Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds gister heb ik een hoop nieuwe speeltjes binnen die ik graag zo snel mogelijk in gebruik wel nemen. Nu zit ik met een vraag die ik niet zomaar terug kon vinden.

Ik wil straks een nieuwe windows installatie uitvoeren op mijn SSD zodat ik deze als bootschijf kan gebruiken. Daarnaast wil ik mijn F3 schijf gaan gebruiken voor opslag. Echter staat op deze F3 schijf nog een hele hoop info die ik nog wel wil gebruiken.

Als ik straks windows geinstallleerd heb, kan ik dan gewoon de oude windows mappen op de F3 verwijderen?

Daarnaast heb ik toendertijd de goedkoopste versie van windows 7 gekocht, waarbij mij verteld werd dat ik deze maar 1 keer kon installeren.. is dat echt zo? kan ik me namelijk niet voorstellen..

oude specs:
1055t, Asrock 890GX, xms3 corsair, Samsung F3

nieuwe Specs:
i7 2600k, ASrock P67 Extreme 4, xms3 corsair, Samsung F3, 60GB Vertex 2

bij voorbaat dank!

[ Voor 0% gewijzigd door BiLo op 20-01-2011 16:32 . Reden: typo ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jouw F3 kan je gewoon gebruiken als secondary drive. Daarna kan je de nieuwe schijf installeren met Windows 7 en de computer gewoon laten opstarten. Je zult dan zien dat de oude schijf (F3) zichtbaar is in "Deze Computer".

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke Win7 heb je dan precies? Als je een OEM versie hebt kun je die maar op 1 systeem isntalleren, als je dan een nieuw systeem koopt zul je een nieuwe licentie moeten kopen, omdat de OEMlicentie bij je vorige systeem hoorde.

En data op die F3 disk kun je gewoon benaderen, en weggooien wat je niet meer nodig hebt (vergeet alleen niet om in je application data dir e.d. te kijken, daar staat vaak ook eea opgeslagen).

• BiLo

BiLo

Topicstarter
ik denk dat het een OEM versie, want ik heb zon kaal en lelijk wit hoesje

Is er geen manier dat ik de licentie deactiveer op mijn oude schijf?

en als er echt geen andere optie is, heeft iemand enig idee wat een losse licentie dan mag kosten :|

[ Voor 26% gewijzigd door BiLo op 20-01-2011 16:32 ]

Verwijderd

Je kan 'm op hetzelfde systeem herinstalleren, maar niet op een ander systeem.

Je zou nog met MS kunnen bellen, maar ik geef je weinig kans.

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:34:
Je kan 'm op hetzelfde systeem herinstalleren, maar niet op een ander systeem.

Maar hoe weet de installer dat het het zelfde systeem is aangezien bijna alles vervangen wordt behalve de harde schijf GPU en geheugen..?

Ik weet van de PS3 (ff raar voorbeeld) toen mijn oude ps3 overleed dat je je account kon deactiveren op de ene ps3, en weer actief kon maken op je nieuwe ps3.. (soortgelijk verhaal als je de account als hardeschijf ziet)

[ Voor 21% gewijzigd door BiLo op 20-01-2011 16:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:34:
MS doet niets met OEM installs, enkel telefonische activatie. Een OEMversie heeft namelijk support van de OEM, niet van MS zelf.
DylanE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:36:
[...]

Maar hoe weet de installer dat het het zelfde systeem is aangezien bijna alles vervangen wordt behalve de harde schijf GPU en geheugen..?
Juist als je alles vervangt is de 'fingerprint' van je systeem gewoon anders. Installeren zal prima gaan, maar je komt in het gezeik bij het activeren.

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 20-01-2011 16:38 ]

• BiLo

BiLo

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:37:
[...]

MS doet niets met OEM installs, enkel telefonische activatie. Een OEMversie heeft namelijk support van de OEM, niet van MS zelf.

[...]

Juist als je alles vervangt is de 'fingerprint' van je systeem gewoon anders. Installeren zal prima gaan, maar je komt in het gezeik bij het activeren.
dus gewoon f*&^*cked int kort samengevat?

Mijn deactivatie verhaal is toch niet zo heel gek? Ik als eigenaar van een product kan toch aangeven dat ik ga 'verhuizen'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DylanE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:42:
[...]

Jup
Mijn deactivatie verhaal is toch niet zo heel gek? Ik als eigenaar van een product kan toch aangeven dat ik ga 'verhuizen'
Als je een retailversie had was dat volgens mij wel mogelijk, maar met een OEM niet.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08
DylanE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:42:
[...]

[...]
Volgens mij kan je gewoon een telefonische activatie doen hoor.

https://f1nerd.nl

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ymoona schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Volgens mij kan je gewoon een telefonische activatie doen hoor.
Ja, maar die wordt niet geaccepteerd als al je hardware ineens anders is.

• BiLo

BiLo

Topicstarter
heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

DylanE schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:28:
heeft iemand hier nog wat aan toe te voegen?
Neen, je vragen zijn beantwoord.
DylanE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:
Als ik straks windows geinstallleerd heb, kan ik dan gewoon de oude windows mappen op de F3 verwijderen?
Terw_Dan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:26:
En data op die F3 disk kun je gewoon benaderen, en weggooien wat je niet meer nodig hebt (vergeet alleen niet om in je application data dir e.d. te kijken, daar staat vaak ook eea opgeslagen).
DylanE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:
Daarnaast heb ik toendertijd de goedkoopste versie van windows 7 gekocht, waarbij mij verteld werd dat ik deze maar 1 keer kon installeren.. is dat echt zo? kan ik me namelijk niet voorstellen..
Terw_Dan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:37:

[ Voor 4% gewijzigd door Big Womly op 21-01-2011 08:56 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• BiLo

BiLo

Topicstarter
ik heb even contact gehad met microsoft, zij vertelden mij dat als problemen tegenkom met het activeren, ik de activatie lijn kan bellen waar dit recht gezet zal worden (Microsoft chat).

Dus ik ben benieuwd! Ik zal het resusltaat posten, wellicht dat een ander nog wat aan deze info heeft.

Verwijderd

DylanE schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:52:
ik heb even contact gehad met microsoft, zij vertelden mij dat als problemen tegenkom met het activeren, ik de activatie lijn kan bellen waar dit recht gezet zal worden (Microsoft chat).

Dus ik ben benieuwd! Ik zal het resusltaat posten, wellicht dat een ander nog wat aan deze info heeft.
In de vorm van een nieuwe activatiecode tegen betaling (gok ik)

Ik heb hier namelijk een magische schijf liggen die op alle pc's binnenhand bereik W7 Ultimate installeert!

• BiLo

BiLo

Topicstarter
ja ik was voor het eerst van de 'magische' zooi afgestapt om het een keer eerlijk te doen.

Tot dusver kom ik van de koude kermis thuis, maar de tijd zal het leren! Morgen aan de slag :)

Verwijderd

DylanE schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:27:
ja ik was voor het eerst van de 'magische' zooi afgestapt om het een keer eerlijk te doen.

Tot dusver kom ik van de koude kermis thuis, maar de tijd zal het leren! Morgen aan de slag :)
Magie is leuker

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DylanE schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:27:
En daarbij heb je voor de goeiekopie oplossing gekozen die licentietechnisch nou eenmaal bekende beperkingen heeft (OEM)...

Tja. Niet dat dat wereldnieuws is want wat de nadelen zijn is al jaaaaaren bekend.
Goed, je hebt je antwoord, en om verder offtopic flauwekulgedoe in de kiem te smoren laten we het hierbij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.