Tele2 Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
Ik heb al een behoorlijke tijd een probleem met tele2.

En heb het nu wel gehad met tele2.
Ik kan geen bestanden groter dan 0.5 MB uploaden want de verbinding valt te vaak weg.
Ook downloaden van updates en dergelijke lukt hierdoor niet.
De tv hapert er is geen MSN mogelijk.

Ik heb hier 4x lang over gebeld maar 0,0 hulp van hun kant. Ik word er helemaal gek van want ik moet er nog 7 maanden mee verder.

Ze kunnen mij niet vertellen wat het probleem is, en er wordt eigenlijk niks gedaan dus.

Ik wou nu wel laten ontbinden vanwege het feit dat men niet nakomt wat mij beloofd is, wordt ik erop gewezen dat ik eerst weer met de technische dienst moet bellen.

Kortom, zijn er mensen die dezelfde problemen hebben gehad? of misschien een idee hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat voor een verbinding gaat het?

draadloos, kabel?
is het alleen een modem of tevens een router?
om hoeveel computers gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het gaat om een adsl verbinding van tele2

Het maakt niet uit of via kabel of wireless is.
Het gaat om 2 mac's
Maar het maakt niet uit of er 1 of 2 aanstaan

Edit: er zit geen router tussen.

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 20-01-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die verbinding verbreekt dus steeds... Dat zou het modem kunnen zijn maar ook de verbinding tussen modem en aansluitpunt. Denk aan bekabeling/splitte.r haal eventueel een splitter er tussenuit.

Mocht dit niet helpen dan zou Tele2 hier wat mee moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Modem is al een keer vervangen. verbinding van isra punt naar modem is 15cm lang en zit niks tussen.

Tele2 zegt er verder niks mee te kunnen, als zij "meten" zeggen ze dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
Misschien het kanaal van je wireless modem wijzigen.

Gewoon internet browser starten en dan je IP adres in de adres balk. En dan je gebruikers naam en wacht woord in voeren. Daarna naar advanced en dan kanaal van modem. meestal staat ie op auto of op 11

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ook me channel al gewijzigd.
Maar dat zou ook niet mogen uitmaken over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:42:
Ook me channel al gewijzigd.
Maar dat zou ook niet mogen uitmaken over de kabel.
Klopt, was ook mijn eerste gedachte maar met bekabeld verbinden maakt dat dus geen reet uit.

virusscanners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mac, dus nee er zit geen scanner tussen. (ik weet dat het kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kan het aan het isra punt liggen? of bekabeling in het huis? (isra komt bij de woonkamer meteen binnen)
En bij wie ligt die verantwoordelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus51
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

Mail Tele2 met als bijlagen screenshots van mislukte uploads/downloads maak ze ff groter dan die 0.5 MB indien dit mislukt

Maar ook telefoon van Tele2 zoja die doet het zonder probs ?

Want als je met de technische dienst moet bellen . Dan simpel de overeenkomst beeindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Teun, ik heb hetzelfde probleem. Ik ben al 5 jaar een Tele2 klant. Het laatste jaar heb ik ook dat ik geen grote bestanden kan downloaden. De verbinding kapt er gewoon mee. Ik heb alles geprobeerd.
Ik heb ook een Dreambox. Dit verliest ook steeds om de haverklap de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er inderdaad technische problemen blijven bestaan en Tele2 wil hier niet bij helpen dan moet het contract wel te beëindigen zijn om technische redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ga morgen er wel weer is achteraan.
Lijkt erop dat ze je als klant gewoon zo lang bezig willen houden tot je de moed opgeeft en het erbij laat zitten.

Ik heb al veel providers gaat had, maar tele2 spant de kroon wat klant onvriendelijkheid de kroon!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
kneusteun schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:
Ik ga morgen er wel weer is achteraan.
Lijkt erop dat ze je als klant gewoon zo lang bezig willen houden tot je de moed opgeeft en het erbij laat zitten.

Ik heb al veel providers gaat had, maar tele2 spant de kroon wat klant onvriendelijkheid de kroon!!!
Ieder zo zijn ervaring. Ik ben juist weer minder te spreken over KPN/Telfort/Hi.
Maar positieve ervaring met Tele2 en Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met Providers zijn dan ook altijd incidenteel, het is vooral afhankelijk van je locatie en je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Zelfde probleem gehad, 1 jaar perfect internet gehad daarna laten meeverhuizen naar andere stad.
Daar herkende ik het internet niet meer terug, connecties vielen weg.. gamen en chats waren nagenoeg niet te doen.

Heb toen ook een snelle pingtest gedaan, en inderdaad veel time-outs. Dit natuurlijk ook gedaan met andere pc's en hubs/kabels. Bij de klantenservice gingen ze het ook "meten" en de connectie was volgens hun gewoon goed. Na nog is aantal keer resetten en nog is een nieuwe router proberen van tele2 heb ik het vervolgens opgezegd. Kon ook kpn erbij halen, maar dat zag ik niet zo zitten want geen idee hoe ze het dan testen.. en kon het maandelijks opzeggen na een jaar dus daar wel geluk mee.

Nu bij andere provider en geen problemen meer. Probleem lag dus zeker bij tele2 en niet de bekabeling oid.
Prima, goedkope provider verder.. behalve als je dit probleem hebt...

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06

lier

MikroTik nerd

Zou je eens wat (relevante) informatie willen posten?
Zoek eens in het modem waar je de status kan vinden en geef dat eens terug. Met name signaal ruis verhouding (SN) kan erg interessant zijn.
Ik heb hier 4x lang over gebeld maar 0,0 hulp van hun kant. Ik word er helemaal gek van want ik moet er nog 7 maanden mee verder.

Ze kunnen mij niet vertellen wat het probleem is, en er wordt eigenlijk niks gedaan dus.

Ik wou nu wel laten ontbinden vanwege het feit dat men niet nakomt wat mij beloofd is, wordt ik erop gewezen dat ik eerst weer met de technische dienst moet bellen.
Ik neem aan dat een van deze vier keer je de technische dienst hebt gesproken...wat is hier exact besproken en welke afspraken heb je met ze gemaakt?

Is er misschien nog een firmware update voor je modem beschikbaar?
Over welk modem praten we?

Is tijdens de problemen met Internet nog wel een goede verbinding met de router?
Kan je je netwerk kaart nog eens vast instellen op 100Mb FD (of desnoods 10Mb HD) en controleren of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt?

Oftewel, weet je 100% zeker dat het niet aan jou netwerk ligt!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Modem is de standaard davolink.

Status van de modem is niks anders dan dat er internet connectie is. (ding kan ook niet veel meer, geen log ofzo)

Ik heb ook alles wat tele2 zei geprobeerd, nieuwe modem van hun erachter. de kabel vanaf isra punt naar modem vervangen.
Deze kabel vanaf isra punt is 15cm lang en niks geen splitters.
Ook me computer met 3 verschillende kabels (kosrte kabels) aangesloten.

Tijdens de problemen met internet is de verbinding met de modem er nog wel gewoon.
Kan je je netwerk kaart nog eens vast instellen op 100Mb FD (of desnoods 10Mb HD) en controleren of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt?"
Geen idee hoe ik dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Tele2 modems zijn door tele2 helemaal dichtgespijkerd helaas. alle interesante info als intrainwaardes s/r verhoudingen zijn niet te zien door de gebruikers.

Wil je er van af kan je een ingebrekestellings procedure starten.
Dat is een van de opties iig die wij aanraden aan de gedupeerden op Tele2.gebruikers.eu iig.
Tele2 is de laatste tijd heel hard op weg in een neergaande spiraal met hun diensten......
Er wordt iig steeds meer en meer geklaagd. (klachten percentage bij tele2.nl ligt inmiddels boven 2.5% en daar zijn ze bij Tele2.se totaal niet bij mee iig)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt een ander modem, andere kabels, wel en niet bedraad geprobeerd. Het zou nog aan de computers of het OS kunnen liggen. Probeer eens of de problemen er ook zijn met een ander of schoon OS. Start eens op met een Ubuntu cd of usb-stick en of de problemen daar ook zijn. Als het met Ubuntu wel werkt, dan een kale Mac install, als dat niet werkt dan is jouw configuratie uit de pas gegroeid. Als het op op Ubuntu en een kale mac install ook niet werkt dan iemand van Tele2 laten komen.

Ik ken de mac niet maar neem even aan dat je daar ook met een Ubuntu cd'tje kan starten. Anders een i386-compatible laptop of pc lenen en het daar mee proberen.

Tele2 is nu een paar jaar mijn isp en ik heb geen reden om over te stappen. Kan natuurlijk een lokaal of wijk probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het ligt niet aan OS denk ik, want op beide iOS'en heb ik het ook.
Ook bij een net nieuwe iphone 4.

Ook mensen met windows machine die langs droppen, laptops etc.

Maar ik zal het is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:09
BelJoost schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:31:
Je hebt een ander modem, andere kabels, wel en niet bedraad geprobeerd. Het zou nog aan de computers of het OS kunnen liggen. Probeer eens of de problemen er ook zijn met een ander of schoon OS. Start eens op met een Ubuntu cd of usb-stick en of de problemen daar ook zijn. Als het met Ubuntu wel werkt, dan een kale Mac install, als dat niet werkt dan is jouw configuratie uit de pas gegroeid. Als het op op Ubuntu en een kale mac install ook niet werkt dan iemand van Tele2 laten komen.

Ik ken de mac niet maar neem even aan dat je daar ook met een Ubuntu cd'tje kan starten. Anders een i386-compatible laptop of pc lenen en het daar mee proberen.

Tele2 is nu een paar jaar mijn isp en ik heb geen reden om over te stappen. Kan natuurlijk een lokaal of wijk probleem zijn.
Met twee onafhankelijke mac's is de kans dat het probleem op je computer ligt in deze situatie zo onwaarschijnlijk dat je je deze moeite mijns inziens kan besparen. Je hebt je klantdomein tot zover mogelijk uitgesloten, tele2 zal actie voor je moeten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Kan het niet zo zijn dat de intrain waardes van het modem te hoog zijn? Dus dat wanneer jij bijvoorbeeld op max snelheid iets aan het uploaden/downloaden bent dat er packet loss ontstaat?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baiko schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:42:
Kan het niet zo zijn dat de intrain waardes van het modem te hoog zijn? Dus dat wanneer jij bijvoorbeeld op max snelheid iets aan het uploaden/downloaden bent dat er packet loss ontstaat?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zoiets komt eerder voor mij een te lage snelheid.
Pagina: 1