS: PCI Devices Power On: Enabled
Boot settings Configuration in BIOS: Boot From Onboard LAN: Enabled
In eigenschappen van netwerkcontroller in windows:
Activeren na Magic-Pakket: Ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst: Ingeschakeld
Voor de duidelijkheid; de lampjes van de netwerkkaart blijven branden.
Ik heb gezocht op internet naar soortgelijke problemen en kwam continu terecht op de ACPI instellingen, die ik dus al goed heb staan. Wat me echter wel opviel is dat in de eigenschappen van de netwerkcontroller bij de meesten ook de optie: "herstarten vanuit afsluiten" vermeld staat, wat inhoudt dat de computer vanuit uitgeschakelde toestand kan starten (en niet alleen vanuit S5?). Dit staat bij mij niet vermeld, heb ik een andere driver nodig? Zie ik misschien iets over het hoofd?
Mijn moederbord is een Asrock N68PV-GS (BIOS v.2) met een Nvidia Nforce networking Controller.
Zie onderstaande afbeeldingen voor meer info.
ACPI instellingen:

Boot settings:

BIOS info:

Nvidia networking controller:

Slaapstand instellingen:
* het maakt hier niet uit wat ik instel. als ik het uitvink werkt het ook niet.

Wie o wie kan mij verder helpen?
[edit 1]
Zojuist de BIOS ogeflashed naar P2.00 . Buiten het feit om dat het opstarten nu vééél sneller gaat nog steeds geen via WOL opstartbare pc wanneer volledig afgesloten(S5). Vanuit Standby/Sluimerstand wel.
Nu ben ik met een computer bezig die in het buitenland gebruikt gaat worden in een vakantiehuis. Deze zal dus regelmatig gebruikt gaan worden door huurders. Om de computer helemaal up to date te en schoon te houden, wil ik regelmatig de computer bijhouden/controleren (vanuit nederland), zodat huurders geen problemen ondervinden. Voor het opstarten van WOL over internet heb ik al een oplossing (Linksys met DD-WRT).
Deze computer heb ik in mijn thuis netwerk werkend met WOL, echter werkt dit ALLEEN uit standy/slaapstand/sluimerstand(S3/S4). Wanneer de computer volledig afsluit werkt dit niet (S5).
Nu weet ik dat er al heel veel topics over dit probleem gaande zijn, maar mijn probleem is anders. het werkt gewoon écht niet.
ik heb het volgende gedaan om het werkend te krijgen:
ACPI instellingen in BIOS: PCI Devices Power On: Enabled
Boot settings Configuration in BIOS: Boot From Onboard LAN: Enabled
In eigenschappen van netwerkcontroller in windows:
Activeren na Magic-Pakket: Ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst: Ingeschakeld
Voor de duidelijkheid; de lampjes van de netwerkkaart blijven branden.
Ik heb gezocht op internet naar soortgelijke problemen en kwam continu terecht op de ACPI instellingen, die ik dus al goed heb staan. Wat me echter wel opviel is dat in de eigenschappen van de netwerkcontroller bij de meesten ook de optie: "herstarten vanuit afsluiten" vermeld staat, wat inhoudt dat de computer vanuit uitgeschakelde toestand kan starten (en niet alleen vanuit S5?). Dit staat bij mij niet vermeld, heb ik een andere driver nodig? Zie ik misschien iets over het hoofd?
Mijn moederbord is een Asrock N68PV-GS (BIOS v.2) met een Nvidia Nforce networking Controller.
Zie onderstaande afbeeldingen voor meer info.
ACPI instellingen:

Boot settings:

BIOS info:

Nvidia networking controller:

Slaapstand instellingen:
* het maakt hier niet uit wat ik instel. als ik het uitvink werkt het ook niet.

Wie o wie kan mij verder helpen?
[edit 1]
Zojuist de BIOS ogeflashed naar P2.00 . Buiten het feit om dat het opstarten nu vééél sneller gaat nog steeds geen via WOL opstartbare pc wanneer volledig afgesloten(S5). Vanuit Standby/Sluimerstand wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126285 op 21-01-2011 00:43 ]