Toon posts:

Dropbox aanmaken opensuse 11.3

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een project voor school.
Nu zit ik al 2 dagen vast op 1 probleem.
Ik moet een dropbox aanmaken op de linux server en dat heb ik gedaan.
Nu moet de cursist bestanden kunnen droppen in de dropbox, maar hij mag het daarna niet meer verwijderen/verplaatsen.

hoe krijg ik de rechten daarvoor goed?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee...

Welke versie van Suse? Welke build van DropBox? Hoe staan de permissies nu? Wat heb je al gevonden op de site van DropBox? En welke melding/error krijg je als user als je iets wil verwijderen en welke melding krijg je als je het probeert als admin?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen delete rechten geven? Hoewel je dan nog zit met het feit dat hij wel wijzigingen in de bestanden kan plaatsen. Eventueel een script dat nadat een bestand is geplaatst hem naar ene andere map kopieert of de permissies wijzigt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo max3400

Momenteel heb ik de owner en de group al de rechten gegeven en other niks.
Ik heb een foutje gemaakt het is linux opsuse 10.3 KDE.
De dropbox heb ik zelf aangemaakt, dus ik heb zelf een directory gemaakt en die heb ik dropbox genoemd. Ik heb hem dus niet gemaakt m.b.v een programma.
Als ik nu inlog met de cursist kan ik alles in de dropbox doen dus ook verwijderen.

Op het laatst moet dus de cursist bestanden kunnen plaatsen en lezen, maar niet verwijderen.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets zegt met dat je maar eens moet gaan zoeken in de man-page van chmod / chown...

/edit: ow, school... Klinkt als huiswerk/opdracht -> geloof niet dat GoT daar helemaal voor bedoeld is, zeker niet als de basics van een OS niet bekend zijn bij je (of in ieder geval niet genoemd in je startpost).

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2011 14:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:37:
Geen delete rechten geven? Hoewel je dan nog zit met het feit dat hij wel wijzigingen in de bestanden kan plaatsen. Eventueel een script dat nadat een bestand is geplaatst hem naar ene andere map kopieert of de permissies wijzigt?
Hallo tsurany,

Dit is mijn eerste jaar linux, dus ik ben helaas nog niet bij de scripts maken/toevoegen.
Is er geen command zoals "delete = no" zodat de owner geen bestanden kan deleten?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is geen command "delete = no" (zulke commando's bestaan uberhaupt niet, welke syntax verwacht je?)

Er is genoeg te vinden over bestandspermissies, ook vertel je niks over de manier van benaderen (ftp, scp, lokaal inloggen, postduiven?)
Ook verwachten we dat je zelf wat probeert behalve "het werkt niet" en ongerelateerde syntax (en daarover vertelt)

[ Voor 19% gewijzigd door blaataaps op 20-01-2011 14:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.