Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 13:29
hallo, ik heb onlangs een nieuw mobieltje gekocht (jim2 foon, cheap ass dual-sim mobieltje, gewoon omdat 't kan :P).

maar d'r zit een aansluiting op die ik niet ken (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_k_Yz1UuiHaI/TThWtswEEEI/AAAAAAAAASs/g6sK8VZI2xo/DSCF8096.JPG

reden dat ik wil weten waar die voor is:

ik zou graag 'n adaptertje willen hebben van connector x naar 3.5 jack zodat ik mijn eigen oordopjes koptelefoon kan d'rop kan gebruiken. ook zou 't handig zijn als ik 'm op m'n pc kan aansluiten.

de connector word overigens niet gebruikt voor opladen (daar is zo'n gouwe ouwe nokia oplader voor).

als iemand d'rmee zou kunnen helpen zou dat top zijn :)

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Verwijderd

micro usb dus ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 16:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

wouw het net gaan verbeteren :P had dr namelijk op gegoogled omdat ik niet zeker was welke van de twee het moest zijn :P

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
Da's dan ws een datakabel oid. Elke telefoonfabrikant heeft ongeveer zijn eigen soorten en maten. En sommigen meerdere.

Zelf deed 'ie me denken aan een samsung connector. http://ecx.images-amazon....8BeprrL._SL500_AA300_.jpg of zoiets.

Maar ook SE heeft zo'n wat platter raar stekkertje.

edit:
Of natuurlijk micro-usb, al vind ik 'm op de foto ten opzichte van die euro dan wel erg groot...
* wheez50 failt hier ff.

edit 2: http://www.google.com/images?hl=nl&xhr=t&q=pcb200bse <-- zo'n type datakabel dus.

[ Voor 27% gewijzigd door wheez50 op 20-01-2011 16:49 ]

• kingtim
eehm. micro usb is het niet gok ik. (of mijn kennis van stekkertjes is echt beroerd).
want micro usb heeft toch 5 pinnen?

'k weet dat 't niet heel duidelijk te zien is op de foto maar deze heeft d'r minstends 10 volgens mij (m'n zicht is ook niet meer 100% dus 't precieze aantal kan ik niet zo 123 zeggen :P).
hij lijkt idd wat meer op de samsung connector van wheez50 maar die is eigenlijk weer wat te fors.

ik zal ff een hogere res foto maken met 'n lineaal d'rnaast. momentje :P

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:03
kingtim schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:51:
eehm. micro usb is het niet gok ik. (of mijn kennis van stekkertjes is echt beroerd).
want micro usb heeft toch 5 pinnen?
Klopt, micro usb is het in ieder geval niet. Heb je al eens op dealextreme e.d. gekeken voor een kabeltje speciaal voor de jim2 foon?
Dit lijkt me namelijk geen standaard kabeltje maar iets fabrikant-specifiek.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Doet me echt heel erg denken aan samsung..

http://justcellaccessories.com/images/headset-samsung.jpg

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 12:50
Het lijkt wel verdacht veel op de kabeltjes die samsung gebruikte tot ongeveer 3 jaar geleden. Mijn E900 lijkt precies dezelfde aansluiting te hebben.

• kingtim
jaaah. dat lijkt er meer op :).
ik heb even gemeten: het connectortje is ongeveer 7.5 mm breed. kan dat dan nog steeds kloppen met die e900 connector? (op dealextreme hebben ze 'n adaptertje wat lijkt te passen maar maten zijn zo lastig in te schatten op foto's...).

wat betreft zoeken naar jim2 foon. hij's nogal... exclusief (laat het veel chiquer klinken dan dat 't is). zo veel word ie niet verkocht volgens mij. en in de handleiding staat niks over de verschillende connectoren.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maar zit er nu ook al een Headset bij? Of zit die er niet bij?

Als dat zo is kun je ook gewoon de connector hergebruiken :+ Beetje tweaking en soldeer skills en je plakt gewoon een 3.5mm jack aan je huidige kabel. Zou in theorie moeten werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Wel vreemd, bij de unboxing video zeggen ze dat er een Nokia oplader bijzit die ze ook uitpakken...

• kingtim
er zit een headset bij. en kan ik natuurlijk ook zelf omsolderen ja :P maar 'k vrees dat dat geheel nogal fragiel word (kan natuurlijk altijd nog gedaan worden. maar het mooiste zou natuurlijk zijn als ik een adaptertje van 1 dollar op dealextreme kan vinden ;) )

wat betreft de nokia oplader: klopt, die zit er ook bij. het opladen gaat niet via connector "x" maar gewoon via de nokia oplader aansluiting (geen idee hoe zo'n ding ookal weer heet). maar opladen is dus niet het probleem. data transfer en geluid afspelen... dat wel ;)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft de HTC HD2 ook zo'n afwijkend stekkertje... misschien kun je daar eens op zoeken

• kingtim
de htc hd2 heeft volgens mij gewoon een micro usb.

'k ben ook nog even langs een paar telefoonwinkels gehobbeld (zat op de route naar boodschappen) en daar even gevraagd maar geen 1 herkende 't (of dat veel zegt weet 'k ook weer niet...)

Ik heb foon maar 'n mailtje gestuurd ben benieuwd wat eruit komt.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:14
Het is een samsung connector. 100% zeker. En inderdaad een ouder type die tot 2 a 3 jaar geleden gebruikt werd.

• kingtim
okej Kalua je hebt me overtuigd :)

'k heb bij dx 'n adaptertje gekocht (ben benieuwd :) )
ik geef wel 'n update zodra 'k 'm binnenheb.

edit:

balen. 'k ben bij de shabby "unlock je mobiele telefoon" kraampje gegaan waar ze 'n boel kabels hadden liggen. geen 1 van samsung past :S. ik heb me laten vertellen dat het een nogal kenmerkend stekkertje is voor chinese telefoons (wat best wel kan kloppen, de opladers/data kabels van de telefoons op dealextreme lijken er verdacht veel op alleen los kan ik die kabels niet vinden...)

[ Voor 59% gewijzigd door kingtim op 21-01-2011 17:58 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:14
Hmm vreemd... normaal kopieren die chinezen gewoon van een andere fabrikant..Dan zal dit een uitzondering zijn, want het stekkertje ziet er echt exact hetzelfde uit..
Pagina: 1