Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SQL Servers verhuizen naar ander domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Wij hebben 2 SQL servers in ons domein (SQL2000 en SQL2005 beide op Windows 2003 Server) en we zijn bezig met een overgang naar een nieuw domein.

We gebruiken mixed accounts voor de databases. (SQL en AD accounts).
De gebruikers zullen niet tegelijk met de server gemigreerd worden dus ik verwacht geen authenticatie problemen..

Maar wat voor problemen dan wel?? ik heb op internet zitten zoeken maar ik kan geen duidelijke info vinden hierover? De 1 zegt dat je zonder problemen over kunt, de ander zegt dat het totaal niet lukt..

Tussen de domeinen zit een trust, (Parent-Child) Het child domein zijn we nu aan het ontmantelen
Wie kan me helpen met welke fouten ik kan verwachten??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 15:05 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn stand-alone SQL servers, dus niet in een cluster..

Het zou dus op de volgende manier goed moeten kunnen gaan?

1 Migrate SQL Service Accounts including SID History

2. Migrate SQL Server groups including SID History

3. Migrate SQL Server Computer Groups with SID History – assuming you are using Windows Server 2003 Active Directory – ensure you migrate the SQL Server computer account to.

4. If you brought over SID history, service accounts and cluster groups then everything should be operational.

5. Translate security with ADMTv3 before you decommission the old domain.