Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows server 2003 opstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig om een server op te stellen via Virtual Box. Gewoon om het te leren hoe je een server opstelt. Ik ga windows server 2003 hiervoor gebruiken. Nu zit ik eigenlijk al vast in het begin. Ik moet de ip adressen instellen oa van de dhcp en de dns. Jullie kennen het ook wel. Ik weet allemaal niet goed hoe dit juist in elkaar zit. Welke ip adres moet de server krijgen en welk de host zodat ze met elkaar zouden kunnen communiceren en ze allebei ook nog op internet kunnen.

Ik vind heel veel informatie over widows server zelf maar niet over de basic. Het instellen van de ipadressen. Zou iemand mij kunnen helpen zodat ik tenminste kan communiceren?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Bij het ipadres van de DHCP moet je het ip opgeven van de DHCP server. Bij het ipadres van de DNS moet je het ip opgeven van de DNS server.
Je kan toch ook automatisch ip laten toewijzen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

ResuCigam

BOFH

Ik zou me als ik jou was toch eens wat gaan verdiepen in hoe een netwerk in elkaar zit, dit heeft verder weinig met windows server 2003 te maken.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het maar ik weet niet hoe ik dit moet opzoeken op google. Er staat zeer weinig over netwerken en ipadressen vind ik.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

ResuCigam

BOFH

Zoek eens op: "network basics tutorial" eventueel aangevuld met "dhcp" en "dns" maar ik kan je aanraden om bij het begin te beginnen :)

We do what we must because we can.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
klein tipje: Kuch (router) misschien kijken. ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.
Hulde dat je wilt leren, maar daar is PNS niet de juiste plek voor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.