• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-02 10:52
Hallo,
ik heb een pc met een 6870 ati in crossfire.
Ik heb een samsung 24 inche scherm. thuis hadden we 2 weken terug een nieuwe tv gekocht. dit is een sony bravia.

Het probleem is dat de sony tv van kleur verschiet. Soms na 1 minuut, soms na 30 minuten. heel wisselend.

Dit is een voorbeeld filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=sZfewzZXkhI

Als ik de hdmi kabel er uit haal, en er opnieuw in steek is het goed. ik los het ook op als ik even de resolutie aanpas van het scherm.

Wat heb ik geprobeerd, Drivers: 10.9 -> 10.12. En daarbij alle instellingen etc.
2 verschillende HDMI kabels & alle 4 de HDMI poorten op de tv.

niks werkt..ben echt ten einde raad met dit probleem.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je dit ook met enkel je desktop zelf, of puur alleen in films? Laatste geval lijkt het me eerder een videocodec die niet helemaal jofel is (ik heb dit al lange tijd met Flash onder IE9, beeld gaat random naar groen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dacuuu
SinergyX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:56:
Heb je dit ook met enkel je desktop zelf, of puur alleen in films? Laatste geval lijkt het me eerder een videocodec die niet helemaal jofel is (ik heb dit al lange tijd met Flash onder IE9, beeld gaat random naar groen).
Ik heb het nooit gehad op de desktop. alleen maar op de TV. ook als ik geen film draai op de TV..ook als ik gewoon alleen het windows logo zie omdat het een uitgebreid scherm is van de pc zeg maar.

Heb ook al geprobeerd om van de tv het 'hoofscherm' te maken..dit werkt ook niet..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk ook codec. wat voor codecs/player gebruikje

Met vlc zijn er zowat nooit problemen. als je deze niet gebruikt is het echt een aanrader imho

Iperf

• Dacuuu
ik gebruik VLC. maar ook mediaplayer etc. heb het Combined Community Codec Pack pakket geïnstalleerd.
Maar het beeld verschiet ook als er geen film op staat. dus dan kan het toch geen codec probleem zijn?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd onwaarschijnlijk

Iperf

• Dacuuu
Probleem er bij, heb nu weer de nieuweste 10.12 drivers er op staan, maar als ik crossfire aanzet gaat in bijv een spel. het beeld heel snel verlopen. dit heb ik met 1 kaart niet..

inmiddels opgelost - maar het kleur probleem op de tv nog niet..

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 20-01-2011 16:34 ]

Verwijderd

staat er toevalig enkele instelingen in de tv aan zoals HDMI upscaler en Kleuren bereik filter etc.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik had dat probleem met mijn Philips TV. Blijkbaar dat het daarvoor een bekend probleem was. De oplossing was in het ATI Control Panel de pixel format op RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB) te zetten. En dus gene YCbCr te gebruiken.

• Dacuuu
jeroenikke schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:23:
Ik had dat probleem met mijn Philips TV. Blijkbaar dat het daarvoor een bekend probleem was. De oplossing was in het ATI Control Panel de pixel format op RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB) te zetten. En dus gene YCbCr te gebruiken.
Ik heb dit ingesteld, en het lijkt te werken!!

Heb nog alleen wel 1 'tearing lijn' in het midden, niet de hele tijd. maar als de beelden wat flitsender worden, of de camera draait..
Pagina: 1