Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het 'nieuwe' 3-letterige kenteken - Hoe lang nog?

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46
Het zal niemand ontgaan zijn dat het kenteken zoals we dat nu kennen bij de levering van nieuwe auto's en andere voertuigen in rap tempo richting het einde van de reeks loopt? Mijn vraag is, hoe kan dat nu en wat gaat er hierna gebeuren? -ik ben in de veronderstelling dat de volgorde van de cijfers volgens mij omgedraaid gaat worden dus > 5-ABCD-34.

Wikipedia geeft aan dat de eerste reeks kentekens die de reeks 34-ABC-5 heeft pas sinds 19 mei 2008 ingevoerd is geworden. Ik zie een collega van mij nu al rijden met "cijfercijfer-PGK-cijfer" op tijd van een goede 2,5 jaar hebben we deze reeks versleten. Ik dacht toch dat die kentekens voor de lange termijn waren?

discogs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zitten maar drie letters in de huidige kentekenreeks dus het is logisch dat ze er eerder doorheen gaat dan de vorige reeks met vier letters en twee cijfers.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik dacht toch dat die kentekens voor de lange termijn waren?
Zijn ze toch ook, zolang de auto in Nederland blijft wordt het kenteken gebruikt, net zolang als alle voorgaande kentekens.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:13

Player1S

Probably out in the dark

IMHO moeten ze gewoon kentekens koppelen aan de persoon. Doen ze in de VS ook. Het nummerbord gaat dus mee naar je nieuwe auto.

Kun je tevens ook beginnen met personalized kentekens tegen extra betaling. Genoeg petjes die hun eigen kenteken willen en sommige bedrijven zullen het voor de juiste prijs ook nog kunnen overwegen.

Als 500.000 man dat zou doen en het kost je 100 euro per jaar levert het al snel 50 miljoen extra op per jaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

X-123-XX.... kunnen we nog 4 jaar mee :)

Overigens hebben we de volgende 7 letters pas versleten:

G H J K L N P

En de volgende 7 letters nog te gaan:

P R S T X Y Z

Dus we zitten pas op de helft.

[ Voor 67% gewijzigd door JackBol op 20-01-2011 17:56 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo raar is het niet dat we steeds sneller door die series heen gaan:
Periode: 1951 – 1965, eerste afgifte: ND-00-01
Periode: 1973 – 1978, eerste afgifte: 00-AD-01
Periode: 1978 – 1991, eerste afgifte: DB-01-BB
Periode: 1999 – 2008, eerste afgifte: 01-DB-BB
Periode: 2008 - heden, eerste afgifte: 01-GBB-1
Zoals je ziet loopt het soms sneller met series, de tweede serie duurde zelfs maar 5 jaar!

Laatst uitgegeven kenteken is overigens 42-PHH-9, zie www.rdw.nl
en wat gaat er hierna gebeuren?
De volgende reeks word 1 cijfer - 3 letters - 2 cijfers (dus 1-GBB-01 ipv de huidige 01-GBB-1)

Virussen? Scan ze hier!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40
Als bijv. 99-ZZZ-9 is uitgegeven dan beginnen ze weer bij 0-GBB-00. Daarna moeten ze met een nieuwe oplossing komen.

Je veronderstelling is inderdaad juist, dit is bij bedrijfswagens namelijk al het geval.

afaik begint het bij GBB, kan ook anders zijn

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

harry64 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:51:
Als bijv. 99-ZZZ-9 is uitgegeven dan beginnen ze weer bij 0-GBB-00. Daarna moeten ze met een nieuwe oplossing komen.
Genoeg mogelijkheden lijkt me:

GBB-01-1
GBB-1-01
1-01-GBB
01-1-GBB

Kunnen we denk ik nog wel een 15-20 jaar mee vooruit op die manier.

Virussen? Scan ze hier!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02

Korakal

Up up up!

wildhagen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:25:
GBB-01-1
GBB-1-01

1-01-GBB
01-1-GBB
Ik denk niet dat deze eerste twee en laatste twee allebei gebruikt zullen worden, want het enige onderscheid is het streepje. En dat is volgens mij geen officieel onderdeel van het kenteken.

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 20-01-2011 19:30 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

:?

Niet alleen het streepje, ook de 0 (of een ander cijfer, uiteraard) staat op een andere plek. Lijkt me niet echt een belemmering, of mis ik hier nu iets, of begrijp ik je verkeerd?

Virussen? Scan ze hier!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

1-12-gbb is wezelijk niet anders als 11-2-gbb dat bedoelt hij. je krijgt dan dubbele kentekens.

blup

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je begrijpt hem verkeerd. je mag de strepen niet meedenken dus uiteidelijk is het dezelfde reeks

GBB-01-1
GBB-1-01
1-01-GBB
01-1-GBB

dus van 001GBB t/m 999GBB en van GBB001 t/m GBB999

2 reeksen en niet 4

Iperf

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02

Korakal

Up up up!

Exact dat bedoelde ik :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14

Onbekend

...

Uit de post van _DH zie ik dat er totaal 14 verschillende letters worden uitgegeven + 10 cijfers.
Dus 24 * 24 * 24 * 24 * 24 * 24 = 191.102.976 mogelijke combinaties maximaal.

We leven hier met bijna 17 miljoen Nederlanders. Nu heeft niet iedereen een eigen auto, maar er zijn ook bedrijfswagens en mensen met een 2e auto. (Aanhangwagens hebben ook een eigen kenteken.)
Maar aan de 191 mogelijke combinaties zitten we nog lang niet.
En waarom beginnen wij anders niet van voor af aan met ND-00-01 ? De meeste kentekens zijn toch niet meer in gebruik.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

_DH schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:49:
X-123-XX.... kunnen we nog 4 jaar mee :)

Overigens hebben we de volgende 7 letters pas versleten:

G H J K L N P

En de volgende 7 letters nog te gaan:

P R S T X Y Z

Dus we zitten pas op de helft.
de Y wordt niet gebruikt. Vroegâh wel, maar IIRC de laatste reeks met Y was de XX-00-XX serie.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 16:51
Onbekend schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:32:

En waarom beginnen wij anders niet van voor af aan met ND-00-01 ? De meeste kentekens zijn toch niet meer in gebruik.
zijn gereserveerd voor mensen die een oldtimer importeren en een oldtimer kenteken aanschaffen, wat dus in het tijdsbeeld van toen past

• Onbekend

Onbekend

...

Kruiwagen schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:09:
[...]

zijn gereserveerd voor mensen die een oldtimer importeren en een oldtimer kenteken aanschaffen, wat dus in het tijdsbeeld van toen past
En hoeveel miljoen kentekens gaan wij dan reserveren? Als we zo doorgaan, raken de kentekens natuurlijk wel op. :)

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 16:51
ik denk dat ze gereserveerd blijven tot het niet anders meer kan

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05

BCC

Onbekend schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:32:
Unieke identifiers gaan hergebruiken is nooit een goed idee, ook al denk je dat ze echt niet meer in gebruik zijn. :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
Zover ik hier lees vind ik het niet gek dat er zo weinig combinaties beschikbaar zijn.
Er worden echt veel te weinig letters gebruikt |:( Joehoe!!!!! Het alfabet heeft 26 letters!!! Nou weet ik wel dat niet alle letters goed bruikbaar zijn, maar dat zijn er echt maar enkelen

Alfabet: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

De enige die hiervan voor het oog niet duidelijk te onderscheiden zijn of de letter te breed is zijn de I, M, Q en W. Dit zijn er maar 4, en dus nog 22 perfect bruikbare letters voor kentekens. Complete bullshit dus om die niet allemaal te gebruiken!

Dat er enkele specifieke combinaties niet gebruikt (mogen) worden is ook nog te begrijpen, maar dat zijn er niet meer dan een paar tiental, over de miljoenen mogelijkheden.
wildhagen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:50:

Periode: 1951 – 1965, eerste afgifte: AA-00-00
Periode: 1973 – 1978, eerste afgifte: 00-AA-00
Periode: 1978 – 1991, eerste afgifte: AA-00-AA
Periode: 1999 – 2008, eerste afgifte: 00-AA-AA
Periode: 2008 - heden, eerste afgifte: 00-AAA-0
Ik mis hier nog een paar combinaties:
00-00-AA
AA-AA-00

Edit:
Zowel m'n Vectra als TransAm als Starlet hebben alle 3 een AA-AA-00 kenteken, in welke periode moet dat vallen volgens jouw tabel??
De volgende reeks word 1 cijfer - 3 letters - 2 cijfers (dus 1-GBB-01 ipv de huidige 01-GBB-1)
Die kentekens heb ik vorig jaar al veelvuldig rond zien rijden, beide combinaties zijn dus al in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 26-01-2011 02:30 ]

• Onbekend

Onbekend

...

BCC schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Unieke identifiers gaan hergebruiken is nooit een goed idee, ook al denk je dat ze echt niet meer in gebruik zijn. :)
Als het een auto-increment database veld is, is het niet handig nee.
Maar als er nergens meer verwijzingen naar dat kenteken zijn, dan zou ik niet weten waarom je deze kentekens niet wil uitgeven.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Knightwolf schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:08:
Zover ik hier lees vind ik het niet gek dat er zo weinig combinaties beschikbaar zijn.
Er worden echt veel te weinig letters gebruikt |:( Joehoe!!!!! Het alfabet heeft 26 letters!!! Nou weet ik wel dat niet alle letters goed bruikbaar zijn, maar dat zijn er echt maar enkelen

De enige die hiervan voor het oog niet duidelijk te onderscheiden zijn of de letter te breed is zijn de I, M, Q en W. Dit zijn er maar 4, en dus nog 22 perfect bruikbare letters voor kentekens. Complete bullshit dus om die niet allemaal te gebruiken!

Dat er enkele specifieke combinaties niet gebruikt (mogen) worden is ook nog te begrijpen, maar dat zijn er niet meer dan een paar tiental, over de miljoenen mogelijkheden.

[...]

Ik mis hier nog een paar combinaties:
00-00-AA
AA-AA-00

[...]

Die kentekens heb ik vorig jaar al veelvuldig rond zien rijden, beide combinaties zijn dus al in gebruik.
De 1-GBB-01 combinatie is inderdaad al in gebruik voor bestelauto's, maar nog niet voor personen auto's ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

L1nt schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:43:
IMHO moeten ze gewoon kentekens koppelen aan de persoon. Doen ze in de VS ook. Het nummerbord gaat dus mee naar je nieuwe auto.

Kun je tevens ook beginnen met personalized kentekens tegen extra betaling. Genoeg petjes die hun eigen kenteken willen en sommige bedrijven zullen het voor de juiste prijs ook nog kunnen overwegen.

Als 500.000 man dat zou doen en het kost je 100 euro per jaar levert het al snel 50 miljoen extra op per jaar.
Met andere woorden, het Belgisch systeem. Oudere nummerplaten kan je aan de deuken en andere mishandelingen herkennen. Er moet alleen een (online)formuliertje ingevuld worden en er wordt een inschrijvingsbewijs voor je nieuwe auto gemaakt. Een gepersonaliseerde nummerplaat kost 1000 euro.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Onbekend schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:12:
En hoeveel miljoen kentekens gaan wij dan reserveren? Als we zo doorgaan, raken de kentekens natuurlijk wel op. :)
En wat is er mis, mee om van het aantal af te wijken? Dus:
XXX-01-XXX

Bijvoorbeeld?

Youtube: DashcamNL

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dfrenner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:12:
[...]

En wat is er mis, mee om van het aantal af te wijken? Dus:
XXX-01-XXX

Bijvoorbeeld?
Omdat het dan niet meer in het vakje van mijn parkeer vergunning past (en honderd-duizend prive en overheidsdatabases!)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

_DH schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:40:
[...]

Omdat het dan niet meer in het vakje van mijn parkeer vergunning past (en honderd-duizend prive en overheidsdatabases!)
Alles is aan te passen :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rapture schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:37:
[...]
Met andere woorden, het Belgisch systeem. Oudere nummerplaten kan je aan de deuken en andere mishandelingen herkennen. Er moet alleen een (online)formuliertje ingevuld worden en er wordt een inschrijvingsbewijs voor je nieuwe auto gemaakt. Een gepersonaliseerde nummerplaat kost 1000 euro.
nou, als dan nog steeds 500.000 man/bedrijven dat doen heb je dus zelfs 500 miljoen extra belastinggeld binnen :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Ik heb nooit begrepen waarom er niet gewoon oude kentekens opnieuw uitgeven worden. We kunnen best weer gewoon met AB-12-CD beginnen hoor. Vrijwel alles is daarvan vrij.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:50:
Ik heb nooit begrepen waarom er niet gewoon oude kentekens opnieuw uitgeven worden. We kunnen best weer gewoon met AB-12-CD beginnen hoor. Vrijwel alles is daarvan vrij.
Ik heb een oldtimer, waarop ik recent een historisch kenteken heb aangevraagd. De auto (1972) was eind jaren tachtig naar nederland gehaald en had een 'normaal' nederlands kenteken.
Nu heb ik blauwe platen met een totaal andere combinatie. De oude platen liggen nog altijd in mijn garage.
Deze platen zou ik dan kunnen verkopen aan benzinedieven oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Papa Roach op 24-01-2011 22:20 ]

• Knightwolf
Idd, en op een gegeven moment moeten ze toch.

• Onbekend

Onbekend

...

Papa Roach schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:20:
[...]

Ik heb een oldtimer, waarop ik recent een historisch kenteken heb aangevraagd. De auto (1972) was eind jaren tachtig naar nederland gehaald en had een 'normaal' nederlands kenteken.
Nu heb ik blauwe platen met een totaal andere combinatie. De oude platen liggen nog altijd in mijn garage.
Deze platen zou ik dan kunnen verkopen aan benzinedieven oid.
Ze kunnen ook gewoon zo'n 7.000 kentekens reserveren voor oldtimers (blauw kenteken), en de rest gewoon uitgeven.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Of je hergebruikt alleen de combinaties met 4 letters. Met het huidige "verbruik" van kentekens zou je die combinaties met 2 letters toch snel verbruiken. Die reserveer je dan voor oldtimers.

Aan de andere kant, we kunnen voorlopig nog vooruit.

Nu is het 00-XXX-0. De volgende reeksen kun je nog maken: 0-XXX-00, X-000-XX en XX-000-X

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Knightwolf
En dan nog de Belgische stijl XXX-000 en 000-XXX. Lijkt me niet dat dat een probleem gaat worden aangezien de kleur van de plaat duidelijk anders is (geel/zwart en wit/rood) en er B en NL in het blauwe vak links van de plaat staat dat duidelijkheid geeft.

Ja nog mogelijkheden genoeg over :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dan nog X-0000-X, 0-XXXX-0, en waarom niet X0-XX-XX, XX-X0-XX, enz...

Genoeg mogelijkheden met combinaties van 6 cijfers of letters.

Signatures zijn voor boomers.

• Knightwolf
Nja als je letters en cijfers bij elkaar gaat gooien dan wordt het wel heel moeilijk onthouden, dan kunnen ook net zo goed de streepjes weg.

Zoies bv G83K5F

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

Knightwolf schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:06:
Nja als je letters en cijfers bij elkaar gaat gooien dan wordt het wel heel moeilijk onthouden, dan kunnen ook net zo goed de streepjes weg.

Zoies bv G83K5F
In andere landen kunnen ze het toch ook?

Zie ondertitel

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zoies bv G83K5F
boeie...ik onthoudt mijn letter.letter-letter.letter-cijfer.cijfer ook niet....en lijkt me heel erg sterk als ik een uitzondering hierin ben.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:09

Ravefiend

Carpe diem!

Knightwolf schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 02:29:
En dan nog de Belgische stijl XXX-000 en 000-XXX. Lijkt me niet dat dat een probleem gaat worden aangezien de kleur van de plaat duidelijk anders is (geel/zwart en wit/rood) en er B en NL in het blauwe vak links van de plaat staat dat duidelijkheid geeft.

Ja nog mogelijkheden genoeg over :)
Merk op dat we sinds kort een nieuw formaat hebben in Belgie: 1-ABC-123

Bron: Wikipedia: Belgisch kenteken

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

"Goed kunnen onthouden" is dan volgens mij ook geen eis (of iig zeker geen belangrijke) voor de opmaak van een kenteken ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

Kvinne

Huidig 00-XXX-0
Volgend: 0-XXX-00
Volgend: XX-000-X
Volgend: X-000-XX (N-000-BS) >:)

Hierna nog niets bekend.Maar persoonsgebonden platen zie ik wel zitten. En die streepjes kunnen ook wel weg. In de VS hebben ze dat al jaren en de leesbaarheid is er niet minder op geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.platesusa.com/Merchant2/images/singles/cascriptx400.jpg

En dan zijn deze platen nog eens smaller dan de Nederlandse.standaard platen (ze zijn even lang als US platen voor NL auto's )

[ Voor 73% gewijzigd door Bestla op 26-01-2011 14:44 ]

• Knightwolf
wildhagen schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:14:
[...]

"Goed kunnen onthouden" is dan volgens mij ook geen eis (of iig zeker geen belangrijke) voor de opmaak van een kenteken ;)
Wel als je als controlerende agent een auto ziet rijden en die moet je even doorgeven aan het bureau...

De streepjes maken de leesbaarheid (en dus ook de onthoudbaarheid) enorm veel groter.

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 26-01-2011 15:02 ]

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 14:07

Theimon

Snapte!?

Als je alleen kijkt naar startletters van een kenteken wordt er wel meer gebruikt, maar dat is meer om een bepaald type voertuig aan te duiden. B voor vrachtwagens, C/CD voor diplomatenvoertuigen, K voor militaire voertuigen, O voor opleggers, W voor aanhangers. Die zullen dus nooit voor personenwagens worden uitgedeeld. Als eerste karakter in ieder geval, misschien op een andere plek in het kenteken....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Knightwolf
Dat weet ik, maar dat geldt idd alleen als eerste karakter. Alle letters daarna mag geen probleem zijn om hele alfabet te gebruiken.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ze gaan gewoon verder zoals bij de bestelwagens al enige tijd geleden is gedaan (die waren al door de huidige serie heen): 1 cijfer-3 letters-2 cijfers
Voorbeeld: http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/partner/7542095

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Grrrrrene
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:38:

Maar persoonsgebonden platen zie ik wel zitten. En die streepjes kunnen ook wel weg. In de VS hebben ze dat al jaren en de leesbaarheid is er niet minder op geworden.
Persoonsgebonden platen zou ik ook wel zien zitten, is toch wel bijzonder praktisch :) In Duitsland hebben ze dat ook. Dat ze daar ook nog vermelden waar je vandaan komt, dat hoeft van mij dan weer niet zo :) Je kunt wel zeggen dat we nog lang niet door de combinaties heen zijn, maar na alle combinaties met 4 letters en 2 cijfers uitgeput te hebben, gaat het nu met 3-3 wel erg rap en een serie met 2 letters en 4 cijfers gaat natuurlijk nog weer 2,6^2x sneller (6,76x), dus daar zouden we in het huidige tempo binnen een jaar doorheen zijn.

Om kentekens vrij te maken moet er of een teken bij (bij voorkeur een letter), of een nieuw systeem komen met persoonsgebonden kentekens.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Persoonsgebonden lijkt mij ook, zoals al gemeld, de uitkomst.....

tevens goede melkkoe voor de regering.
2e auto? Extra nummer aanvragen voor extra kosten.
Eigen tekst? (binnen fatsoensnormen) Extra kosten.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

Kvinne

L1nt schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:49:
Persoonsgebonden lijkt mij ook, zoals al gemeld, de uitkomst.....

tevens goede melkkoe voor de regering.
2e auto? Extra nummer aanvragen voor extra kosten.
Eigen tekst? (binnen fatsoensnormen) Extra kosten.
Prima, meteen invoeren. Ik blij , zij blij, makkelijker kunner we het niet maken. Wel............ >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 26-01-2011 17:14 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkers worden niet gebruikt om te voorkomen dat er vreemde combinaties ontstaan. De W is/was voor caravans en grote aanhangers, de M voor motoren en de W voor vrachtwagens. De Q : geen flauw idee. Misschien om fraude te voorkomen voor vrachtwagens die de O gebruiken (periode jaren 90 volgens mij).

De K is voor Koninklijke Landmacht/luchmacht en dat soort zaken, de A voor het koningshuis.

Neemt niet weg dat letters als M en W best gebruikt zouden kunnen worden als het niet de beginletter zou zijn, maar goed.

Overigens rijden er al enige tijd bedrijfsvoertuigen rond met nieuwe kentekens, dus bijv. 4-VFN-16 . Auto's zijn nu bij de P en het duurt nog wel even, al zal de serie wel weer afgekapt worden ergens in de Z (dus 15-ZRG-4 bijv, niet tot 99-ZZZ-9 )

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
Menig tweaker zit hier al te wachten op dit kenteken:

Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/kenteken/?text=1337-HK

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:50:
Ik begreep ook dat ze dat altijd gewoon deden. Alleen volgen de reeksen elkaar nu zo snel op dat dat problemen ging opleveren, dus moest er iets nieuws verzonnen worden.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Snowwie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:18:
Menig tweaker zit hier al te wachten op dit kenteken:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://gemetria.bastardoperatorfromhell.org/~twisted/skitch/brb1337-20110217-032931.jpg
dat bedoel je? ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ravefiend schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:10:
[...]

Merk op dat we sinds kort een nieuw formaat hebben in Belgie: 1-ABC-123

Bron: Wikipedia: Belgisch kenteken
Yup, werd laatst ingehaald door een yuppenmobiel met zo'n kenteken, helaas nu ook op grootte breedte ipv het charmantere vroegere Belgische formaat...

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:32:
[...]
Klinkers worden niet gebruikt om te voorkomen dat er vreemde combinaties ontstaan. De W is/was voor caravans en grote aanhangers, de M voor motoren en de W voor vrachtwagens. De Q : geen flauw idee. Misschien om fraude te voorkomen voor vrachtwagens die de O gebruiken (periode jaren 90 volgens mij).

De K is voor Koninklijke Landmacht/luchmacht en dat soort zaken, de A voor het koningshuis.

Neemt niet weg dat letters als M en W best gebruikt zouden kunnen worden als het niet de beginletter zou zijn, maar goed.

Overigens rijden er al enige tijd bedrijfsvoertuigen rond met nieuwe kentekens, dus bijv. 4-VFN-16 . Auto's zijn nu bij de P en het duurt nog wel even, al zal de serie wel weer afgekapt worden ergens in de Z (dus 15-ZRG-4 bijv, niet tot 99-ZZZ-9 )
En de C is voor diplomaten en de B voor bussen toch?
Dus dan hou je
DFGHJLNPRSTVXZ over. Dan zijn ze nu net aan de 2e helft begonnen zo te zien.
Net wat te snel. Ik hoopte in juni een PSV te krijgen... :+

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

readytoflow schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:
[...]

En de C is voor diplomaten en de B voor bussen toch?
Dus dan hou je
DFGHJLNPRSTVXZ over. Dan zijn ze nu net aan de 2e helft begonnen zo te zien.
Net wat te snel. Ik hoopte in juni een PSV te krijgen... :+
D en F zijn voorbehouden voor bromfietsen e.d. (alles < 50 cc dat een kenteken nodig heeft) en V is voor lichte bedrijfsauto's.

Dus je houdt GHJLNPRSTXZ over.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CD = Corps Diplomatique.

B = Bedrijfswagens > 3500 kilogram, V = Bedrijfswagens < 3500 kilogram.

Virussen? Scan ze hier!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

KL en KM voor leger, O voor oplegger, M voor motor.... Zo zijn er wel meer die niet kunnen/mogen.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
alleen is de K in de huidige serie gewoon uitgegeven voor personenauto's. En jullie vergeten misschien de combinaties die eruit gehaald zijn omdat ze niet wenselijk zijn: KKK, NSB etc

Verwijderd

Alle politieke partijen doen ook niet mee in de afkortingen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Om het allemaal even samen te vatten : http://www.rdw.nl/nl/part...binatieophetkenteken.aspx :).

Self reflection is the school of wisdom

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij zien ze nog wat over het hoofd. Waarom PSV niet, maar wel MVV en VVV?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:57:
Alle politieke partijen doen ook niet mee in de afkortingen.
01-VVD-01 is toch echt een VW Caddy 1.9TDI ;)
Maasluip schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:41:
[...]

Volgens mij zien ze nog wat over het hoofd. Waarom PSV niet, maar wel MVV en VVV?
Of KPN, heb ik ook gezien.

[ Voor 34% gewijzigd door tdw op 17-02-2011 14:09 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan de RDW die alsnog uitsluiten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.
Bron : http://www.rdw.nl/nl/part...atiesinnieuwkenteken.aspx

Edit 1 : De eerste google pagina : http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= met uitleg ervan http://www.fczwolle.org/?p=2191

Edit 2 : "De V wordt voor bedrijfswagens en bussen gebruikt, de P voor personenauto's. Omdat de uitgifte per categorie gaat was VVD eerder aan de beurt dan PVV."

Edit 3 : Niet om de hele overheid over één kam te scheren, maar dingen goed doen ;) : http://www.nu.nl/binnenla...ert-met-nsb-kenteken.html

[ Voor 46% gewijzigd door Ventrigo op 17-02-2011 14:18 . Reden: Ik blijf editen :P ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die link naar FC Zwolle..die denken dat er kentekens komen met ZWL, maar de W wordt niet gebruikt in kentekens voor personenauto's. En in het artikel staat dat PVV wordt toegestaan, terwijl dat volgens mij niet het geval is. VVD bestaat wel omdat het voor die "regeling" was.
[...]

En de M ook niet bij personenauto's overigens.

[ Voor 41% gewijzigd door Exorcist op 17-02-2011 14:17 ]

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Het is de eigenaren van een VVD kenteken ook toegestaan de gratis om te ruilen voor een nieuwe. Ik kan alleen geen cijfers vinden van hoeveel kentekens dit ook daadwerkelijk omgezet is.

Living the American Dream

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Stampertje schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:27:
Ik kan alleen geen cijfers vinden van hoeveel kentekens dit ook daadwerkelijk omgezet is.
Als je het wel wil weten kan je het misschien via WOB doen/te weten komen : http://www.rijksoverheid....heid-van-bestuur-wob.html ?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

Zal wel een jaloerse Ajax supporter zijn geweest die dat bedacht heeft :+

Pagina: 1