Router vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

• Divine93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik had een vraagje over een cisco router
Is het mogelijk om via deze routers op andere computers mee te kijken in het netwerk
Of is het zelfs überhaupt mogelijk om zoiets te doen via een router?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan...

Wat is meekijken? Wat had je zelf al gevonden aan managed routers/switches/SNMP?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh ... sniffen bedoel je ? ja (niet alle natuurlijk)

Maar ik vermoed dat je nog even in het fenomeen router moer verdiepen als ik de vraag zo lees
(of duidelijkere vragen stellen)

[ Voor 74% gewijzigd door Fish op 20-01-2011 15:11 ]

Iperf

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
Op bedrijf of thuis? Wat wil je meekijken? Graag wat meer info, dan kunnen we hier wat duidelijker voor je ingaan.

• Divine93
Het is eigenlijk meer een vraag van mijn vriendin,
Haar vader zegt namelijk dat hij via de router alles kan zien wat zij doet op haar computer
dus bijvoorbeeld wat zij allemaal typt op msn en zo, welke programma's ze gebruikt, en wat voor sites ze bezoekt enz.
Maar wat ik mij dus af vroeg of dit mogelijk is, want voor zover ik weet kan je dit soort dingen niet echt zien via de router, (en als het wel zo is weet ik gewoon nog te weinig van routers :P)
Iedergeval bedankt voor jullie hulp ;)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Er zijn wel routers die gespreksgeschiedenissen van msn opslaan en getypte adressen en zo, ik heb zelf zo'n eentje gehad. dus het kan wel, maar of het ook met deze cisco kan weet ik niet.

welke programma's ik gebruik dan weer niet, maar dat zou je theoretisch gezien wel kunnen afleiden aan het verkeer wat over en weer gaat (moeten het wel online programma's zijn, excel en word bijv kan je niet terugvinden)

[ Voor 39% gewijzigd door maarud op 20-01-2011 21:32 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Een keylogger op haar computer is volgens mij realistischer dan dat hij toevallig een router heeft die dit allemaal opslaat. Je weet niet over welke router we het hebben hier?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als pa het zo goed weet, ga dan maar eens achter de PC van je vriendin zitten en post hier een reply met zijn voornaam erin. Kijken of 'ie dan para wordt en je het huis uit flikkert.

Tenzij er duur spul staat of een keylogger geinstalleerd is, is de kans dat de gemiddelde huisvader meekijkt zo goed als 0.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01
(jarig!)
Als haar pa mee zou kijken, dan lijkt me het logischer dat hij dat doet via een stukje remote desktop achtigesoftware (dat op de pc van je vriendin zou moeten staan en dat dan via zijn eigen PC in de gaten houdt). Als dat zo zou zijn, zou dat via het lokale netwerk gaan, en dus ook via de router :P.

Tenzij je vriendins vader een echte control freak is denk ik niet dat dit zo is ;)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mits er een stukje software op de computer van je vriendin geïnstalleerd is zou hij inderdaad alles kunnen volgen maar daar zou je dan, als je er een beetje verstand van hebt, sporen van moeten kunnen vinden.

Het kan ook zijn dat het alleen maar een psychologisch trucje is in een poging haar 'op het rechte pad' te houden omdat ze nooit helemaal zeker is of pa er misschien achter komt als ze iets zou willen doen waarvan ze weet dat het door pa niet als acceptabel gedrag wordt gezien.

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 21:07
@ hierboven

of zoals mama vroeger zei "ik ga even boodschappen doen en geen snoepjes uit de trommel pikken terwijl ik weg ben, want ik heb ze ALLEMAAL GETELD!" en jaren later besef je pas dat het gewoon een grote mindfuck was. Nu ik er aan denk, ik had zoveel snoep kunnen eten toen!

ontopic:
Ik schat de kans ook klein in dat die pa via die router mee kan kijken. Post type router eens, want met gemiddelde huis-tuin-keuken routers kan je echt niet mee kijken met iemand in het netwerk (niet op haar bureablad bureaublad iig). Tenzij die pa dus bepaalde software op je vriendin's pc heeft gezet, zoals hierboven ook al is gesuggereerd. Op dit moment denk ik dat die pa jullie gewoon aan het bang maken is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

of toch gewoon monitoring software geplaatst heeft. Een uitdraai van hijackthis zou dan wat handig zijn. Even door je services.msc lijst gaan ook.

Netwerkmonitoring kun je tegengaan door een proxy te nemen met encryptie op de data (SSL proxy server). Of je eigen pc ter beschikking stellen en RDP sessie starten. Als het enkel voor MSN is enzo... Of zelfs internet verbinding delen over een VPN op je eigen pc (iets met hamachi als een VPN opzetten te moeilijk is)

maaruhh is het niet beter om een goed gesprek te hebben met de pa van je vriendin?

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 21-01-2011 01:19 ]

-_-

• Divine93
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ben er iniedergeval wijzer opgeworden
En als er 1 ding niet mogelijk is, dan is het met die vader praten,
Het is een echte controle freak en niks mag, maar dan ook niks :)
wat captjacksparrow zei is het volgens mij ook gewoon, gewoon om haar bang te maken,
Ik zal eens doorzoeken wat er allemaal op die computer is geinstalleerd,
Dankjulliewel voor de hulp :D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ijn dat het is opgelost.
Toch sluit ik dit topic, omdat het toch wel heel erg veel niveau mist.
Het kan geen kwaad om eerst zelf eens in te lezen wat bepaalde apparaten doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.