Windows 7 op nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Onlangs was mijn moederbord overleden (Asus p5q-e) en gister is deze weer hersteld met een nieuw moederbord en geheugen (Asus P5P41TD en Corsair XMS3 6 GB)
Nu is het geval dus dat er met de hardeschijven niets mis was dus alles staat er nog op, inclusief Windows 7 waar ik graag weer mee verder wil zonder de gehele zooi weer opnieuw te moeten installeren.
Nou weer ik dat win7 vaak moeilijk gaat doen betreft licenties, maar dat is momenteel het probleem nog niet. Allereerst moet ik de Windows weer aan de praat zien te krijgen want momenteel krijg ik alleen de logo animatie van win7 te zien en vervolgens sluit die af. Dit had ik ook al wel verwacht want win7 heeft natuurlijk nieuwe drivers nodig (?)
Is dit mogelijk om op een nieuw moederbord verder te gaan met de oude Windows 7?

Groeten,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Veilige modus opstarten?
Ik heb hier succesvol een Windows 7 van een Asus naar een MSI bord gekregen, enkel raid en audio werkte niet, maar drivers erop en werkte weer. (daarna toch een herinstallatie gedaan :P)

[ Voor 79% gewijzigd door SinergyX op 20-01-2011 15:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze gewoon opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat en vast een USB-stick hebben met alle uitgepakte drivers van het nieuwe moederbord om deze te installeren.

Probleem is mogelijk dat de HDD-controller al niet herkend wordt en dan heb je best een probleem met opstarten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Kijk even of je in de bios de s-ata controller kunt veranderen van IDE naar AHCI of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij XP kan je via een 'Repair Install' bij booten vanaf de installatie-CD (vanaf SP2 bij de Nederlandstalige versie) weer een 'hardware detection phase' forceren waarmee alle noodzakelijke drivers voor de nieuwe hardware weer geïnstalleerd worden.

Ik heb me er nog niet in verdiept hoe dit bij W7 werkt maar als ik jou was zou ik hier even wat rondneuzen. http://windowsreinstall.com/

PS: Bij XP kan dat proces soms de Mijn Documenten folder(s) en evt. meer(?) wissen omdat bestaande accounts niet altijd netjes behouden blijven. Dat is met name geloof ik als die XP installatie een lichte, maar wel herstelbare, corruptie bevat wat natuurlijk wel kan voorkomen als het net van een defect gegaan moederbord af komt. Dus wel eerst een back-up maken van je data of misschien beter de hele 'Documents and Settings' en 'User' folders back-uppen (of als je toch bezig bent maar de hele OS partitie) voordat je aan dergelijke operaties begint.

Paragon heeft trouwens ook nog utilities die claimen een OS naar nieuwe hardware te kunnen migreren en dan drivers te 'injecteren'.

[ Voor 48% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CaptJacksparrow; Ik heb nog niet op de website gekeken, dat zal ik straks even doen.

Is er iemand bekent met de software van Pargon?

Nieslon: Volgens mij kan ik dit niet veranderen, voor de zekerheid heb ik even een foto gemaakt voor het geval ik weer eens op de verkeerde plek zit te zoeken

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/4827/mg3676.jpg

En dan nu nog even een domme vraag :P hoe start ik mijn pc in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Meteen op F8 drukken zogauw Windows begint met laden. Als het probleem echter in het ontbreken van de driver voor je storage controller zit zal 'ie het in veilige modus evenmin doen. In datzelfde menu kun je ook kiezen voor 'Niet opnieuw opstarten bij bsod' oid, als je dat kiest en normaal opstart blijft een eventueel bsod staan en kun je googlen op de foutmelding. Ws is het een bsod 0x7b, unmountable bootdevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:48
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:54:

En dan nu nog even een domme vraag :P hoe start ik mijn pc in veilige modus?
Door na de POST op F8 te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vind overigens wel dat die site achteruit is gegaan sinds ik daar een jaar of 6 geleden voor het eerst rondkeek (volgens mij was het toch echt die site). Als ik jou was zou ik eerst een booten van de installatie-CD en kijken of je een dergelijke reparatie-installatie (niet herstelconsole of zo) ook gewoon kunt vinden. Maar dus eerst back-uppen voor je echt aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op F8 druk, dan kom ik in het boot selection device. hier kan ik niets doen behalve een HDD selecteren op enter drukken en vervolgens begint Windows te straten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw installeren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Mijn advies ook: opnieuw installeren. Als het niet om een moederbord had gegaan, dan zou ik de oude installatie nog wel durven te proberen, maar met een nieuw moederbord vind ik de kans te groot dat er dingen misgaan. Het zijn namelijk niet alleen drivers die de boel laten instorten. Het kan ook om een bios instelling gaan. Laatst een wijziging gedaan aan m'n schijven (AHCI aangezet), maar mooi dat Windows7 er mee ophield.

Er zijn ook dingen die in eerste instantie niet opgemerkt worden. Slaapstand of andere powermanagement dingen die door de ene chip wel worden ondersteund en door de andere niet. Dat zijn zaken waar je pas achteraf achterkomt dat ze niet werken of zelfs je systeem om zeep helpen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:06
Paragon kan idd een image overplaatsen op een nieuw systeem.
Om kort uit te leggen: Next Generation of Adaptive Restore
A powerful and unique technology that restores any version of Windows (since Win2K) to completely different hardware by injecting the required drivers crucial for a migration of this kind. You can also recover the startup ability after an unsuccessful system migration to a different hardware platform with 3-d party tool. Smart Driver Injector: A powerful technology that makes the process of adding new drivers (for P2P operations) smooth and easy.

Probleem dat je hebt is natuurlijk wel dat je geen Paragon-image hebt genomen toen je systeem wel nog werkte :p

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:48
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:08:
Als ik op F8 druk, dan kom ik in het boot selection device. hier kan ik niets doen behalve een HDD selecteren op enter drukken en vervolgens begint Windows te straten.
Dan druk je net even te vroeg op F8, dan is je computer nog niet door de POST heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog eens gaan rond kijken op mijn hardeschijf, hierop stond de map Windows.old. Het geval was dus dat de gehele Windows hierheen gekopieerd was waardoor die niet kon opstarten. Nu is dit dus gefixt maar ik kan nog geen progamma's opstarten, ze staan er wel allemaal keurig op en de mappen in progam files kloppen ook maar bij het starten krijg ik de error:

C:\program files\....exe

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. raadpleeg het gebeurtenislogboek toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer info.

Ik denk zelf dat het komt omdat die de... ben even de naam kwijt. Maar volgens mij is dit het zelfde als als je probeert een programma te starten vanuit een andere Windows partitie. Klopt dit? en zo ja dan is dit niet te fixen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Windows.old zou betekenen dat je er al een Windows versie op had staan en een upgrade hebt uitgevoerd met Windows 7. Maak gewoon een backup van de bestanden die je nog wil behouden, format en herinstallatie. Beter schoon opnieuw beginnen, dan de komende tijd maar continue zulke 'fix acties' te moeten uitvoeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
SinergyX schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:15:
Windows.old zou betekenen dat je er al een Windows versie op had staan en een upgrade hebt uitgevoerd met Windows 7. Maak gewoon een backup van de bestanden die je nog wil behouden, format en herinstallatie. Beter schoon opnieuw beginnen, dan de komende tijd maar continue zulke 'fix acties' te moeten uitvoeren.
Wat hij zegt. Dat kost echt een stuk minder tijd dan blijven kloten om het werkend te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartelijk dank, dan ga ik dat toch maar doen.
Pagina: 1